Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 545 automaattilaatikko vika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jyyrä
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 42

    E60 545 automaattilaatikko vika?

    Mistä mahtaa johtua e60 545 automaatin oire, kun kylmänä vaihtaa isommalle vasta todella korkeilla kierroksilla ja todella hitaasti.
    Lämmettyä vaihtaa matalammilla kierroksilla mutta tökkimällä.
    Myös vikatilaan ilmeisesti menee koska ei anna manuaalipuolella käyttää
    ja punainen rattaankuva mittaristossa ja ilmoitus transmission fault drive moderately.??
    Kävin tänään ostoaikeissa koeajamassa mutta kaupat tökkäsi tähän, myös jäähdytinneste haisi aika voimakaasti vaikka vuotoa ei näkynyt missään, myyjän mukaan vaihteistoöljyn vaihdolla korjaantuu tuo vaihteisto ongelma...
    Mahtaako olla noin?
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    #2
    Originally posted by jyyrä View Post
    Mistä mahtaa johtua e60 545 automaatin oire, kun kylmänä vaihtaa isommalle vasta todella korkeilla kierroksilla ja todella hitaasti.
    Lämmettyä vaihtaa matalammilla kierroksilla mutta tökkimällä.
    Myös vikatilaan ilmeisesti menee koska ei anna manuaalipuolella käyttää
    ja punainen rattaankuva mittaristossa ja ilmoitus transmission fault drive moderately.??
    Kävin tänään ostoaikeissa koeajamassa mutta kaupat tökkäsi tähän, myös jäähdytinneste haisi aika voimakaasti vaikka vuotoa ei näkynyt missään, myyjän mukaan vaihteistoöljyn vaihdolla korjaantuu tuo vaihteisto ongelma...
    Mahtaako olla noin?

    no käske vaihdattaa laatikon öljyt. jos ei pelaa sen jälkeen ei kannata ostaa tai sitten 5000 euron hinnan alennnus....#laatikon korjausraha!
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1399
      • Kuopio

      #3
      No enpä lähtisi ihan heti ensimmäiseksi vaihteistovikaista ostelemaan, ellen olisi jo laatikon uusimishintaa selvittänyt ja sen sitten räknäilly hintapyynnin kanssa että ollaanko edes tontilla.

      Jos tietty halavalla saat..
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2319
        • Uusimaa

        #4
        Originally posted by jyyrä View Post
        Mistä mahtaa johtua e60 545 automaatin oire, kun kylmänä vaihtaa isommalle vasta todella korkeilla kierroksilla ja todella hitaasti.
        Lämmettyä vaihtaa matalammilla kierroksilla mutta tökkimällä.
        Myös vikatilaan ilmeisesti menee koska ei anna manuaalipuolella käyttää
        ja punainen rattaankuva mittaristossa ja ilmoitus transmission fault drive moderately.??
        Kävin tänään ostoaikeissa koeajamassa mutta kaupat tökkäsi tähän, myös jäähdytinneste haisi aika voimakaasti vaikka vuotoa ei näkynyt missään, myyjän mukaan vaihteistoöljyn vaihdolla korjaantuu tuo vaihteisto ongelma...
        Mahtaako olla noin?
        Jätä suosiolla kaupan hyllylle ellet saa todella edullisesti. Ehjän laatikon saa varmaan saksasta 3000-4000 eurolla ja vaihto siihen päälle. Vaikka nuo laatikot onkin itselleni teknisessä mielessä ns. "kuollut kulma", uskaltaisin silti väittää että tuo laatikko ei pelkällä öljyn vaihdolla tule lopullisesti korjaantumaan. Täyttä soopaa suoltaa myyjä.
        BMW G30 530e X-Drive

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • ekaBMW
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 441
          • Oulu

          #5
          Eikös jonkinlainen nopeusero kuulu asiaan?
          Momentinmuunnin lukitaan vasta kun laatikko on hieman lämmennyt.
          Mutta nuo vikailmoitukset tietenkin tietenkin pelottelee pahemmasta.
          Last edited by ekaBMW; 20-01-2013, 03:07.
          F11 530d xDrive 09/16
          Ex E60 530d xDrive A 10/08
          Ex E60 520dA 09/08 liisari
          Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
          Ex Opel Kadett 1.6 -89

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #6
            Sitten tuo jäähdytysnesteen haju: eikös tuossa moottorissa ole tyyppivikana sen lohkon yläosassa olevan putken vuotaminen? Vaihto vaatii rajusti purkamista. Google: bmw n62 coolant pipe
            E39 528iA

            Comment

            • -challenger-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 2148
              • L a h t i

              #7
              Osta joku toinen, ihan stna kalliiks voi tulla tuo auto..
              Ite en ostais ees 5tonnin alennuksella..

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                Originally posted by JKK View Post
                Jätä suosiolla kaupan hyllylle ellet saa todella edullisesti. Ehjän laatikon saa varmaan saksasta 3000-4000 eurolla ja vaihto siihen päälle. Vaikka nuo laatikot onkin itselleni teknisessä mielessä ns. "kuollut kulma", uskaltaisin silti väittää että tuo laatikko ei pelkällä öljyn vaihdolla tule lopullisesti korjaantumaan. Täyttä soopaa suoltaa myyjä.
                Myyjä olisi jo öljyt vaihdattanut jos homma sillä kuntoon tulisi Laatikon korjauttaa myös avaimet käteen periaatteella noin 4k€ hintaan. Jos auton hinta on 5k€ alle muiden vastaavien silloin vasta kannattaa harkita kauppoja.

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Sitten tuo jäähdytysnesteen haju: eikös tuossa moottorissa ole tyyppivikana sen lohkon yläosassa olevan putken vuotaminen? Vaihto vaatii rajusti purkamista. Google: bmw n62 coolant pipe
                  Tähän on saatavilla aftermarket repair kit joka vähentää merkittävästi työn määrää korjauksessa.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by WSE1 View Post
                    Tähän on saatavilla aftermarket repair kit joka vähentää merkittävästi työn määrää korjauksessa.
                    Tiesin tuosta ja sen kanssa tehtyä korjausta tarkoitinkin. Ilman sitähän tuossa olisi aika älytön homma, pitikös siinä ottaa moottori kokonaan irti yms?

                    Mutta on siinä silti reippaasti tekemistä ja aika kallis remontti siitä tulee. Tuo kit maksaa yli 600 dollaria ja muut osat, jotka samalla kannattaa vaihtaa, yli 400$, eli varmaankin tonnin verran euroina osiin. Hyviä ohjeitahan löytyy netistä, joten jos vaan osaa ja uskaltaa, niin itse tekemällä toki säästää työn osuudessa. 6-8 tuntia oli jossain ohjeessa arvio, kokenut korjaamo tekee varmaan nopeamminkin.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • jyyrä
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2008
                      • 42

                      #11
                      Laatikossa oli huonot öljyt, ja jokin anturi viallinen. myyjä nuo remontit teetti ennen kuin hirvisin ostaa.
                      Laatikkoon vaihdettu huuhtelemalla öljyt (20l), suodatin, ja jonkin anturi nyt toimii. Auto nyt minulla, varauduin tuohon putken vaihtoon tuon jäähdytinnesteen hajun vuoksi.
                      pitää huomenna vähän purkaa näkyykö mitään ihmeellistä...

                      Comment

                      • jyyrä
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2008
                        • 42

                        #12
                        Originally posted by jyyrä View Post
                        Laatikossa oli huonot öljyt, ja jokin anturi viallinen. myyjä nuo remontit teetti ennen kuin hirvisin ostaa.
                        Laatikkoon vaihdettu huuhtelemalla öljyt (20l), suodatin, ja jonkin anturi nyt toimii. Auto nyt minulla, varauduin tuohon putken vaihtoon tuon jäähdytinnesteen hajun vuoksi.
                        pitää huomenna vähän purkaa näkyykö mitään ihmeellistä...
                        Jäähdyttimen vaihdolla tuokin korjantui onneksi

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎