memebuy23buy

Tarkistakaa takavalojen liitin ("rear light failure")!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1960
    • Hki

    Tarkistakaa takavalojen liitin ("rear light failure")!

    "Rear light failure"

    Tällainen tuli vastaan idrivessa ja googlailun perusteella ei ole ollenkaan harvinainen.
    Maadoitus voi kuumentua ja polttaa paikkoja ympäriltä. Voikohan pahempaakin tapahtua? Kyseessä on johtosarja, joka menee takalamppuun.

    Puhdistin pinnat. nyt valot toimii ja ilmoitus hävisi -toistaiseksi.

    Täältä lisää tarinaa ja kuvia:


    Onko kohtalotovereita ja menisikö tämä jatketun takuun piikkiin?
    Last edited by Vanquish; 09-12-2012, 15:29.
  • mr81
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 300
    • PK-seutu

    #2
    oho tupla
    Last edited by mr81; 09-12-2012, 18:39.
    E65 730d '08 Monaco blue
    Ex: E60 523iA '08

    Comment

    • mr81
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2010
      • 300
      • PK-seutu

      #3
      On iskenyt itselle.


      Osat on halpoja:
      63217177702 22€
      12527505477 1€
      12527502933 4,7€ 10kpl

      Ainoa mikä sit maksaa onkin pihdit jotka maksaa jotain 70€. Tosin itse tein ihan normi sivareilla
      E65 730d '08 Monaco blue
      Ex: E60 523iA '08

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7551
        • Jyväshyvä

        #4
        Tämä taitaa koskea vain sedaneita?
        Ei mulle ainakana oo farkuissa tullu vastaan...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Ässä
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 374
          • Nokia

          #5
          Tämä ei liene epätavallista muissakaan merkeissä. Itselläni alkoi w204 mersu herjata toisen takavalon polttimoista ja selvisi, että kuumentunut maajohdon liitin oli sulattanut koko pohjan, jossa polttimot ovat kiinni. Maajohto oli käsin kokeiltaessa niin kuuma, ettei kauaa tehnyt mieli pitää kiinni.

          Onhan tuossa ihan potentiaalinen riski, että syttyy palamaankin.
          Porsche Cayman S
          MB 200cdi W203

          ex: BMW F36 420xd M-sport
          ex: BMW e46 M3
          ex: Nissan Micra 995cc "pikkulohko"
          ex: Mercedes-Benz 220cdi -08 w204
          ex: e36 M3 sedan
          ex: e90 320d
          ex: e30 320i (2.6) -87
          ex: e39 520i -97

          Comment

          • Vesper
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2010
            • 240
            • Vantaa

            #6
            Itsellä kävi juuri noin 2008- LCI:ssä. En jaksanut vinkua sitä takuuseen,
            kun korjaaminen maksoi alle 30€ ja aikaa meni noin 15min.

            Jos joku tarvitsee, niin minulta löytyy käytetty takavalonpohja, 40tkm ajettu ja ehjä, eli se osa,mihin liitin ja lamput tulevat kiinni. Hinta 10€+pk.

            Comment

            • 338LM
              Bimmer Rookie
              • Dec 2006
              • 191

              #7
              2007 LCI, liitin priimakunnossa.

              Ja jos nyt oikein noita linkitettyjä kuvia katsoin, oma lamppu on erilainen. Liitintä ei ole upotettu muoviseen taustalevyyn, vaan se on erillään irti kuoresta omana liittimenään. Taustamuovi ei myöskään ole musta vaan valkoinen.
              2007 E61 LCI 530xd M-sport

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3144
                • Tampere

                #8
                On tyyppivika niin E46 pre- ja postfaceliftissä ja E39:ssä, näemmä myös E60:ssä. Kaikki kuvat mitä olen nähnyt ovat sedaneista. Polttimolevyn liitin näyttää samantyyppiseltä kuin E46 sedanissa.

                Myös omassa -04 330d sedan E46:ssa oli sama juttu, E46:n polttimolevyssä on kätevästi maapuolen peltilevyssä taivutettu korvake joka on juuri abikoliittimen kokoinen --> maakarva poikki liittimestä, 10cm jatkokaapeli ja erillinen abikoliitin maajohtimelle. Ei lämpene enää liittimen kuorissa.

                Millainen lienee E60:n takaluukun johtosarja, kulkeeko kumisuojan sisällä kuten E46/E39:ssä. Jos on, niin ajan kanssa kaapelisatsi taipuu riittävän monta kertaa että yksittäisiä kaapeleita joko suoraan katkeaa tai ainakin johtimet kuoriutuvat muoveistaan esiin ja alkavat ottaa kytkentää toisiinsa.

                Comment

                • Vanquish
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1960
                  • Hki

                  #9
                  ja tässä ohjeet:

                  tosin e46:, mutta ehkä e60 samanlainen. Täytyypä kokeilla..

                  Comment

                  • Prison
                    BTCF Member
                    • Feb 2006
                    • 633
                    • Kankaanpää

                    #10
                    Mulla oli touringissa kuskinpuolelta sulattanu pohjaa joten vikaa ilmeisesti niissäkin. Meni takuun kautta korjaus kun huomasin heti oston jälkeen ettei polttimossa ollutkaan vika.

                    Pari bemaria

                    Comment

                    • Vanquish
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1960
                      • Hki

                      #11
                      Noniin, jenkeissä tämä huomattu ja kutsuttu yli 130 000 autoa huoltoon:


                      Yllättäen Euroopan autoja ongelma ei koske..

                      Comment

                      • huppu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2010
                        • 423
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Katsoin ohjeessa olevat kuvat läpi.



                        Huomasin tänään, että kuumentunut maajohto oli sulattanu puhki sen muovisen liitinkannan, mihin johdot törkätään kiinni. Onneksi oli jemmassa yksi tällainen osa, joten ei tarvitse lähteä tilaamaan. Lisäksi oli hieman ehtinyt sulattaa valokannan pinnien juurelta muoviosaa - ilmeisesti juuri siitä maajohdon kohdalta (kuten kuvassa). Ohjekuvien perusteella saan käsityksen, että vaikka tämä lisämaadoitus-ohitus tehdään, maajohto laitetaan entiseen malliin muiden johtojen kanssa. Olenko ymmärtänyt oikein?
                        BMW E46 318d 10/04

                        Comment

                        • Woke
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 170
                          • Kemi

                          #13
                          Niinhän tuo alkoi omassakin autossa herjaamaan valovikoja vänkärinpuolen takavalosta. Liitin oli jo maapiuhan kohalta vähän sulanut muttei pahasti. Ei muutako valopohja irti ja porasin siihen maakiskoon reiän ja popniitillä abikoliitin siihen kiinni. Nyt saa kunnolla maita eikä herjaile valoja ja liitinkin pysyy ehjänä. Tarkistin tilanteen ennakoivasti myös kuskin puolelta. Sielä ei ollut havaittavissa liittimessä minkäänlaista sulamista. Kumma että alkaa tuolta vänkärin puolelta ennemmin koirimaan.
                          BMW E60 520da -2008

                          Comment

                          • TRA_60
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 81
                            • oulu

                            #14
                            7 oikein

                            Liitytään kärynneet maadoitukset kerhoon LCI sedan -07 ja vänkärin puolelta maadoituskaapeli oli jo sulattanut liitinrunkoa, kuskinpuolella sama homma vähemmän pahana, Vikana ainoastaa herjaili (satunnaisesti) vasenta takasumuvaloa. Käsittämätön lapsus valmistajalta tuo liitin/lamppupohja
                            Nykyiset W212 & W210
                            ex. E60 LCI
                            ex. 525i LCI
                            ex. 520i LCI

                            Comment

                            • asdteme
                              BTCF Member
                              • Mar 2015
                              • 757
                              • P-Savo

                              #15
                              Ex pre Lci e61 oli myös sulanut vänkärinpuolen takavalonpolttimon kontaktipinta. Kuparista sai onneksi taiteltua sopivan lipareen ja valon pelaamaan taas
                              better late than never

                              E90 325i
                              E30 M3
                              E92 M3 Competition

                              Comment

                              Working...
                              X