Taistelin hyvän tovin kannatinraudan pitkän pultin kanssa, kun ei meinannut mahtua ulostumaan, mutta lopulta onnistui ilman pakoputken irrotusta. Kannattaa rälläköidä valmiiksi 2,5cm tai 2cm pitkä 14mm hylsy mieluummin kuin 3cm. Jouduin vähän puukottaan vaihdelootan muoveja, että 3cm hylsy mahtui helposti koloonsa. Lootan pohja tosin mallia tarvike, joten mitat voi olla eri kuin orkkis. Tai sitten pätkii pitkästä kuusiokoloavaimesta eri pituisia "hylsyjä".
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 X-Drive jakolaatikon öljynvaihto
Collapse
X
-
Tarkoituksena olis tehä kyseinen öljynvaihtojumppa, kun on ajettu 160tkm eikä ole mitään tietoa onko öljyjä ikinä vaihettu. Nosturia ei kuitenkaan tuttavapiiristä keltään löydy, niin ei huvittaisi ees yrittää päästä tonne jakolaatikon täyttöroppuun käsiksi. Löysin netistä tällaisen artikkelin jossa uudet öljyt pumpattiin tyhjennyksestä sisään. Onko ihan tuhoontuomittu idea lähteä ees yrittämään? Onkohan mitään merkitystä jos jakolaatikossa on pikkusen enemmän öljyä kun tuo 0,55l? Saisihan sen ylimääräisen öljyn tietysti valutettua mitta-astiaan ja roppu kiinni kun on 0,45l astiassa.
E60 LCI 530xi -07
Ex:
E36 325 -91
E36 318 -93
Comment
-
-
Pääset helpoimmalla ilman säätöö, kun käyt suoraan sen tukiraudan kimppuun. Pohjamuovi pois, tukiraudan pultit irti ja nykäset sen irti.
Jälkeenpäin tuli mieleen, että onko kukaan yrittänyt saisko sen vaan väännettyä pyörähtään alas päin, jos pitkää pulttia hieman löysäis? Tarvii tietenkin olla tarpeeks tilaa auton alla.e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
Itse tein öljyvaihdon tyhjennyspropun kautta. Homma on aika simppeli. Helposti puoleen tuntiin tekee kun tarvikkeet on valmiina.
1L ravenolia netistä löytyy n. 30€
1kpl soutuveneen tulppa. Kärkkäiseltä n.3€
1kpl käsipumppu, jolla voi imeä suoraan purkista. Kärkkäiseltä n.7€
14mm. Kuusiokolo ja kiintoavain. Itseltä löyty bilteman setissä sopiva mitä ei tarvinnut muokata.
Sopivaa letkua n.50cm.
Kun laittaa tulpan propun reikään niin letkua ei kannata työntää kovin syvälle, jotta sen saa nopeasti ulos. Mulla tuli vähän öljyjä päälle, kun letku tarttu kiinni, mutta kyllä sinne ainakin 6dl jäi, kun yritin koko litran sinne työntää.
Oireet ainakin parani. Auto siis e61 525xd 2009 335tkm. Oireina paha nypytys parkkipaikalla kääntäessä. Aika näyttää palaako oireet. Tämä toinen vaihto 20tkm sisällä ja öljyt mustia molemmilla kerroilla.Last edited by Ajo; 27-07-2020, 19:53.
Comment
-
-
Jos Motonet lähellä niin ostoslista:
80-3193 vaihteistoöljypumppu
38-7009 veneen pohjatulppa
77-4414 kuusiokolohylsy
..ja Ravenol purkki. Kuusiokolohylsystä hakkaa sisuksen pois ja sillä saa korkin auki. Veneen pohjatulpasta sisus pois ja pumppu siihen. Ravenol purkki ei sopinut suoraan pumpun jengoille, ehkä alkuperäinen BMW öljy sopii.
En meinannut millään saada koodattua Istalla jakolaatikon öljynvaihtoresettiä kun siellä luki että sammuksissa pitää tehdä. Sehän meni vikatilaan ajossa, nelivetovirhettä antoi. Lopulta kokeilin käynnissä paikallaan resetoida ja sehän toimi ja homma valmis. Jossain Youtubessa on video jakolaatikon öljynvaihdosta.Last edited by Rattiukko; 29-11-2022, 00:17.
Comment
-
Comment