Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535d apulaitehihnojen vaihtoväli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2318
    • Uusimaa

    E61 535d apulaitehihnojen vaihtoväli

    Pitäisi duunata entiseen rassiini, kaverini nykyiseen 535d:hen huolto lähiaikoina. Lasissa on 195tkm ja mietin vain että missähän kilometreissä on järkevää uusia apulaitehihnat + kiristäjät + rullat? Onko niillä mitään määriteltyä vaihtoväliä?
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • Mik@
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1413
    • Nurmes

    #2
    Minä vaihdoin omaan 530d:hen aikalailla noilla metreillä. Vähän oli jo hihnat pykineet urien puolelta. Tiedä sitten oliko jo joskus vaihdettu aiemmin.
    E61 520Da

    Comment

    • e46touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1327
      • Tornio

      #3
      Originally posted by JKK View Post
      Pitäisi duunata entiseen rassiini, kaverini nykyiseen 535d:hen huolto lähiaikoina. Lasissa on 195tkm ja mietin vain että missähän kilometreissä on järkevää uusia apulaitehihnat + kiristäjät + rullat? Onko niillä mitään määriteltyä vaihtoväliä?
      2,0d / 3,0 d näkyy hihnojen ja kiristin rullien kesto ikä olevan ajo olosuhteista riipuen noin 230tKm - 300tKm eli laturin ja starttimoottorin keston kanssa samaa luokkaa
      __________________________________________________ ____________
      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2318
        • Uusimaa

        #4
        Muistatteko oliko kuinka pahat vaihtaa? Tilat on ainakin ahtaan puoleiset.
        BMW G30 530e X-Drive

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • Mik@
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1413
          • Nurmes

          #5
          Originally posted by JKK View Post
          Muistatteko oliko kuinka pahat vaihtaa? Tilat on ainakin ahtaan puoleiset.
          Hyvin mahtuu vaihtamaan kun ensin ottaa flektin pois edestä.
          E61 520Da

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2318
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by Mik@ View Post
            Hyvin mahtuu vaihtamaan kun ensin ottaa flektin pois edestä.
            Hyvä, näin ajattelinkin. Tack
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Mik@ View Post
              Hyvin mahtuu vaihtamaan kun ensin ottaa flektin pois edestä.
              Onkos se minkämoinen homma muuten ja paljonko aikaa hukkaantuu?
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • Mik@
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1413
                • Nurmes

                #8
                No ei ole vaikea homma. Nosturilla tai montulla ehken helpompi vaihtaa kun ottaa pohjamuovin pois koska flektissä on vesiletku kiinni joka helpompi laittaa alakautta, onnistuu se myös ylhäältä. Kompuranhina on myös helpompi vaihtaa alakautta.
                edit: ei siinä taida tuntia mennä aikaa.
                E61 520Da

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7524
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by Mik@ View Post
                  No ei ole vaikea homma. Nosturilla tai montulla ehken helpompi vaihtaa kun ottaa pohjamuovin pois koska flektissä on vesiletku kiinni joka helpompi laittaa alakautta, onnistuu se myös ylhäältä.
                  Hyvin sen letkun saa irti yläkauttakin, kun tietää sen siellä olevan.
                  Eri kun nostaa flektiä sen verran mitä letku antaa myöten (~puolet),
                  irroittaa kuskinpuoleisesta alakulmasta pidikkeestä letkun
                  (väli on ahdas mutta kyllä sinne käden saa tungettua kun
                  irroittaa kaasuläpälle menevän ahtoletkun ja siirtää sen syrjään)
                  ja sen jälkeen se jo nousee melkein kokonaan pois,
                  ja pääsee irroittamaan apukuskin puolelta sen letkun,
                  on aika monta kertaa tullut tuokin tehtyä.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2318
                    • Uusimaa

                    #10
                    Ainiin, ja mitäs rullia ja kiristimiä sinne kannattaa samalla vaihtaa? Vai kannattaako vaihtaa laisinkaan?
                    BMW G30 530e X-Drive

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7524
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Originally posted by JKK View Post
                      Ainiin, ja mitäs rullia ja kiristimiä sinne kannattaa samalla vaihtaa? Vai kannattaako vaihtaa laisinkaan?
                      Kaikki on ylihuoltamista ;-(

                      Jos ei ole kiire, ottaa hinnan pois ja testaa että toimiiko ilmastoinnin ohjausrulla ja apulaitehihnan rullat OK, jos kädellä ei tunnu väläystä tai rahinaa,
                      turha niitä on sinne uusia, saattaa kestää hyvin toisenkin mokoman...

                      Värinänvaimennin voi olla noilla kilometreillä jo huonommassa hapessa,
                      kannattaisi peilin kanssa katsella että ei ole murtumia...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Mik@
                        BTCF Member
                        • Jul 2010
                        • 1413
                        • Nurmes

                        #12
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Hyvin sen letkun saa irti yläkauttakin, kun tietää sen siellä olevan.
                        Juu saa kyllä, ei mullakaan ole nosturia tai monttua. Mutta minun siroa kättä en oikeen saa tuonne väliin survottua Harjanvarrella oon painellut letkun koloihin kiinni.
                        E61 520Da

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7524
                          • Jyväshyvä

                          #13
                          Originally posted by Mik@ View Post
                          Juu saa kyllä, ei mullakaan ole nosturia tai monttua. Mutta minun siroa kättä en oikeen saa tuonne väliin survottua Harjanvarrella oon painellut letkun koloihin kiinni.
                          Vitsi onkin siinä että nostaa sitä flektiä sen verta mitä se nousee,
                          ei sinne pohjalle muuten yllä...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Mik@
                            BTCF Member
                            • Jul 2010
                            • 1413
                            • Nurmes

                            #14
                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Vitsi onkin siinä että nostaa sitä flektiä sen verta mitä se nousee,
                            ei sinne pohjalle muuten yllä...
                            Joo mutta ei voi nostaa flektiä ja rassata letkua samalla kädellä, mulla kun ei ole kuin oikea räpylä jäljellä. Josta tulikin mieleen että seuraavaa autoa ostaessa pitää ottaa sinuun yhteyttä, tarviin verovapaan auton että saa edut käyttöön.
                            E61 520Da

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7524
                              • Jyväshyvä

                              #15
                              Originally posted by Mik@ View Post
                              Josta tulikin mieleen että seuraavaa autoa ostaessa pitää ottaa sinuun yhteyttä, tarviin verovapaan auton että saa edut käyttöön.
                              Mikäs siinä, joko tilaat?
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎