Eilen normaalin käynnistyksen yhtetydessä helähti ruutuun tuollainen herja. Kyseessä -03 vuoden E60 530D automaatti. Ihan normaalisti auto toimi kun sen kotiin ajoin. Mikähän tuollaisen herjan mahtaa saada aikaiseksi ja kuinka huolissaan pitäisi olla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Transmission Fault! drive moderately
Collapse
X
-
itellä heitti kaikki herjat mitä vain pystyy tauluun tulla ja vikana oli laturin jännitteensäädinSininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Comment
-
-
Yhdyn edellisiin. Näissä vehkeissä oleva Valeon valmistama 170ah laturi aiheuttaa mielenkiintoisia vikoja. Itselläni lävähti tauluu viikko sitten kaikki mahdolliset viat heti kerrasta. abs,vaihteisto,ajonvakautus jne.
Muutamaa kk aikasemmin moottorinohjauksesta on löytynyt uusiutuva vikakoodi ---> generaattori viallinen en uskonut, kun yleismittarilla katsoin, että kyllähän se lataa..
Tuli sitten eilen laitettua tehdasuusi (ei uusiolaturi) valeon 170ah paikoilleen + uusi IBS piuha. Nyt pelaa.
Veikkaan sinullakin vian tulevan laturista joka päästää ylijännitteelle. Katso kun auto käy tyhjäkäyntiä, pidä ovi auki ja katso "aaltoileeko" oven alareunassa olevat valot? jos aaltoilee niin sitten suosiolla vaan laturi vaihtoon ja varmuudeksi vielä ibs piuha. Sen saat edullisimmin marmorilta jos Suomesta ostat. KL - 5 euroa kallimpi ja vähän toista viikkoa toimitusaika toisinkun marmorin 2pv.Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
hmm itse laturi taitaa maksaa n. 500€ ja jännitteensäädin 130.~~ ja koska topicin aloittajalla vm03 vuoden pirssi johon saa erikseen jännitteensäädintä niin vaihtaisin sen :think mutta pääseehän siinä helpommalla jos ostaa kokonaan uuden laturinSininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Comment
-
-
Tietenkin säätäjän vaihtamalla tulee ylijänniteet heitot kuntoon, mutta liukurengas jää vanhaksi ja se kun loppuu niin loppuu kanssa lataus.
Puoli tekeisiä korjauksia ei kyllä käyttöautoon kannata tehdä.Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Originally posted by casino View PostTietenkin säätäjän vaihtamalla tulee ylijänniteet heitot kuntoon, mutta liukurengas jää vanhaksi ja se kun loppuu niin loppuu kanssa lataus.
Puoli tekeisiä korjauksia ei kyllä käyttöautoon kannata tehdä.E39 M5 -01
Comment
-
-
Tällä hetkellä näyttää että oli yhden käynnistyksen herja. Ei ole sen koommin uudelleen tuota häiriötä näkynyt mutta jos vielä uusii niin sitten on varmaan alettava hommaamaan uusia osia. Kyllä tuossa autossa silloin tällöin paukahtaa näyttöön muitakin herjoja jotka poistuu jostain syystä ihan itsellään. Tiedä sitten voisiko kaikki johtua tuosta akusta:think Ei luulisi että häiriöt itsestään korjaantuisi vain sillä että auto seisoo yön yli....E60 530D
Comment
-
-
Originally posted by maahinen View PostTällä hetkellä näyttää että oli yhden käynnistyksen herja. Ei ole sen koommin uudelleen tuota häiriötä näkynyt mutta jos vielä uusii niin sitten on varmaan alettava hommaamaan uusia osia. Kyllä tuossa autossa silloin tällöin paukahtaa näyttöön muitakin herjoja jotka poistuu jostain syystä ihan itsellään. Tiedä sitten voisiko kaikki johtua tuosta akusta:think Ei luulisi että häiriöt itsestään korjaantuisi vain sillä että auto seisoo yön yli....
Vaihda vaan se akku, jollet tiedä mitään sen historiasta!!
Tulee vielä häiriöilmot, kun kelit kylmenee....
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostMulla on akku uusissa myös, niin eilen tuli sama transmission herja kun meinasi startatessa loppua virta.
Veikkaan silti, että uudella akulla ainoastaan tuo kynnys milloin tulee matalasta jännitteestä johtuneita herjoja = siis ei oikeasti mitään vikoja mitä esim maahinen epäili, nousee.
Tästä E60:n lataushaasteista voisi varmaan melkein tehdä stickyn. Niin jokapäiväisiä ne ovat.
E6x:n lataussysteemi ei ole tehty pohjoisen oloihin tai ylipäätään pätkäajoon kylmässä, piste!
Asiaan ei oikeasti auta kuin joku noista:
1. lämmin talli
2. Defn tms ylläpitolaturi
3. riittävän pitkät ajomatkat
4. Webaston käytön lopettaminen, ellei aja jatkuvasti pitkää pätkääBMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by casino View PostVeikkaan sinullakin vian tulevan laturista joka päästää ylijännitteelle. Katso kun auto käy tyhjäkäyntiä, pidä ovi auki ja katso "aaltoileeko" oven alareunassa olevat valot?
Eikä ole toista kertaa nyt tullut tuota häiröherjaa :think
No nyt on jokatapauksessa ylläpitolaturi ostoslistalla.E60 530D
Comment
-
Comment