Morjesta.
Auto hävitti ensin pakkasnestettä, otin auton talliin ja vuotopaikka selvisi - syyläri tiputtaa nestettä. Laitoin paikkausaineen ja nyt ilmenikin sitten muita ongelmia:
Auto lämpenee normaalisti 105 - 108 °C asti, mutta ei puhalla sisälle lainkaan lämmintä ilmaa. Webaston kun laittaa esilämmittämään niin esilämmityksen aikana tulee kyllä hyvinkin lämmintä ilmaa, mutta kun lähtee ajamaan niin tulee jääkylmää ilmaa hyttiin. Kaikki letkut ym. härpäkkeet on tulikuumia, mutta sisään lämpöä ei vaan jostain syystä tule.
Kiertovesipumppu vaihdettu
Termostaatti vaihdettu (2 kertaa, ensimmäistä epäiltiin rikkinäiseksi, kun ei edes keittämällä auennut 105 °C lämmössä)
Vesipumppu vaihdettu kesällä
Alipaineella laitettu nesteet sisään eli ei pitäisi myöskään ilmalukkoja olla - tämäkin tehty 3 kertaa jo.
Mikä nyt siis neuvoksi? Pirun kylmä ajella tolla katiskalla kun tosiaan täysin jääkylmää puskee vaan sisään.
(edit 8.2.2013):
Vaihtoventtiili irroitettu & puhdistettu => puhalti lämmintä (suorastaan kuumaa!) kabiiniin, kun tallissa käytettiin 107°C asti. Lähdin sitten koeajolle, 2km jälkeen alkoi taas puhaltaa kylmää. Auto takasin talliin ja lämmöt 110 °C. Auto viileni pienen tallissa (95C° asti) => aukaisin paisuntasäiliön korkin ja päästin paineet pihalle => sisäpuhallus päälle ja taas tulee lämmintä?
Voiko tuo(kin) termostaatti olla hajalla? On se kumma kun saa noitakin palautella kokoajan... :think
Meneekö tuo ilmastointi / joku muu sekaisin jos vanhaan termariin poraisi pari reikää ja pistäisi paikalleen? Näkis että vieläkö oireilee samalla tavalla.
Auto hävitti ensin pakkasnestettä, otin auton talliin ja vuotopaikka selvisi - syyläri tiputtaa nestettä. Laitoin paikkausaineen ja nyt ilmenikin sitten muita ongelmia:
Auto lämpenee normaalisti 105 - 108 °C asti, mutta ei puhalla sisälle lainkaan lämmintä ilmaa. Webaston kun laittaa esilämmittämään niin esilämmityksen aikana tulee kyllä hyvinkin lämmintä ilmaa, mutta kun lähtee ajamaan niin tulee jääkylmää ilmaa hyttiin. Kaikki letkut ym. härpäkkeet on tulikuumia, mutta sisään lämpöä ei vaan jostain syystä tule.
Kiertovesipumppu vaihdettu
Termostaatti vaihdettu (2 kertaa, ensimmäistä epäiltiin rikkinäiseksi, kun ei edes keittämällä auennut 105 °C lämmössä)
Vesipumppu vaihdettu kesällä
Alipaineella laitettu nesteet sisään eli ei pitäisi myöskään ilmalukkoja olla - tämäkin tehty 3 kertaa jo.
Mikä nyt siis neuvoksi? Pirun kylmä ajella tolla katiskalla kun tosiaan täysin jääkylmää puskee vaan sisään.
(edit 8.2.2013):
Vaihtoventtiili irroitettu & puhdistettu => puhalti lämmintä (suorastaan kuumaa!) kabiiniin, kun tallissa käytettiin 107°C asti. Lähdin sitten koeajolle, 2km jälkeen alkoi taas puhaltaa kylmää. Auto takasin talliin ja lämmöt 110 °C. Auto viileni pienen tallissa (95C° asti) => aukaisin paisuntasäiliön korkin ja päästin paineet pihalle => sisäpuhallus päälle ja taas tulee lämmintä?
Voiko tuo(kin) termostaatti olla hajalla? On se kumma kun saa noitakin palautella kokoajan... :think
Meneekö tuo ilmastointi / joku muu sekaisin jos vanhaan termariin poraisi pari reikää ja pistäisi paikalleen? Näkis että vieläkö oireilee samalla tavalla.
Comment