Announcement

Collapse
No announcement yet.

auton ohjelmointi??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aak3li
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 136
    • Raahe

    auton ohjelmointi??

    eli selailin tuota auton huoltohistoriatulostetta menneiltä vuosilta niin 16.8.2012 autoon vaihdettu uusi ihka-ohjainlaite, samalla päivämäärällä tuossa lukee myös että ohjelmointi/koko auto ja hinta 126,00 euroa.
    mitähän tuo auton ohjelmointi käytännössä tarkottaa? onko tuo nyt se että siihen on esim.päivitetty uusi softa i-driveen vai mitähän?:think

    edit:ja autohan on 530da e61 -04
  • newvintage
    Newbiemmer
    • Dec 2012
    • 11
    • Suomi

    #2
    Bmw ohjelmointi, sis. koko auton viimeisiä ohjelmat myös iDrive päivitys. Näin huoltoliikkeessä minulle sanottiin. Miten se käytännössä tapahtuu ja mitä kaikki yksityiskohdat siihen tulee tuohon ehkä joku muu voi vastata paremmin. Ei varsinaista vastausta sun kysymyksen, mutta jotain

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      Kun pirssi ohjelmoidaan niin kaikki moduulit päivitetään samalla, käsittääkseni merkkiliikkeellä ei ole muuta vaihtoehtoa. Moduuleja on varustelusta riippuen joten ohjelmoinnin kesto vaihtelee. Periaate on että jos auto toimii, ei kannata päivittää.

      Päivitys kestää ainakin tunnin, pahimmillaan koko yön. Käytännössä päivitys lyödään iltapäivästä päälle ja odotetaan aamuun. Lisäkeskustelua täällä: KLIK

      Akku avustettuna peruslaturilla ei missään tapauksessa riitä, vaan ohjelmointia varten tarvitaan kunnollinen apuvirtalähde, esim. huollon käyttämä Deutronic. Vanhemmissa pirsseissä vaaditaan tietääkseni 40A virtaa ja tuoreemmissa 75A. Nuo virtalähteet ovat kovin arvokkaita, Porin Motomarket sanoo 40A Deutronicin versiolle 1610€, sama paikka sanoo 80A versiolle 1905€. Ihan vielä ei ole houkutellut ostoksille näillä hinnoilla.
      Last edited by MNi; 19-01-2013, 01:03. Reason: toinen linkki oikeaksi

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #4
        Originally posted by MNi View Post
        Kun pirssi ohjelmoidaan niin kaikki moduulit päivitetään samalla, käsittääkseni merkkiliikkeellä ei ole muuta vaihtoehtoa. Moduuleja on varustelusta riippuen joten ohjelmoinnin kesto vaihtelee. Periaate on että jos auto toimii, ei kannata päivittää.

        Päivitys kestää ainakin tunnin, pahimmillaan koko yön. Käytännössä päivitys lyödään iltapäivästä päälle ja odotetaan aamuun. Lisäkeskustelua täällä: KLIK

        Akku avustettuna peruslaturilla ei missään tapauksessa riitä, vaan ohjelmointia varten tarvitaan kunnollinen apuvirtalähde, esim. huollon käyttämä Deutronic. Vanhemmissa pirsseissä vaaditaan tietääkseni 40A virtaa ja tuoreemmissa 75A. Nuo virtalähteet ovat kovin arvokkaita, Porin Motomarket sanoo 40A Deutronicin versiolle 1610€, sama paikka sanoo 80A versiolle 1905€. Ihan vielä ei ole houkutellut ostoksille näillä hinnoilla.


        Ei ne noin paljon virtaa vaadi! Tampereella esimerkiksi Metroautossa on noin 30A virtalähde, jolla homma pelaa hienosti. Itse käynyt siellä ohjelmoimassa ja oma virtalähde on fyysiseltä kooltaan 2x kertaa suurempi, mutta 45A ja ei vielä ongelmia edes lämpöjen kanssa. Mersut jotenkin ymmärtää jos flektin pistoketta ei saa auki niin lähtee flektit huutamaan, mutta bemuissa ei näin käy.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • intfreak
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 2966
          • Uusikaupunni

          #5
          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Ei ne noin paljon virtaa vaadi! Tampereella esimerkiksi Metroautossa on noin 30A virtalähde, jolla homma pelaa hienosti. Itse käynyt siellä ohjelmoimassa ja oma virtalähde on fyysiseltä kooltaan 2x kertaa suurempi, mutta 45A ja ei vielä ongelmia edes lämpöjen kanssa. Mersut jotenkin ymmärtää jos flektin pistoketta ei saa auki niin lähtee flektit huutamaan, mutta bemuissa ei näin käy.
          Ei se 30/40A laturi riitä kun ohjelmoidaan esim. F10:ä. Laturi antaa kaikkensa, mutta silti jännite kyykkää ja testeri käskee kytkemään laturin, on nähty.
          Vanhemmissa se riittää kun yksiköt ohjelmoidaan yksi kerrallaan (kestäääää). Uudemmat (Fxx) ohjelmoi useampaa yksikköä kerrallaan.
          N62 Money Spender Club

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎