Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 525D "nytkäyttää" kylmänä tyhjäkäynnillä - viat selvitetty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tanttu-
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 43
    • Kirkkonummi

    E60 525D "nytkäyttää" kylmänä tyhjäkäynnillä - viat selvitetty

    Auto: BMW E60 525D LCI 2007 automaatti. Ajettu 155tkm.

    Vika(?): Kylmänä tyhjäynnillä auto "nytkähtää" välillä selkeästi. Nytkähdystä jatkuu säännöllisin ajoin kunnes moottori on lämmennyt jolloin ongelma häviää. Kaasua painaessa nypytystä ei tapahdu.

    Auto on ollut minulla vasta viikon verran ja ostettu liikkeestä joten mietin, että pitäisikö asiasta mainita myyjäliikkeelle vai onko tuo kenties "ominaisuus" jonka kanssa pitää vain elää?



    Toinen asia jos sattuu joku tietäväinen lukemaan.

    Välillä kun lähtee paikoiltaan niin automaattilaatikko töksäyttää jotenkin. Auto lähtee tosi "jyrkästi" rykäisten eteenpäin ykkösvaihteella. Tätä ei satu välttämättä joka päivä mutta on kuitenkin useampaan kertaan sen jo tehnyt. Olisiko syytä huoleen? Molemmat viat(?) vähän sellasia jotka eivät kuulosta välttämättä halvalta joten olisi mukava kuulla muiden arvioita jatkotoimille. Laatikkoon ei ole tietojeni mukaan vaihdettu öljyjä.

    Kiitos vastanneille etukäteen.

    Edit: Vikakoodeja ei ole ehditty vielä lukemaan.
    Last edited by tanttu-; 29-08-2013, 23:17.
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Moottori: Hehkut tai suuttimet,tokihan näissä voi olla muutakin.
    Ei sen noin kuulu tehdä.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Aloita vikakoodien luvulla.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • tanttu-
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 43
        • Kirkkonummi

        #4
        Täytyy käydä jossain lukasemassa koodit ja laitanpa varuiksi Autoliikkeellekin ilmoituksen asiasta.

        Suutinvikaahan ilmeisesti näissä 3.0 dieselkoneissa on ollut jonkin verran mitä googleen osu. Laitoin eilen tankkiin injector cleanerin. En tiedä onko mitään hyötyä mutta tuskin mitään haittaakaan.

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by tanttu- View Post
          Välillä kun lähtee paikoiltaan niin automaattilaatikko töksäyttää jotenkin. Auto lähtee tosi "jyrkästi" rykäisten eteenpäin ykkösvaihteella. Tätä ei satu välttämättä joka päivä mutta on kuitenkin useampaan kertaan sen jo tehnyt. Olisiko syytä huoleen? Molemmat viat(?) vähän sellasia jotka eivät kuulosta välttämättä halvalta joten olisi mukava kuulla muiden arvioita jatkotoimille. Laatikkoon ei ole tietojeni mukaan vaihdettu öljyjä.
          Onko nuo töksäykset kun olet jo kerennyt heittää vapaalle, eli jossain risteyksissä tai muuta, kunnes oletkin taas lähtemässä liikkeelle?

          Miten hieno lie tuo LCI laatikko, mut ainakin vanhemmissa tuo kytkimen kiinni nappaaminen risteysalueilla on ihan ominaisuus että riuhtasee, jos näin opit siihen ajan kanssa kaasun avulla..
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #6
            ei taida automaattivaihteisessa kytkin temppuilla...
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • tanttu-
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 43
              • Kirkkonummi

              #7
              Onko nuo töksäykset kun olet jo kerennyt heittää vapaalle, eli jossain risteyksissä tai muuta, kunnes oletkin taas lähtemässä liikkeelle?
              Ihan normaali liikkeelle lähtö paikalta ja vaihde on koko ajan D -asennossa. Täytyy nyt tunnustella että onko vika kuskissa kun uus auto vai onko tuossa jotain probleemaa kun ei tosiaan joka päivä sitä tee. Varmaan ei haittais asiaa jos ne liejut vaihtas askiin.

              Tosiaan tuo "rykäys" on kyllä ihan selkeä ja automaatilla ei ajeta ensimmäistä kertaa kuitenkaan. Sen verran siinä auto "hyökkää", että itsekin havahtuu kunnolla et mitäs nyt tapahtu.

              Comment

              • KOMBI7
                Bimmer Rookie
                • Jul 2011
                • 82
                • Satakunta

                #8
                Originally posted by tanttu- View Post
                Auto: BMW E60 525D LCI 2007 automaatti. Ajettu 155tkm.

                Vika(?): Kylmänä tyhjäynnillä auto "nytkähtää" välillä selkeästi. Nytkähdystä jatkuu säännöllisin ajoin kunnes moottori on lämmennyt jolloin ongelma häviää. Kaasua painaessa nypytystä ei tapahdu.

                Auto on ollut minulla vasta viikon verran ja ostettu liikkeestä joten mietin, että pitäisikö asiasta mainita myyjäliikkeelle vai onko tuo kenties "ominaisuus" jonka kanssa pitää vain elää?



                Toinen asia jos sattuu joku tietäväinen lukemaan.

                Välillä kun lähtee paikoiltaan niin automaattilaatikko töksäyttää jotenkin. Auto lähtee tosi "jyrkästi" rykäisten eteenpäin ykkösvaihteella. Tätä ei satu välttämättä joka päivä mutta on kuitenkin useampaan kertaan sen jo tehnyt. Olisiko syytä huoleen? Molemmat viat(?) vähän sellasia jotka eivät kuulosta välttämättä halvalta joten olisi mukava kuulla muiden arvioita jatkotoimille. Laatikkoon ei ole tietojeni mukaan vaihdettu öljyjä.

                Kiitos vastanneille etukäteen.

                Edit: Vikakoodeja ei ole ehditty vielä lukemaan.
                Taitaa tuo "nytkäytteleminen" tyhjäkäynnillä olla ihan merkkikohtainen vika. Itsellä teki ihan tuota samaa 2011 syksyllä eikä mitään vikakoodeja ollut ja suuttimet+hehkut todettiin marmorilla olevan ihan arvoissaan. Tänä syksynä kun ilmat kylmeni niin sama ominaisuus palasi ja alkoi myös ajossa hieman nykimään kylmänä. Taas tehtiin samat tutkimukset eikä vikakoodeja jne. Vuosi sitten vaihdettiin löpösuodatinkin varoiksi mutta ei mitään vaikutusta. Ja auto on ihan sama mutta 50tkm enemmän ajettu. Jos autostasi jotain vikaa löytyy niin ilmoittele ihmeessä asiasta. Saadaan samalla toi työkaverinkin samanlainen peli korjattua, kun tekee ihan samaa

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by tanttu- View Post
                  Ihan normaali liikkeelle lähtö paikalta ja vaihde on koko ajan D -asennossa. Täytyy nyt tunnustella että onko vika kuskissa kun uus auto vai onko tuossa jotain probleemaa kun ei tosiaan joka päivä sitä tee. Varmaan ei haittais asiaa jos ne liejut vaihtas askiin.

                  Tosiaan tuo "rykäys" on kyllä ihan selkeä ja automaatilla ei ajeta ensimmäistä kertaa kuitenkaan. Sen verran siinä auto "hyökkää", että itsekin havahtuu kunnolla et mitäs nyt tapahtu.
                  No jos mä istun omaani kyytiin ja kaveri lähtee sillä ajamaan, ni kyllä mullakin niskat taittuu joka liikennevaloissa ja risteyksissä. Ite on kyllä oppinu jo ottamaan tuon kytkimen,( tai mitä termejä sitten haluattekaan mun käyttävän, vaihteen, vedon...? )ensin kaasulla vastaan, ennenkun alkaa niin sanotustin kaasuttamaan.

                  Kokeileppas pakko kakkosella, että töksähtääkö risteyksissä..

                  Aijuu, mut ei jokapäivä sitä tee? En mä tiedä. Millanen rytkäys lie sit..
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    #10
                    ihan vaan ajatuksena: vaihteistoöljyjen vaihto vois auttaa. Jos siis askissa on ikäänkuin viive kun nostaa jalan jarrulta ja siirtää kaasulle, niin tuntuu kuin vaihde nytkähtäisi päälle.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • Nautilus
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2012
                      • 40
                      • Riihimäki

                      #11
                      Originally posted by KOMBI7 View Post
                      Taitaa tuo "nytkäytteleminen" tyhjäkäynnillä olla ihan merkkikohtainen vika...
                      Itellä alla samoilla spekseillä oleva auto kuin aloittajalla (vuosimallia ja kilometrejä myöden) ja muutamaan kertaan olen huomannut valoista lähtiessä että nytkähtää, melko vaimeasti loppujen lopuksi tosin. Ja kyseessä on vieläpä aina sama risteys (Lintulahdenkujalta Sörnäisten rantatielle), lähtö tapahtuu hallista eli auto ei ole kylmäkään. Oisinko noin 5-10 kertaa huomannut nyt 1kk:n aikana (oon mennyt tuosta n. 20 kertaa). Muualla en muista kertaakaan samalla tavalla töksähtäneen.

                      Ens viikolla luetaan vikakoodit ja muuta vikaa en oo autossa huomannut kuin moottorin lämpenemisongelman, huollot ainakin papereitten mukaan kunnossa.

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by BeamR View Post
                        ihan vaan ajatuksena: vaihteistoöljyjen vaihto vois auttaa. Jos siis askissa on ikäänkuin viive kun nostaa jalan jarrulta ja siirtää kaasulle, niin tuntuu kuin vaihde nytkähtäisi päälle.
                        Kyllähän se tuoreilla öljyillä oli vähän erilaista sen 3 tuhatta kilometriä, mut kyllä se siitä entiselleen palasi

                        -edelleen, ominaisuus näissä.
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7524
                          • Jyväshyvä

                          #13
                          Originally posted by Mlatvala View Post
                          Kyllähän se tuoreilla öljyillä oli vähän erilaista sen 3 tuhatta kilometriä, mut kyllä se siitä entiselleen palasi

                          -edelleen, ominaisuus näissä.
                          Tähänkin vois vaikuttaa solenoidin vaihto.
                          Ei sen saman mitä laatikkoketjussa keskusteltiin,
                          vaan samasta rivistä...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Tähänkin vois vaikuttaa solenoidin vaihto.
                            Ei sen saman mitä laatikkoketjussa keskusteltiin,
                            vaan samasta rivistä...
                            Ei puutu enää ku tekijämiehet jotka alkaa korjailemaan noita ominaisuuksia...

                            Meinaan uus oli huollon ajan lainassa, 3 sarjan 2 litran diiseli, aivan samat töksäykset risteysalueella...
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • -pekkis-
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2012
                              • 128
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by Mlatvala View Post
                              Ei puutu enää ku tekijämiehet jotka alkaa korjailemaan noita ominaisuuksia...

                              Meinaan uus oli huollon ajan lainassa, 3 sarjan 2 litran diiseli, aivan samat töksäykset risteysalueella...
                              Ei kaikki kyllä tee tuota rykäisyä. Muistan aikanaan kun E60 tuli koeajettua useita, niin osassa tuon huomasi hyvin ja veikkaanpa niissä vaihteistomurheita olleen. Osa teki risteykseen pysähtyessäkin samaa. Oma yksilö taas ei ole rykinyt eikä humpannut vaikka tietä on nykyisellään jo nähnyt kakkosella alkavia lukuja.
                              E39 M5 -01

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎