Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 uudet iskarit - iskarit jäässä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • melli
    Bimmer Rookie
    • May 2015
    • 147
    • Pori

Car-Parts24.com oli myyjä ja täsmennetään nyt sen verran, että siis apukuskin puolelle olin niitä kamoja hommaamassa.

Tämä osa oli mukana tilauksessa http://www.car-parts24.com/index.php...ung_anzeigen=1 ja on minusta ihan oikea (eli rechts). Olihan tuo tilanne ihan selvä jo, mutta vasemmalta puolelta löytyy tuon toimitetun osan kanssa identtinen osa.

Se torx-avain hajosi tuota pallonivelen pulttia/mutteria avatessa. Mutteri aukesi ehkä sentin verran, mutta hirtti kiinni niin että avain meni päreiksi ja sahasin puukkosahalla sen pultin sitten poikki. Seuraavaksi pitänee putsata kierteet kunnolla ja reilusti voitelua perään.

Huomenna pitäisi löytyä Motonetista uusi osa oikealle puolelle, saapa nähdä mitä sieltä tulee. Nörttihommissa on tullut opittua, että syypää löytyy yleensä peilistä, vaikka kuinka alkuun tuntuisi muulta. Mutta ei kai tässä ole muuta vaihtoehtoa kuin että 1) mun olisi pitänyt valita "links" osa tai 2) pussissa on väärä osa.

Onneksi Motonetista löytyi myös vasen puoli eli jos olen homman itse ryssinyt niin asennusten pitäisi huomenna jatkua. Päätin odottaa päivän ja säästin 80 euroa (135 Motonet, 215 merkkiliike).
    E61 530dA 2004 "velipojan (rip) vanha"

Comment

• melli
      Bimmer Rookie
      • May 2015
      • 147
      • Pori

Niinhän siinä kävi, että Motonetista tuli tismalleen samalla koodilla oikea osa. Lemförderin tekemä, joten vertailu on helppoa. Molemmissa pusseissa sama koodi, Saksasta ostetussa on L-merkintä osassa ja Motonetista tulleessa R.

Eli pari päivää meni hukkaan aivan käsittämättömän huonon tuurin takia ja nyt pitää sitten saada myyjä uskomaan tapahtunut myös. Toivottavasti sillä olisi vielä varastossa samanlainen tapaus, mutta pitää lähettää toki valokuvia myös.

Comment

• melli
        Bimmer Rookie
        • May 2015
        • 147
        • Pori

Myyja lupasi palauttaa rahat tukivarresta eikä tuntunut kaipaavan osaakaan takaisin. Siispä kohti uusia pettymyksiä

Comment

• pommi
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 100
          • Siilinjärvi

Originally posted by pommi View Post
          Itse tilasin täältä: http://www.autonvaraosat24.fi/
          Normi alustan iskarit eteen, yläpään laakerit sekä suojakumisarja 342e.
          Sachsia kaikki osat. Postikuluja ei tule yli 300e tilaukseen ja sivuilla on kokoajan -5% mainostarjous.
          Paketti on vielä matkalla, joten kokemus ei vielä ole täydellinen.

Pari viikkoa kesti paketin tuleminen ko. firmasta.
          Osat on nyt vaihdatettu alle. Vaihtotyö etuiskareille oli marmorilla 200e.
          Yläpään laakereiden vaihtaminen poisti hiekkatiellä kuuluneet kolinat etupäästä.
          nyt: Volvo V70 ex: E61 525iA -04, E39 520iA -98, E36 316i compact -97.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎