Announcement

Collapse
No announcement yet.

Transmission Fault! drive moderately

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    #16
    Originally posted by maahinen View Post
    Muistin eilen katsoa tuon valohomman, ei minkäänlaista aaltoilua.
    Eikä ole toista kertaa nyt tullut tuota häiröherjaa :think
    No nyt on jokatapauksessa ylläpitolaturi ostoslistalla.
    Kannattaisi kumminkin lukea moottorin ohjaukselta vikakoodit. Minäkin ihmettelin kun sinne tuli toistuva vikakoodi Generaattori viallinen... vaikka auto lataa. No sitten se latasi ylijännitteelle ja laturi rikki tai siis säädin.

    Hermostuin ja laitoin sekä ibs piuhan, että laturin uusiksi ja nyt pelaa
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

    Comment

    • k0rppi
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 784
      • Varkaus

      #17
      lämmin talli on aktiivivakkarille paha, kun se tuppaa jäätymään, jos lämpimästä ajaa yli -10 pakkaseen

      Comment

      • HessuM
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 97
        • Rovaniemi

        #18
        Mulla taas aaltoilee nuo ovien valot, mutta mitään herjoja ei ole tullut mistään. Pitäsköhän mitata akusta käynnissä jännitteet? Tosin muut valot kyllä palaa tasaisesti.
        Siellä vika missä viimeksi korjattu.
        525iA -05
        Ex 320D -01

        Comment

        • casino
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 663
          • Keski-Suomi

          #19
          Originally posted by HessuM View Post
          Mulla taas aaltoilee nuo ovien valot, mutta mitään herjoja ei ole tullut mistään. Pitäsköhän mitata akusta käynnissä jännitteet? Tosin muut valot kyllä palaa tasaisesti.

          Minulla ovien valot alkoivat "aaltoilemaan" tästä meni 2 kk ja sitten räväytti kunnolla ylijännitteelle. Kyllä se aaltoilu vahvasti vaikuttaisi siltä, että lataussäätimessä alkaa olla sanomista.
          Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
          Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
          http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

          e39 -530d touring 11/1999
          ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

          Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

          Comment

          • BemariAndy
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2012
            • 230
            • Pohjois-Pohjanmaa

            #20
            Onkohan samaa ongelmaa akun suhteen?!?

            Hep,

            tänään kotiin ajellessa auto veti hienosti (ilmeisesti oli juuri poltto menossa/loppunut tms.) ja parkkasin talliin sekä laitoin bluetooth obd mokkulan autoon ja mittailin lämpöjä. Auton käydessä idriven tauluun alkoi tulla outoja ilmoituksia esim. "transmission fault" ja muita, selviävät tästä linkistä (toivottavasti toimii kaikille! )



            Auto sammui useaan otteeseen ja ei tuntunut aluksi kunnolla starttaavan! Sammutin virrat ja menin autosta ulos, laitoin ovet lukkoon ja avasin. Sitten uusi startti ja ei enää mitään. Nuo vikakooditkin tai ilmoitukset hävisivät. Parilla diagnostiikkaohjelmalla katsoin ja mitään ei näkynyt.
            Mikähän tässä on "keissi"?!? Virrat loppumassa tms. Uutta akkua? Aika monta ilmoitusta yhdellä kertaa... Muuten ei kyllä ole ollut mitään, ainoa mikä on ettei takalasin sähkölukko toimi ja se pitäs korjauttaa parin piuhan osalta.

            Seuraavia arvoja mittasin akun suhteen Torque-ohjelmasta :
            Voltage (Control module) 14,62 V - 14,76 V vaihteluväli
            Voltage (OBD adapter) 12,5 V 12,6 V 12,7 V vaihteluväli

            Jos lataan Defa:n älylaturilla akkua auton etuosasta, niin mihin - napa (musta kaapeli) pitää laittaa?!? En saanut yleismittarilla arvoja sieltä mitattua.
            * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
            * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
            Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

            Comment

            • peeämvee
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 283
              • Taivalkoski

              #21
              Originally posted by BemariAndy View Post
              Hep,

              tänään kotiin ajellessa auto veti hienosti (ilmeisesti oli juuri poltto menossa/loppunut tms.) ja parkkasin talliin sekä laitoin bluetooth obd mokkulan autoon ja mittailin lämpöjä. Auton käydessä idriven tauluun alkoi tulla outoja ilmoituksia esim. "transmission fault" ja muita, selviävät tästä linkistä (toivottavasti toimii kaikille! )



              Auto sammui useaan otteeseen ja ei tuntunut aluksi kunnolla starttaavan! Sammutin virrat ja menin autosta ulos, laitoin ovet lukkoon ja avasin. Sitten uusi startti ja ei enää mitään. Nuo vikakooditkin tai ilmoitukset hävisivät. Parilla diagnostiikkaohjelmalla katsoin ja mitään ei näkynyt.
              Mikähän tässä on "keissi"?!? Virrat loppumassa tms. Uutta akkua? Aika monta ilmoitusta yhdellä kertaa... Muuten ei kyllä ole ollut mitään, ainoa mikä on ettei takalasin sähkölukko toimi ja se pitäs korjauttaa parin piuhan osalta.

              Seuraavia arvoja mittasin akun suhteen Torque-ohjelmasta :
              Voltage (Control module) 14,62 V - 14,76 V vaihteluväli
              Voltage (OBD adapter) 12,5 V 12,6 V 12,7 V vaihteluväli

              Jos lataan Defa:n älylaturilla akkua auton etuosasta, niin mihin - napa (musta kaapeli) pitää laittaa?!? En saanut yleismittarilla arvoja sieltä mitattua.
              DDE:n rele. Oireilee juuri noin. Seuraavan kerran kun vika päällä tarkista syttyykö moottori valo mittaristoon kun laitat virrat päälle, jos ei valo syty vika on aika varmasti releessä tai DDE:ssä itsessään. Tämä on hankala vika koska diagnostiikkakaan ei toimi kun DDE ei saa virtaa joten inpastakaan ei ole apua tässä releongelmassa.

              Comment

              • BemariAndy
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 230
                • Pohjois-Pohjanmaa

                #22
                Originally posted by peeämvee View Post
                DDE:n rele. Oireilee juuri noin. Seuraavan kerran kun vika päällä tarkista syttyykö moottori valo mittaristoon kun laitat virrat päälle, jos ei valo syty vika on aika varmasti releessä tai DDE:ssä itsessään. Tämä on hankala vika koska diagnostiikkakaan ei toimi kun DDE ei saa virtaa joten inpastakaan ei ole apua tässä releongelmassa.
                Vaihdoin varalta autoon uudehkon paremman akun. Aiempi akku oli BMW tehdas-alkuperäinen (musta) 80 ah / 800 ja nyt on 95 ah agm / 850. Mitähän tuolle DDE releelle tms voi tehdä tai miten sitä voi huoltaa/korjata, jos tulee uudelleen? Kustannuksia X ??? Toistaiseksi ei ole ollut taas mitään, mutta seuraillaan. Tämä käynnistymiskummajainen tuli siis vain kerran. Kaikki koodit ovat tiessään eikä esim. Torque tai OBD Doctor löydä enää mitään.
                * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                Comment

                • peeämvee
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 283
                  • Taivalkoski

                  #23
                  Originally posted by BemariAndy View Post
                  Vaihdoin varalta autoon uudehkon paremman akun. Aiempi akku oli BMW tehdas-alkuperäinen (musta) 80 ah / 800 ja nyt on 95 ah agm / 850. Mitähän tuolle DDE releelle tms voi tehdä tai miten sitä voi huoltaa/korjata, jos tulee uudelleen? Kustannuksia X ??? Toistaiseksi ei ole ollut taas mitään, mutta seuraillaan. Tämä käynnistymiskummajainen tuli siis vain kerran. Kaikki koodit ovat tiessään eikä esim. Torque tai OBD Doctor löydä enää mitään.
                  80eur kieppeillä uusi rele ja vaihto noin 15 min, löytyy apukuskin raitisilmakotelon alta sähkökeskuksesta. Tuo on tosiaan niin että kun rele alkaa toimia niin vikailmotkin häviää ja niistä ei jää välttämättä mitään hajua muistiin.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎