Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 2004 hehkutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larzza
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 147
    • Suo

    E61 2004 hehkutus

    Tuossa tänään aamulla kelasin kun autoa starttasin ja oli tuollain -25astetta
    että miksiköhän mittaristoon ei tule hehkusymbolia joka välillä on näkynyt kun on ollut jotain -10-15 astetta.

    Hehkut/boksin vaihdatin viime vuonna kun jäin enontekiöllä -40asteessa jumiin

    Ja autossahan on ollut nyt lähiaikoina sitä startti ongelmaa jota ei ole vielä fiksattu kun taas näyttää toimivan.
    e61 525 dat
    ex.e36 318ti compact m-sport
  • -rik
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 827
    • Rovaniemi

    #2
    Oliko auto lämmittimessä? jos oli ja jäähdytinnesteet olivat plussan puolella niin ei hehkuta (tai tekee pikahehkutuksen jolloin symboli ei syty mittaristoon)
    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      No kappas, eipäs ole tämmöinenkään tullut vastaan, totta turiset, tämä päteen myös omaan E46:seen lohkolämppärin kanssa. WDS sanoo:

      Preheating
      At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.
      Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

      After-heating

      At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.

      Start preheating
      Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by Larzza View Post
        Tuossa tänään aamulla kelasin kun autoa starttasin ja oli tuollain -25astetta
        että miksiköhän mittaristoon ei tule hehkusymbolia joka välillä on näkynyt kun on ollut jotain -10-15 astetta.

        Hehkut/boksin vaihdatin viime vuonna kun jäin enontekiöllä -40asteessa jumiin

        Ja autossahan on ollut nyt lähiaikoina sitä startti ongelmaa jota ei ole vielä fiksattu kun taas näyttää toimivan.
        No lähtikö se auto käyntiin ja jos lähti, hyvin vai huonosti?
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Larzza
          Bimmer Rookie
          • Dec 2011
          • 147
          • Suo

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          No lähtikö se auto käyntiin ja jos lähti, hyvin vai huonosti?
          aika väkivaltainen startti oli mutta pakkasta -32 joten ihan kiva et lähti.
          Startti ongelmakin palasi heti kun piti uudestaan lähteä liikkeelle eli DDE tai päävirta kaapeli.
          Pienoinen vitutus tuon auton kanssa on.

          Miten toi päävirtakaapeli jos se on viallinen niin voiko auto sammua ajossa?
          Last edited by Larzza; 19-01-2013, 19:00.
          e61 525 dat
          ex.e36 318ti compact m-sport

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Jos akku loppuu niin kyllä, latausvirta menee sen kautta myös. Kaapelista menee resistanssista huolimatta yleensä sen verran kuitenkin virtaa läpi, ettei sammu.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Larzza
              Bimmer Rookie
              • Dec 2011
              • 147
              • Suo

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Jos akku loppuu niin kyllä, latausvirta menee sen kautta myös. Kaapelista menee resistanssista huolimatta yleensä sen verran kuitenkin virtaa läpi, ettei sammu.
              Akusta oli 1 lohko paskana mikä aiheutti kaiken näköisiä ongelmia.
              e61 525 dat
              ex.e36 318ti compact m-sport

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #8
                Siitä oli tullut ns. 10,5 voltin akku siis. Alijännite aiheuttaa kuulemma kaikkea kivaa E6X ja tuoreemmissa, kas kun ei ollut muita ongelmia...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎