Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60/61 webastollinen auto, PTC vastukset???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1399
    • Kuopio

    e60/61 webastollinen auto, PTC vastukset???

    Eli tuli tällainen eteen että värkkäilin NCSexpertillä tuota webastoa vähän , laitoin Pseudoheizung asentoon nicht_activ, halusin webaston ajon aikaista käyttöä vähän pienemmälle.. turhaa se tuon kolmen litran krematorion kanssa kilpaa lämmintä tuottaa!

    Huomasin siinä sitten että PTC oli myös nicht_aktiv asennossa ja tuli mieleen että onko a)mun autossa niitä vastuksia ollenkaan vai b)ne on weban takia kytketty pois päältä?

    Nyt seuraa kysymys:
    Jos laitan tuon PTC:aktiv niin voiko mikään hajota tai mennä sekaisin , jos vaikka autossa niitä vastuksia ei olekaan?

    Saisi nekin vastukset hyötykäyttöön..


    Kuvittelisin että vastukset on joka autossa, hankala kai niitä olisi purkaa muutamasta mallista jossa weba on asennettuna.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by Ceeray View Post
    Eli tuli tällainen eteen että värkkäilin NCSexpertillä tuota webastoa vähän , laitoin Pseudoheizung asentoon nicht_activ, halusin webaston ajon aikaista käyttöä vähän pienemmälle.. turhaa se tuon kolmen litran krematorion kanssa kilpaa lämmintä tuottaa!

    Huomasin siinä sitten että PTC oli myös nicht_aktiv asennossa ja tuli mieleen että onko a)mun autossa niitä vastuksia ollenkaan vai b)ne on weban takia kytketty pois päältä?

    Nyt seuraa kysymys:
    Jos laitan tuon PTC:aktiv niin voiko mikään hajota tai mennä sekaisin , jos vaikka autossa niitä vastuksia ei olekaan?

    Saisi nekin vastukset hyötykäyttöön..


    Kuvittelisin että vastukset on joka autossa, hankala kai niitä olisi purkaa muutamasta mallista jossa weba on asennettuna.
    Ei ole webastollisessa vastuksia jos on tehdasasennettu webasto.
    Esim. varaosaluettelosta löytyy kahta mallia sisätilan kennosta,
    toinen maksaa ~satasen ja toinen 300-400€, vastus on kennossa...

    Tuskin mitään hajoaa, PTC:ltä tullee vikakoodi ihkalle jos käännät sen päälle ja sitä ei ole?
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1399
      • Kuopio

      #3
      Jep, tehdasasennettu weba. Enpä tuota sitten ala edes muuttelemaan. Hyvä että selvis, kiitti!

      (mutta silti se perkeleen weba alko nakuttamaan kun laitoin katiskan käyntiin)
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5416
        • S:t Karins

        #4
        Mikäs idea siinä on ettei weba saa avittaa hytin lämpeämistä?
        Itse ainakin tykkään kun kovillakin pakkasilla jo kilometrin parin jälkeen suuttimista pukkaa kuumaa ilmaa .
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Ceeray
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1399
          • Kuopio

          #5
          Itse mietin sitä että 5kw weba versus 200kw dieselmoottori.. Toinen polttaa n. 7dl tunnissa, toinen siinä kylmässä vaiheessa 12 l/h... Kumpikohan siinä sitten lämmittää ja mitä.. Jos on jo weballa lämmittänyt autoa 20 minsaa niin aika nopeasti tuo puhaltaa lämmintä sittenkin.


          Nyt sain sen toimimaan niinkuin mun mielestä pitää.. Katsotaan sitten miten lämmöt piisaa.
          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7524
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by Ceeray View Post
            Itse mietin sitä että 5kw weba versus 200kw dieselmoottori.. Toinen polttaa n. 7dl tunnissa, toinen siinä kylmässä vaiheessa 12 l/h... Kumpikohan siinä sitten lämmittää ja mitä.. Jos on jo weballa lämmittänyt autoa 20 minsaa niin aika nopeasti tuo puhaltaa lämmintä sittenkin.


            Nyt sain sen toimimaan niinkuin mun mielestä pitää.. Katsotaan sitten miten lämmöt piisaa.
            Sulla vaan aika harvoin on 200 kW käytössä,
            Tosin lämpöä tulee silloin toinen mokoma ja enemmänkin,
            mutta valtaosa poistuu pakoputkesta...

            Sisälle autoon saa aika vähän tuota polttoaineen sisältämästä tehosta,
            oikeasti auton pitäisi eristää kokonaan, samoin pakoputki,
            jos mahdollisimman hyvää lämpötaloutta hakisi.
            Tällöin tietysti kuumalla kelillä tulisi muita ongelmia...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              #7
              Originally posted by Ceeray View Post
              Nyt sain sen toimimaan niinkuin mun mielestä pitää.. Katsotaan sitten miten lämmöt piisaa.
              Eli sait poistettua tuon Zusatsheizung'n = lisälämmityksen, miten?
              Itselläkin orggiswebasto ja olisin mieluummin ilman. Aikaisemmissa yhdessäkään E6x:ssä 530d:ssä ei ollut Webastoa ja oikein hyvin tuli toimeen. En tuota ala poiskaan purkamaan, mutta, kun orggiskaukosäätökin toimii niin korjautan tuon piirikortin, niin onhan siitä iloa esilämmittimenä, kun voi kotoa sen käynnistää, kunhan saan sen kuntoon..
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • Ceeray
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1399
                • Kuopio

                #8
                NCSexpertillä kaivelin IHKAn auki, siellä se Pseudoheizung : nicht_aktiv..
                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by Ceeray View Post
                  NCSexpertillä kaivelin IHKAn auki, siellä se Pseudoheizung : nicht_aktiv..
                  Ok, helppo nakki. Pari viestiä aikaisemmassa vaan epäilit, että ei toimikaan.
                  Minulla on laite vähän epäkunnossa ja siksi sen disabloiminen kannattaa, koska silloin sen ei ainakaan edes pitäisi yrittää käynnistyä lämmittämään (jolloin menee lukkoon kolmen yrityksen jälkeen), jolloin kiertovesipumppu pysyy toiminnassa. Oletan.
                  No, kohta tule kesä joka tapauksessa
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1399
                    • Kuopio

                    #10
                    Juu, rupes kukkumaan sitten kun oli nukkunut puoli tuntia..
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎