No helpothan nuo rullat ja moniurahihna oli vaihtaa, mutta se ilmastoinnin kompuran hihna... Voi jumaliste miten syvältä sen asennus! En saanut sitten millään kammettua sitä uutta hihnaa paikalleen, joten piti vääntää notkeampi vanha takaisin. Ja sekin lähti pois / meni takaisin vain kun löysäsi kompuran pultit. Joku työkaluhan tuossa tarvittaisiin, jolla sen uuden hihnan saisi pysymään kompuran hihnapyörässä luiskahtamatta paikallaan kun moottoria pyöritellään. Vai onko tuossa joku kikkaviitonen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 535d apulaitehihnojen vaihtoväli
Collapse
X
-
Originally posted by JKK View PostNo helpothan nuo rullat ja moniurahihna oli vaihtaa, mutta se ilmastoinnin kompuran hihna... Voi jumaliste miten syvältä sen asennus! En saanut sitten millään kammettua sitä uutta hihnaa paikalleen, joten piti vääntää notkeampi vanha takaisin. Ja sekin lähti pois / meni takaisin vain kun löysäsi kompuran pultit. Joku työkaluhan tuossa tarvittaisiin, jolla sen uuden hihnan saisi pysymään kompuran hihnapyörässä luiskahtamatta paikallaan kun moottoria pyöritellään. Vai onko tuossa joku kikkaviitonen?
Vieläkin puuttuu ihot tuosta oikean käden kämmenestä
Torx siihen värinänvaimentimen pulttiin, siitä pyöritellä konetta, mut samaan aikaan on jonkun kaverin pidettävä kompuran rissalla hihnaa ettei sy hyppää siitä aina veke. Nimimerkillä taas ne nahkat irtos, ehkä 7 kertaa maltoin kokeilla, kunnes teki jo niin kipeää etten enää viitsinyt. Sit ku pyyti kaveria siihen apuun ni meni ihan yhellä pyöräytyksellä.
En tiedä millainen se oikee työkalu siihen on, mut ei mielestäni tarvi sitä..E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostNoo, mitenhän tuon sanois
En tiedä millainen se oikee työkalu siihen on, mut ei mielestäni tarvi sitä..
Comment
-
-
ite pyöritin siitä kompuran päästä pikkuräikällä ja reilu puolenmetrin putkella niin riitti tilaa toiselle kädelle siihen syylärin ja koneen väliin, ja kädellä vipusin remmiä sivuun samalla kun toisella pyörittää kompuran pyörää. Omani sain ainakin nätisti yksin vaihdettua, samalla tyylillä uus paikoilleen, siinä joutu vähän talttapäämeisselillä avittaan alulle.
Comment
-
-
Itellä alko joku kihnuttaa kans tuolla keulassa ja luulen että se on tuo kiristin rullan laakeri.
Soittelin marmorille ja käskivät mitata sen rullan ku tarjoo montaa kokoa siihen..
Auto on 535d 10/2005.
Mietin sit että kannattaako alkaa vaihdella ite kiristintä / vaimeninta vai vaihtaa vaan pelkkä rulla?
Nyt on ajettu 292tkm ja ei oo mitää hajua onko millo vaihdettu viimeksi..MB W164
ex: //DTM535
Comment
-
-
Originally posted by tovayryn View PostItellä alko joku kihnuttaa kans tuolla keulassa ja luulen että se on tuo kiristin rullan laakeri.
Soittelin marmorille ja käskivät mitata sen rullan ku tarjoo montaa kokoa siihen..
Auto on 535d 10/2005.
Mietin sit että kannattaako alkaa vaihdella ite kiristintä / vaimeninta vai vaihtaa vaan pelkkä rulla?
Nyt on ajettu 292tkm ja ei oo mitää hajua onko millo vaihdettu viimeksi..
Ei noita ite kiristäjiä oo varmaan juurikaan menny (ainakaan itellä ei tietoa), tuon rullan laakerit hajoo ennemmin.
Comment
-
-
Originally posted by JJtalo View PostItelläni se kiristäjä oli niin jämyn olonen etten vaihtanu ku pelkän rullan ja remmit.
Ei noita ite kiristäjiä oo varmaan juurikaan menny (ainakaan itellä ei tietoa), tuon rullan laakerit hajoo ennemmin.MB W164
ex: //DTM535
Comment
-
-
Vaihtoin nyt schmiedmannilta tilaamani rullan, joka oli ilmeisesti ohjain rulla apulaite hihnalle, vaikkakin schmiedmann myy tuota nyt myös kiristimen rullana vai onko se sama rulla?
Kiristimen pyörähän on kiinni 24mm kannan pultilla ja tämä oli tuolla kuusiokololla, saman kokoinen rulla ilmeisestikkin on?
Tuonkin ohjainrullan laakeri oli selvästi entinen jo, kun vikinä tyhjäkäynnillä hävisi kokonaan, mutta kihnuttaa vielä kun antaa kierroksia koneelle.
Deflection pulley waterpump/alternator D=70MM - 11287799464, 11 28 7 799 464, 7799464, 11287799464 - Sopii malleihin: E61 Touring
Vai mikä rulla tohon kiristimeen pitää tilata?
Auto on 10/2005.
Edit.
Tuon mukaan pitäs ostaa koko hiton kiristin?
Eli nro4?Last edited by tovayryn; 25-11-2013, 20:07.MB W164
ex: //DTM535
Comment
-
-
Originally posted by tovayryn View PostVaihtoin nyt schmiedmannilta tilaamani rullan, joka oli ilmeisesti ohjain rulla apulaite hihnalle, vaikkakin schmiedmann myy tuota nyt myös kiristimen rullana vai onko se sama rulla?
Kiristimen pyörähän on kiinni 24mm kannan pultilla ja tämä oli tuolla kuusiokololla, saman kokoinen rulla ilmeisestikkin on?
Tuonkin ohjainrullan laakeri oli selvästi entinen jo, kun vikinä tyhjäkäynnillä hävisi kokonaan, mutta kihnuttaa vielä kun antaa kierroksia koneelle.
Deflection pulley waterpump/alternator D=70MM - 11287799464, 11 28 7 799 464, 7799464, 11287799464 - Sopii malleihin: E61 Touring
Vai mikä rulla tohon kiristimeen pitää tilata?
Auto on 10/2005.
Edit.
Tuon mukaan pitäs ostaa koko hiton kiristin?
Eli nro4?
Comment
-
-
Originally posted by tovayryn View PostSuuhuuttelin hihnaan belt tensioneriä ja kitinä loppu heti.
Taidan alkaa hihnan vaihtoon, vaikka tuo ei ookkaan vielä murtunu mistään mut kovettunu vissiinki?
Tuollain joskus testannut, liekkö oikea tapa, mutta ainaskin hihnan vian saanut selvilleF11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Ensiapua saa annettua ja vian paljastettua noin ruikkimalla melkeen sama mitä siihen remmille.
Ite menin perse edellä puuhun noitten remmien kanssa: Satunnainen kitinä alkoi kyrsiä, ja kartotin kitisevän remmin tuohon ilmastoinnin kompuran remmiin, vaihdoin sen. Meni hetki ja kitinä tuli takas, nyt vaihdoin apulaiteremmin. Pientä kitinää oli ajoittain havaittavissa kiristäjän rullasta, mutta vituiks män ku vaihdoin termarit ja glykolia pääsi valuun remmeille -> remmit pilalla. Vaihdoin remmit ja kiristäjän rullan ja ohjurirullan, ei oo kitinää kuulunut enään sen koomin.
Comment
-
-
Pitäs ruveta hihnakaupoille ku alkanu pientä vikinää kantautumaan. Mittarissa varttimiljoona eikä mitään hajua onko vaihdettu ja mitä on vaihdettu ja millonka vaihdettu. Ajatus on siis vaaihtaa kaikki hihnat ja vaikka rullatki mitä vaihdettavissa on. Onko jollain puljulla myynnissä tommosta kivaa pakettia missä olis kaikki? Schmiidin kataloogista taitaa kaikki tarvittava löytyä kun kaivelis. Vai oisko parempi ottaa yhteyksiä suoraan saksanmaahan ja laittaa kaikki kerralla sieltä? Mitäs niitä hyviä puljuja siellä oli? Anteeks nöyrästi 535-miehille topikin lainauksesta, kyseessähän on siis 530d kulkine.
Ja jos nyt jollain on ladella kattava lista hihnoista ja rullista mitä tonne saa laitettua ni tulemaan vaan ettei tarvii sitte remonttivaiheessa hakata päätä seinään et jotain jäi tilaamatta. Dampperin taidan ensin tarkistaa onko tarvetta tilata uutta vai onko vanha vielä voimissaan. Vai onko vaan rahansäästöä väärässä paikassa olla nyt sit laittamatta sitä samalla?"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
Comment