Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 LCI: "Possible selector lever fault"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2319
    • Uusimaa

    E60 LCI: "Possible selector lever fault"

    Tuollainen ilmoitus pompsahtaa toisinaan iDriven näyttöön ja samalla hiljentää radion muutamaksi sekunniksi. Tulee yleensä kesken ajon, vaikka ei koskisi siihen avaruustikkuun sormen päälläkään? Olettekos moiseen törmänneet? Jotain muutakin tekstiä näyttöön tulee, mutta hetken kuluttua katoaa näkyvistä ja matka jatkuu kuin mitään ei olisi tapahtunut.

    Kyseessä on siis LCI sillä uudemmalla Brio-lelutehtaan valmistamalla "haistapaska-tikulla". Onko vastaavia kokemuksia?
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #2
    Originally posted by JKK View Post
    Tuollainen ilmoitus pompsahtaa toisinaan iDriven näyttöön ja samalla hiljentää radion muutamaksi sekunniksi. Tulee yleensä kesken ajon, vaikka ei koskisi siihen avaruustikkuun sormen päälläkään? Olettekos moiseen törmänneet? Jotain muutakin tekstiä näyttöön tulee, mutta hetken kuluttua katoaa näkyvistä ja matka jatkuu kuin mitään ei olisi tapahtunut.

    Kyseessä on siis LCI sillä uudemmalla Brio-lelutehtaan valmistamalla "haistapaska-tikulla". Onko vastaavia kokemuksia?
    On. Mulla on ollut 2 kpl e6x malleja, ja molemmista on joystikki vaihdettu. Tosin en saanut koskaan tuollaista herjaa, mutta vaihteen kytkeytyminen ei heti onnannut. Kuulemma tyyppivika alkupään LCI-malleissa.
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2319
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by touring39 View Post
      On. Mulla on ollut 2 kpl e6x malleja, ja molemmista on joystikki vaihdettu. Tosin en saanut koskaan tuollaista herjaa, mutta vaihteen kytkeytyminen ei heti onnannut. Kuulemma tyyppivika alkupään LCI-malleissa.
      Menikö vaihtotikut omaan piikkiin? Jos meni niin ei varmaan ilmaisia olleet? Mulla tosin vaihteet kytkeytyy normaalisti, mutta ko. herja heilahtaa tauluun säännöllisesti.

      Mitenkäs tuo uudempi tikku oikein ohjaa itse laatikon mekaniikkaa? Ohjaako se elektronisesti jotain servoa, joka tekee sitten varsinaiset peliliikkeet laatikon kyljessä tai sisällä? Vanhanmallisessa tikussahan oli mekaaninen yhteys laatikon sisälle saakka.

      Tuo uusi keppi edustaa nykyaikaista autosuunnittelua aivan karmeimmasta päästä. En kertakaikkiaan keksi mitään etua vanhaan versioon. Uusi on ruma ja epäkäytännöllinen. Lisäksi se pelottaa naiskuskeja. Vikaantuessaan on arvokas ja pahimmillaan jättää jopa matkan päälle. Vanha versio oli kaikessa yksinkertaisuudessaan ja luotettavuudessaan joka suhteessa parempi. Kaikki osasivat lisäksi käyttää sitä. Ja lookin puolesta oli myös harmonisemman näköinen. Hemmetti että inhoan tällaista kehitystä nykyautoissa. Jokaisella autotehtaalla pitäisi olla vähintään yksi järki-ihminen joka vahtii näiden hullujen "ekonomi-insinöörien" järjettömiä päähänpistoja.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        #4
        Ei menny onneksi omaan piikkiin, vaan takuuseen. Hinta oli töineen muistaakseni puolentoista tontun luokkaa...

        Toiminnasta tiedän tarkalleen yhtä paljon kuin sika satelliitista
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • hw74
          Bimmer Rookie
          • Apr 2012
          • 49
          • Finland

          #5
          Originally posted by JKK View Post
          Mitenkäs tuo uudempi tikku oikein ohjaa itse laatikon mekaniikkaa? Ohjaako se elektronisesti jotain servoa, joka tekee sitten varsinaiset peliliikkeet laatikon kyljessä tai sisällä? Vanhanmallisessa tikussahan oli mekaaninen yhteys laatikon sisälle saakka.
          Solenoidiventtiilit ohjaavat venttiilikoneiston toimintaa. Käsittääkseni ZF 6HP:ssa lisäksi yksi solenoidi on mekaanisesti yhteydessä parkkilukon tankoon.

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2319
            • Uusimaa

            #6
            Tutkailin tänään Inpalla ja DIS:illä tätä asiaa, ja vikaan liittyvät koodit löytyivät automaattivaihteiston ohjainyksiköstä. Vikakoodeja löytyi kolme kappaletta ja mielestäni viittaavat vahvasti hetkelliseen jännitepiikkiin. Tallennushetkellä jännite on ollut yli 17 volttia, joten ihme ettei muukin auto ole nyykähtänyt. Noh, radio siinä samalla pimenee hetkeksi. Ja mielestäni ilmastointi myös.

            Kysymys valistuneelle raadille onkin seuraavanlainen: Syyllinen varmaankin löytyy laturista, jännitteensäätimestä, IBS-piuhasta tai akusta. Ehkä bugisesta vanhasta softasta? Missä järjestyksessä lähtisitte arpomaan tätä dollarirulettia? Varmaan softan päivitys voisi olla ensimmäinen? Mutta voisikohan huono akku aiheuttaa hetkellisiä jännitepiikkejä? Esim. hetkellinen yhden kennon oikosulku tms. Molemmilla kerroilla ilmiö tapahtui kovalla pakkasella n.5min startin jälkeen kesken ajon. Alla koodien tiedot:

            ERGEBNIS : 3 Fehler im Fehlerspeicher!
            -------------------------------------------------------------------------------
            0xCF2E Positionsinformation über LIN vom Steuergerät GWS
            Fehlerhäufigkeit:2
            Logistikzähler : 34
            Umweltsatz
            Kilometerstand: 171968km
            Zeit nach Reset/ Zuendung AUS-EIN: 7650.00 ms
            Batteriespannung: 17.36 Volt
            EnvCondSBW Fehler: 0-n
            GWS_MsgStsLIN: Signal i.O. 0-n

            0x51AA Signal vom GWS fehlerhaft: Positionsinformation
            Fehlerhäufigkeit: 2
            Logistikzähler : 34
            Umweltsatz
            Kilometerstand: 171968km
            Zeit nach Reset/ Zuendung AUS-EIN: 7650.00ms
            Batteriespannung: 17.36 Volt
            EnvCondSBW: Fehler 0-n
            GWS_MsgStsCAN: Signal i.O. 0-n

            0x50DC Getriebepositionssensor
            Fehlerhäufigkeit: 2
            Logistikzähler : 34
            Umweltsatz
            Kilometerstand: 171968km
            Standardabsicherung ACC (0=iO, 1=Fehler) 0.00 0/1
            Standardabsicherung CAS (0=iO, 1=Fehler) 0.00 0/1
            Standardabsicherung DME3 (0=iO, 1=Fehler) 0.00 0/1
            Standardabsicherung DME2 (0=iO, 1=Fehler) 0.00 0/1
            Standardabsicherung DME1 (0=iO, 1=Fehler) 0.00 0/1
            Batteriespannung: 17.36 Volt
            EnvCondSBW: Fehler 0-n
            Status Zuendung: Zuendung EIN 0-n
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • heiskate
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 424
              • Tammela

              #7
              Tuo akku se vain tuntuu monesti olevan se lopullinen syyllinen näissä tämän tyylisissä herjoissa. Toki vika voi olla juurikin kaikissa noissa muissakin ehdottamissasi kohdissa. Jos akku alkuperäinen tai ei tietoa mikä missä milloin, niin ainakin kannattaa testata. :think

              Muutoinkin, jollei selvää tietoa ole, lähtisin tietty halvimman kautta tuota vian selvitystä viemään eteen päin ja sulkemaan pois vaihtoehtoja. Toimiessaan tuolla sähkön paljoudella saadaan nykyautoihin paljon kaikkea kivaa, kun taas vastaavasti ei toimiessaan...

              Nimim. Alkaa kokemusta olemaan tuosta ei toimivuudestakin.

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                #8
                Originally posted by heiskate View Post
                Tuo akku se vain tuntuu monesti olevan se lopullinen syyllinen näissä tämän tyylisissä herjoissa. Toki vika voi olla juurikin kaikissa noissa muissakin ehdottamissasi kohdissa. Jos akku alkuperäinen tai ei tietoa mikä missä milloin, niin ainakin kannattaa testata. :think

                Muutoinkin, jollei selvää tietoa ole, lähtisin tietty halvimman kautta tuota vian selvitystä viemään eteen päin ja sulkemaan pois vaihtoehtoja. Toimiessaan tuolla sähkön paljoudella saadaan nykyautoihin paljon kaikkea kivaa, kun taas vastaavasti ei toimiessaan...

                Nimim. Alkaa kokemusta olemaan tuosta ei toimivuudestakin.
                Älä sano että taas valot palaa
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • heiskate
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2009
                  • 424
                  • Tammela

                  #9
                  Ei sentään, vaikka tänäänkin käytiin jo plussankin puolella.

                  Tuntuis, että omalla kohdalla olis välillä taas pelkkää ajosta nautiskelua. Mitä nyt tuo parkkitutka edessä antaa välillä herjaa. No ei estä menoa.



                  Originally posted by suppari View Post
                  Älä sano että taas valot palaa

                  Comment

                  • HannuE60
                    R.I.P.
                    • Mar 2012
                    • 809
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by JKK View Post
                    Tuollainen ilmoitus pompsahtaa toisinaan iDriven näyttöön ja samalla hiljentää radion muutamaksi sekunniksi. Tulee yleensä kesken ajon, vaikka ei koskisi siihen avaruustikkuun sormen päälläkään? Olettekos moiseen törmänneet? Jotain muutakin tekstiä näyttöön tulee, mutta hetken kuluttua katoaa näkyvistä ja matka jatkuu kuin mitään ei olisi tapahtunut.

                    Kyseessä on siis LCI sillä uudemmalla Brio-lelutehtaan valmistamalla "haistapaska-tikulla". Onko vastaavia kokemuksia?
                    Löytyikö vikaa, mikä aiheutti vikakoodin?

                    Mulla E60 LCI ja näyttöön satunnaisesti syttyy Selector lever fault.
                    Auto kuitenkin toimii normaalisti ainoa mitä tekee käyttää radion hetkellisesti mykkänä.

                    onkohan akkuvikaa vai jotain vakavampaa?

                    Kertokaa jos teille on tutkimuksissa selvinnyt, mistä kannattaa vikaa hakea?
                    [SIGPIC]
                    BMW 535d M-sport

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2319
                      • Uusimaa

                      #11
                      Nyt on käyttäytynyt rauhallisesti hetken aikaa, eikä ilmoitusta ole tullut. Noista laatikon vikakoodeistahan selvisi että kyseessä on ainakin mulla ollut selkeä jännitepiikki. On nuo vaihtoehdot vaan niin hinnakkaita, etten ihan kevytkenkäisesti ole viitsinyt lähteä uusimaan esim. laturia.

                      Tsekkaappa itse myös ne lootan vikakoodit vaikka INPA:lla, jolla näet myös muut oleelliset parametrit jotka on tallentuneet vian hetkellä. Eli tässä tapauksessa jännitteen.

                      Originally posted by HannuE60 View Post
                      Löytyikö vikaa, mikä aiheutti vikakoodin?

                      Mulla E60 LCI ja näyttöön satunnaisesti syttyy Selector lever fault.
                      Auto kuitenkin toimii normaalisti ainoa mitä tekee käyttää radion hetkellisesti mykkänä.

                      onkohan akkuvikaa vai jotain vakavampaa?

                      Kertokaa jos teille on tutkimuksissa selvinnyt, mistä kannattaa vikaa hakea?
                      BMW G30 530e X-Drive

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • HannuE60
                        R.I.P.
                        • Mar 2012
                        • 809
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by JKK View Post
                        Nyt on käyttäytynyt rauhallisesti hetken aikaa, eikä ilmoitusta ole tullut. Noista laatikon vikakoodeistahan selvisi että kyseessä on ainakin mulla ollut selkeä jännitepiikki. On nuo vaihtoehdot vaan niin hinnakkaita, etten ihan kevytkenkäisesti ole viitsinyt lähteä uusimaan esim. laturia.

                        Tsekkaappa itse myös ne lootan vikakoodit vaikka INPA:lla, jolla näet myös muut oleelliset parametrit jotka on tallentuneet vian hetkellä. Eli tässä tapauksessa jännitteen.
                        Nyt taas illalla toimi ihan normaalisti.
                        Täytyypä seurailla tilannetta, mulla ei ole laitteita millä vikakoodeja lukea, jos herjailu jatkuu, niin huomasin että sulla olisi vehkeet millä tutkia, saanko kääntyä tarvittaessa puoleesi?

                        Huolto on muutenkin edessä 5000km:n päässä ja ajattelin viedä tonne autorepairille huoltoon, nehän vois samalla selvitellä tuotakin vikaa jos herjailu vielä jatkuu....
                        [SIGPIC]
                        BMW 535d M-sport

                        Comment

                        • JKK
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2319
                          • Uusimaa

                          #13
                          Originally posted by HannuE60 View Post
                          ...huomasin että sulla olisi vehkeet millä tutkia, saanko kääntyä tarvittaessa puoleesi?

                          Huolto on muutenkin edessä 5000km:n päässä ja ajattelin viedä tonne autorepairille huoltoon, nehän vois samalla selvitellä tuotakin vikaa jos herjailu vielä jatkuu....
                          Vikojen tutkailu onnistuu kyllä. Veikkaan että samat "viat" sieltä muistista löytyy...
                          BMW G30 530e X-Drive

                          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                          Comment

                          • Aceishigh
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 284

                            #14
                            ei mitään.
                            Last edited by Aceishigh; 10-04-2013, 16:27.
                            Old golfers never die, they only lose their balls.

                            BMW 740d xDrive (06/2014).

                            Comment

                            • Kiding
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2015
                              • 189
                              • Tamperkele

                              #15
                              Mullakin teki ton äsken

                              Onko tähän topicciin tullut enempää tietoa tuosta virhe ilmoituksesta, vai lähetäänkö akun vaihdolla liikkeelle?
                              BMW E61 530D 2008

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎