Nämä BMW:t on siitä mukavia autoja, että niihin voi tehä kaikki remontit kotipihassa, ei tarvi viiä mihinkään rikottavaksi
Totta. Hommaapa esim. Volvo, vikakoodinlukija maksaa jo satasia,
eikä sillä silti tehdä juuri mitään diagnostiiikkaa...
Ja softapäivitykset maksaa maltaita (esim. Cruisen lisäys).
Sama taitaa olla Mesen suhteen...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Aika totta. Näihin sentään pääsee ihan hyvin kiinni, vaikka vaativat ensialkuun aavistuksen perehtyneisyyttä ja vähän enemmän tietoteknistä vänkäämistä kuin VAG:n tuotteet - jotka taitavat olla poikkeus ja lähinnä sen yhden aidosti meille harrastajille suunnatun ohjelman ansiosta.
Merkkihuollon ymmärrys koodausasioissa taitaa sitten kaikilla merkeillä olla apinan ja vähän viisaamman apinan tasolla Esim. yhden e61:sen softapäivitykset olivat muka sula mahdottomuus, ennen kuin asennuttaa orkkissähköboksin, kun siinä kuitenkin on se vetokoukku... Ja nimenomaan ei muka onnistu mikään ennen kuin asennuttaa sen orkkisboksin. Kai se menee vaikeaksi, jos klikkailee softan kysyessä onko AHM:ää aina kyllä, kun auton perässä selkeästi on vetokoukku...
Esim. Volvojen tapauksessa kun on pakotettu melkein täysin merkkihuollon koodauksiin, ei niille oikein voi tehdä yhtään mitään, kun aina tulee merkkihuollolta vastaus koodauksia kysyttäessä tyyliin "ei mahdollista, ei ikinä kuultukaan"...
Aika totta. Näihin sentään pääsee ihan hyvin kiinni, vaikka vaativat ensialkuun aavistuksen perehtyneisyyttä ja vähän enemmän tietoteknistä vänkäämistä kuin VAG:n tuotteet - jotka taitavat olla poikkeus ja lähinnä sen yhden aidosti meille harrastajille suunnatun ohjelman ansiosta.
Merkkihuollon ymmärrys koodausasioissa taitaa sitten kaikilla merkeillä olla apinan ja vähän viisaamman apinan tasolla Esim. yhden e61:sen softapäivitykset olivat muka sula mahdottomuus, ennen kuin asennuttaa orkkissähköboksin, kun siinä kuitenkin on se vetokoukku... Ja nimenomaan ei muka onnistu mikään ennen kuin asennuttaa sen orkkisboksin. Kai se menee vaikeaksi, jos klikkailee softan kysyessä onko AHM:ää aina kyllä, kun auton perässä selkeästi on vetokoukku...
Esim. Volvojen tapauksessa kun on pakotettu melkein täysin merkkihuollon koodauksiin, ei niille oikein voi tehdä yhtään mitään, kun aina tulee merkkihuollolta vastaus koodauksia kysyttäessä tyyliin "ei mahdollista, ei ikinä kuultukaan"...
Kelasin kokeilla tällaista ratkaisua ton peräkoukku diagnoosin kanssa:
Otan koukun moduuli sulakkeen irti ja katson vieläkö ongelmat jatkuu.
Aika nokkelaa eikös.
Ipakin tuli postissa ohjeiden ja letkun kanssa niin nyt alkaa aiheen opiskelu.
Totta. Hommaapa esim. Volvo, vikakoodinlukija maksaa jo satasia,
eikä sillä silti tehdä juuri mitään diagnostiiikkaa...
Ja softapäivitykset maksaa maltaita (esim. Cruisen lisäys).
Sama taitaa olla Mesen suhteen...
Meseen kiinasta saa kopiostarin sentään muutamalla satasella... Volvoon ei ole kukaan jaksanut oikein vaivautua tekemään koodausominaisuuksia edes kehittyneimpiin monimerkkitestereihinkään, ilmeisesti kysynnän puutteesta johtuen.
Akku on ihan uusi.
Oli startti ongelmia aluksi jotka korjaantui uudella startilla oli ilmeisesti vikaa jossain diodissa (tappi ei ottanut rattaaseen)samalla katsottiin että akusta oli 1 kenno hajalla ja se uusittiin.
eli pelkät parkit vilkkuu kun ottaa valot kokonaan pois ja starttaa luultavasti valomoduli menossa paskaksi.
Takalasin ongelmat alkoivat kun koukku laitettiin paikoilleen.
Tällähetkellä on korjattu johtosarjat takaluukusta/uusi microkytkin ja ongelma jatkuu eli lasi aukeaa aina silloin tällöin ellen laita ovia lukkoon kun menen autoon.
Ja kaikki nämä alkoi koukun asennuksen jälkeen (ei näy vikakoodeja)joten ajattelin tarkistuttaa koukun asennuksen.
Katotaan josko nää ominaisuudet lakkaisivat joskus.
Ongelmat lakkasivat heti sulakkeen poiston jälkeen eli lasi ei enää aukean itsestään sekä muut vikakoodien ilmenemiset loppui myös.
Nyt pitää selvittää mikä tuossa koukussa/moduulissa tekee nuo ongelmat.
Johdot kuulemma näytti ihan ok.
Mutta helpotus kuitenkin että auto ei olekkaan täysin paska.
Tiedäppä häntä.
Pajalla tarkistivat omien puheidensa mukaan että kaikki pitäs olla ok.
Pitäs varmaan jonkun foorumilaisen luona käyttää chekissä
Piti kirjoittaa että jarruvalon heräte,
ohjeen mukaan heräte pitää otta kelta-musta (jos nyt oikein muistan) johdosta,
niitä vaan menee ko. nipussa 3 kpl (nipussa joku sata johtoa),
itsekin olen joskus moiseen "mokaan" sortunut ja autoon tuli
kaiken maailman häiriöitä väylästä jne.
Tuon voit testata tarkistamalla tuleeko
ryöstöliittimeen jännite kun jarrua painetaan,
liitos on yleensä sulaketaulun yläpuolella johtosarjassa tai oikean takavalon takana.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment