Mulla kun päivitettiin auton softa, niin siinä yhteydessä selvisi, että pissapoikien lämmitimestä tuli vikakoodi. Kuittasivat sen pois ja kas kummaa lämmitinpä alkoi toimimaan.
Olisikohan näin, että saksasta itse tuoduissa/tuotetuissa autoissa pissapoikaa ei olisi koodattu käyttöön. Lieneekö mahdollista???
Suuttimien lämmitys on vakiovaruste ja toimii automaattisesti. Lämmityksen jännitesyöttö tulee suoraan ilmastointimodulilta (IHKA). Viallisen suuttimen pitäisi antaa vikakoodi, asia selviää myös mittaamalla vastuksen suoraan suuttimelta, kun irrottaa sen liittimen.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Minkälaisia vastusarvoja ehjästä pissapojansuuttimenlämmitysvastuksesta pitäisi tulla? Onko kukaan mitannu?
Omassa alkoi tulla vikakoodia noiden lämmityksen toimimattomuudesta ja mittaamalla vastukset noista niin toinen antoi 3 MOhm ja toinen 4 MOhm. Eli vaikuttais molemmat olevan rikki, ihmeellistä jos molemmat "palaa"/särkyy samaan aikaan vai eikö auto osaa diagnosoida noiden rikkoutumista ennenkuin molemmat on pimeänä.. Nopeasti laskeskellen siellä pitäisi kai olla vastuksien maksimissaan joitakin kymmeniä ohmeja, että teho tulisi kutakuinkin järkeväksi.
Omassa mielestäni oli toinen rikki, kun vastusarvoja mittailin. Olen molemmat lopulta vaihtanut uusiin, mutta vikakoodi lämmityksestä ei häviä. Eli vika voisi olla myös muuallakin kuin suuttimissa minulla?
Minkälaisia vastusarvoja ehjästä pissapojansuuttimenlämmitysvastuksesta pitäisi tulla? Onko kukaan mitannu?
Omassa alkoi tulla vikakoodia noiden lämmityksen toimimattomuudesta ja mittaamalla vastukset noista niin toinen antoi 3 MOhm ja toinen 4 MOhm. Eli vaikuttais molemmat olevan rikki, ihmeellistä jos molemmat "palaa"/särkyy samaan aikaan vai eikö auto osaa diagnosoida noiden rikkoutumista ennenkuin molemmat on pimeänä.. Nopeasti laskeskellen siellä pitäisi kai olla vastuksien maksimissaan joitakin kymmeniä ohmeja, että teho tulisi kutakuinkin järkeväksi.
Ihan oikein olet haarukoinut, toimivassa vastus kymmeniä ohmeja.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Omassa mielestäni oli toinen rikki, kun vastusarvoja mittailin. Olen molemmat lopulta vaihtanut uusiin, mutta vikakoodi lämmityksestä ei häviä. Eli vika voisi olla myös muuallakin kuin suuttimissa minulla?
jep ja melkeenpä yleisemmin onki muualla, toisin sanoen clavunkin viittaamassa ihka modulissa eli käyttöpaneelissa.
mulla noita taitaa parikin pre facelift mallista roikkua hyllyn pohjilla mutta en muista yhtään onko suuttimien lämmityksen ohjaus kunnossa. pitäs tutktia.
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
BODY -> Air-conditioning Control- toiminteen alavalikkona on sellainen kuin CONTROL DIGITAL EXITS:
- Takalasin lämmitin on/off
- lisävesipumppu on/off
- pesurin suuttimien lämmitys on/off
En tarkistanut, tuleeko niihin virtaa oikeasti. Mutta ei ole päällä automaattisesti tuon mukaan.
Comment