Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 545i - Puhaltaa kylmää hyttiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • degneva
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 34
    • Hki

    E60 545i - Puhaltaa kylmää hyttiin

    Morjesta.

    Auto hävitti ensin pakkasnestettä, otin auton talliin ja vuotopaikka selvisi - syyläri tiputtaa nestettä. Laitoin paikkausaineen ja nyt ilmenikin sitten muita ongelmia:

    Auto lämpenee normaalisti 105 - 108 °C asti, mutta ei puhalla sisälle lainkaan lämmintä ilmaa. Webaston kun laittaa esilämmittämään niin esilämmityksen aikana tulee kyllä hyvinkin lämmintä ilmaa, mutta kun lähtee ajamaan niin tulee jääkylmää ilmaa hyttiin. Kaikki letkut ym. härpäkkeet on tulikuumia, mutta sisään lämpöä ei vaan jostain syystä tule.

    Kiertovesipumppu vaihdettu
    Termostaatti vaihdettu (2 kertaa, ensimmäistä epäiltiin rikkinäiseksi, kun ei edes keittämällä auennut 105 °C lämmössä)
    Vesipumppu vaihdettu kesällä

    Alipaineella laitettu nesteet sisään eli ei pitäisi myöskään ilmalukkoja olla - tämäkin tehty 3 kertaa jo.

    Mikä nyt siis neuvoksi? Pirun kylmä ajella tolla katiskalla kun tosiaan täysin jääkylmää puskee vaan sisään.

    (edit 8.2.2013):

    Vaihtoventtiili irroitettu & puhdistettu => puhalti lämmintä (suorastaan kuumaa!) kabiiniin, kun tallissa käytettiin 107°C asti. Lähdin sitten koeajolle, 2km jälkeen alkoi taas puhaltaa kylmää. Auto takasin talliin ja lämmöt 110 °C. Auto viileni pienen tallissa (95C° asti) => aukaisin paisuntasäiliön korkin ja päästin paineet pihalle => sisäpuhallus päälle ja taas tulee lämmintä?

    Voiko tuo(kin) termostaatti olla hajalla? On se kumma kun saa noitakin palautella kokoajan... :think

    Meneekö tuo ilmastointi / joku muu sekaisin jos vanhaan termariin poraisi pari reikää ja pistäisi paikalleen? Näkis että vieläkö oireilee samalla tavalla.
    Last edited by degneva; 08-02-2013, 16:45.
  • tovayryn
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 464
    • Kajaani

    #2
    Tämä nyt on varmaan jo tehty,,, mut sieltä IDrive valikosta se palkki punaselle missä valitaan miten ilmaa puhalletaan sisälle?
    MB W164
    ex: //DTM535

    Comment

    • degneva
      Bimmer Rookie
      • Jan 2011
      • 34
      • Hki

      #3
      Originally posted by tovayryn View Post
      Tämä nyt on varmaan jo tehty,,, mut sieltä IDrive valikosta se palkki punaselle missä valitaan miten ilmaa puhalletaan sisälle?
      Kiitoksia vastauksesta! Kokeiltu on jo vääntää namiskoita kaikkiin suuntiin - ei vaikutusta. :think

      edit: Siis joo, myös iDrivestä on laitettu lämmöt tappiin.
      Last edited by degneva; 07-02-2013, 18:25.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7486
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by degneva View Post
        Kiitoksia vastauksesta! Kokeiltu on jo vääntää namiskoita kaikkiin suuntiin - ei vaikutusta. :think
        Kyse ei ole nappuloista vaan menun kautta tehtävästä säädöstä...
        Tosin ei siltikään pitäisi sisällä olla jääkylmä vaikka olis täysin siniselle säädetty.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Esilämmityksen vaihtoventtiili jumissa?
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5332
            • S:t Karins

            #6
            Originally posted by degneva View Post
            Laitoin paikkausaineen ja nyt ilmenikin sitten muita ongelmia
            :think:think mitä mömmöä tuonne latoit?
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • degneva
              Bimmer Rookie
              • Jan 2011
              • 34
              • Hki

              #7
              Originally posted by Tommix View Post
              :think:think mitä mömmöä tuonne latoit?


              Tollasta tököttiä se oli.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Huhhuh, 50e datsunissa ymmärrän jos viimeisenä tekohengityksenä noita maailmanlopun tököttejä kaataa sinne... Eiköhän se tökötti sieltä vaihtovenasta löydy, arvauksena konehuoneessa lähellä kiertovesipumppua:



                PS. keititkö vettä kattilassa 105c asti?
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • degneva
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2011
                  • 34
                  • Hki

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Huhhuh, 50e datsunissa ymmärrän jos viimeisenä tekohengityksenä noita maailmanlopun tököttejä kaataa sinne... Eiköhän se tökötti sieltä vaihtovenasta löydy, arvauksena konehuoneessa lähellä kiertovesipumppua:



                  PS. keititkö vettä kattilassa 105c asti?
                  Ei löydy tollasta Changeover Valvea läheltä kiertovesipumppua, löytyy vaan toi Water Valve?

                  Ja juu, pakkasneste-vesi seoksessa keitin sen termostaatin aiemmin 107c asti eikä auennut.

                  edit: onko noi termostaatit useinkin valmiiks jo viallisia? Ensimmäinen joka ei siis auennut lähetettiin takasin ja tuli uus tilalle, jonka pistin suoraan kiinni sen suuremmin keittelemättä. Kannattaako sekin vielä kokeilla keittämällä että aukeaako?
                  Last edited by degneva; 07-02-2013, 21:55.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Onkin näköjään piilossa:



                    Jos koneen lämmöt on ok, ei termaria tarvitse tarkistella. Eipä ole juuri viallisia tullut vastaan, vaikka varmasti niitä onkin.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • degneva
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 34
                      • Hki

                      #11
                      Originally posted by Cell View Post
                      Onkin näköjään piilossa:



                      Jos koneen lämmöt on ok, ei termaria tarvitse tarkistella. Eipä ole juuri viallisia tullut vastaan, vaikka varmasti niitä onkin.
                      Kiitoksia neuvosta, pitää alkaa aamulla purkamaan!

                      Comment

                      • degneva
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 34
                        • Hki

                        #12
                        Vaihtoventtiili irroitettu & puhdistettu => puhalti lämmintä (suorastaan kuumaa!) kabiiniin, kun tallissa käytettiin 107°C asti. Lähdin sitten koeajolle, 2km jälkeen alkoi taas puhaltaa kylmää. Auto takasin talliin ja lämmöt 110 °C.

                        Auto viileni pienen tallissa (95C° asti) => aukaisin paisuntasäiliön korkin ja päästin paineet pihalle => sisäpuhallus päälle ja taas tulee lämmintä?

                        Voiko tuo(kin) termostaatti olla hajalla? On se kumma kun saa noitakin palautella kokoajan... :think

                        Meneekö tuo ilmastointi / joku muu sekaisin jos vanhaan termariin poraisi pari reikää ja pistäisi paikalleen? Näkis että vieläkö oireilee samalla tavalla.
                        Last edited by degneva; 08-02-2013, 16:44.

                        Comment

                        • Rale
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 1480
                          • Porvoo

                          #13
                          Originally posted by degneva View Post
                          Vaihtoventtiili irroitettu & puhdistettu => puhalti lämmintä (suorastaan kuumaa!) kabiiniin, kun tallissa käytettiin 107°C asti. Lähdin sitten koeajolle, 2km jälkeen alkoi taas puhaltaa kylmää. Auto takasin talliin ja lämmöt 110 °C.

                          Auto viileni pienen tallissa (95C° asti) => aukaisin paisuntasäiliön korkin ja päästin paineet pihalle => sisäpuhallus päälle ja taas tulee lämmintä?

                          Voiko tuo(kin) termostaatti olla hajalla? On se kumma kun saa noitakin palautella kokoajan... :think

                          Meneekö tuo ilmastointi / joku muu sekaisin jos vanhaan termariin poraisi pari reikää ja pistäisi paikalleen? Näkis että vieläkö oireilee samalla tavalla.
                          Eikös tuo nyt selvästi viittaa tuohon venttiili vikaan, jos se sen aukaisulla jo toiminut. Vaihdotko uudet jäähdytin nesteet samalla? Jos tuota mössöä tulee sinne uudelleen.

                          Comment

                          • bemarikari5
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2004
                            • 167

                            #14
                            Oletko varma ettei ole ilmaa järjestelmässä?
                            -04 e60 530da
                            ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Termostaatti on ehjä jos koneen lämmöt ovat oikeat, sisälämpötiloihin se ei vaikuta erikseen.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎