Announcement

Collapse
No announcement yet.

520d vai 530d?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BemariAndy
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2012
    • 230
    • Pohjois-Pohjanmaa

    #16
    520/525/530

    Originally posted by Are9 View Post
    Elikkäs tarkoituksena olisi hankkia 500-sarjalainen Bmw M-sport varustuksella.(Vm.2005 ->)

    Tässä olisi muutama kysymys, jos joku viitsisi/osaisi niihin vastata.
    -Kumpi on fixumpi ostaa suomeen 520d vai 530d?
    -Tuleeko kannattavammaksi hankkia Saksasta?
    -Paljonkohan on autovero? (katsoin veropäätöksiä ja siel oli 5000e ylöspäin)
    -Millaset ovat käyttömaksut 520 ja 530 suomessa?
    -Automaatti vai Manuaali?
    -Tyyppivikoja?
    Itse kannattaisin järkisyistä 520d ja automaattina. 6-kone on hieno, mutta mielestäni ylläpitokulut ja kulutuskin on kuitenkin isompi. Nelipyttyisestäkin saa aika helposti pitkästi kolmattasataa heppaa eli kyllä riittää normaaliajoon. Keskikulutus jää ajotavasta ja ajomatkoista riippuen varmaan n. 6,5 - 7 paikkeille automaattinakin.
    Kaikkien vähän vanhempien BMW-mallien hankinta lienee järkevää Saksasta, jos uskallusta sekä aikaa asioiden selvittelyyn on. Ainahan voi käyttää ammattilaista ja palvelua. Eivät ne nykyään paljoa maksa. Jopa 1300:lla olisi saanut rekisteröitynä ja kaikki paperihommat tehtynä omaan kaupunkiin auton toimitettua, kun kyselin viime kesänä.
    Autovero uudemmissa vähäpäästöisemmissä on varmaan vm. riippuen juuri n. 5000e ylöspäin, omassa -08:ssa oli n. 6300e. 530set ovat kyllä hintavampia veroiltaankin, tosin enemmän ajetut ja hieman vanhemmat tulevat kait n. samaan. Suosittelen katsomaan sellaisen liikkeen Saksasta, joka antaa autolle 1 vuoden takuun. Itse sain sellaisen 300 eurolla. Ei paha ja jäi ainakin ekaksi vuodeksi huoletonta ajoa. Siinä mielessä joku -09 ikäinen voisi olla järkevä valinta. -09/10 mallisia 520sia saa aika edullisesti joko 163/177 koneella (saman verran saa chipattua) N47D20C-mallin koneessa ei pitäisi olla enää niin paljon riskiä jakopään korkkaamiseen.
    Tyyppivikoja tuossa jo aiemmissa tulikin, mutta itse en niin pelkäisi tuota neloskoneen jakopäätä, koska on kuutoskoneissakin ollut omia mutkia matkassa. Turhaapa niitä tässä alkaa vertailemaan. Audeissa ja Mersuissa olen kuullut myös olevan aivan samanlaisia jopa pahempia jakoketju tai jotain vastaavia monen tonnin remppoja.
    Kannattaa lueskella täältä kokemuksia ja kyllä se oma malli sitten varmaan loppupeleissä selviää. Niin, ja kuutoskoneesta 525 on myös erittäin järkevän tuntuinen vaihtoehto. Niitä on vähemmän, mutta varmaan myös M-sporttina saa. Tosin hintaero 530seen voi olla mitätön tai käytännössä ei mitään eroa. Mutta autovero on pienempi.
    * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
    * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
    Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2318
      • Uusimaa

      #17
      Originally posted by BemariAndy View Post
      Itse kannattaisin järkisyistä 520d ja automaattina. 6-kone on hieno, mutta mielestäni ylläpitokulut ja kulutuskin on kuitenkin isompi. Nelipyttyisestäkin saa aika helposti pitkästi kolmattasataa heppaa...
      Itse en taas näe mitään järkisyitä 520d:n hankkimisessa, varsinkaan jos kyse on käytetystä tuontiautosta. Tehdasuuden BMW:n tapauksessa voi jotain järkisyitä löytyä, mutta silloinkin ne liittyy pelkästään hintaan. Kulutusero on käytännössä todella marginaalinen varsinkin pietzo-koneellisten tapauksessa, joten sitä kautta syntyvät olemattoman pienet säästöt kuittaantuu komeasti alaväännön tuomalla ajamisen ilolla.

      Ja se kaksilitraisen softalla saatava +200hp ei kyllä paranna sitä pääongelmaa, eli olematonta alavääntöä millään tavalla. Se on koettu. Pikemminkin tekee siitä vielä ärsyttävämmän ajella, kun teho tulee 2000rpm:n kohdalla ikävänä muulinpotkuna. Ensin kiihtyy kuin 1,6 litrainen bensavapari, ja sitten ryöpsähtää 400Nm selkään. Ennenkuin päätyy 520d:hen, kannattaa jostain hommata sellainen koeajoon ja ajella vaikka viikonlopun yli. Ja sen päälle kopaista vielä 530d:tä. Luulen että jokainen ymmärtää sen jälkeen mistä puhutaan... 520d on arkista, 530d on ylellisyyttä, 535d on luksusta.
      Last edited by JKK; 13-02-2013, 22:28.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • casino
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 663
        • Keski-Suomi

        #18
        Originally posted by JKK View Post
        Itse en taas näe mitään järkisyitä 520d:n hankkimisessa, varsinkaan jos kyse on käytetystä tuontiautosta. Tehdasuuden BMW:n tapauksessa voi jotain järkisyitä löytyä, mutta silloinkin ne liittyy pelkästään hintaan. Kulutusero on käytännössä todella marginaalinen varsinkin pietzo-koneellisten tapauksessa, joten sitä kautta syntyvät olemattoman pienet säästöt kuittaantuu komeasti alaväännön tuomalla ajamisen ilolla.

        Ja se kaksilitraisen softalla saatava +200hp ei kyllä paranna sitä pääongelmaa, eli olematonta alavääntöä millään tavalla. Se on koettu. Pikemminkin tekee siitä vielä ärsyttävämmän ajella, kun teho tulee 2000rpm:n kohdalla ikävänä muulinpotkuna. Ensin kiihtyy kuin 1,6 litrainen bensavapari, ja sitten ryöpsähtää 400Nm selkään. Ennenkuin päätyy 520d:hen, kannattaa jostain hommata sellainen koeajoon ja ajella vaikka viikonlopun yli. Ja sen päälle kopaista vielä 530d:tä. Luulen että jokainen ymmärtää sen jälkeen eron.
        Kannattaa ehdottomasti käydä koeajamassa autoja niin saa paremman käsityksen mikä on se kiinnostavin malli. Onhan äänimaailma 6 dieselkoneessa paljon miellyttävämpi kuin "volkkarin"maisessa 4 sylinterissä. Ja kulutus ero ei ole nyt hirveän suuri ja polttoainetta on Suomessa vielä kyllä ihan hyvin saatavilla
        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

        e39 -530d touring 11/1999
        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          #19
          Originally posted by BreeZi View Post
          En edes miettisi.

          Kolmen litran dieseli manuaalivaihteistolla ehdottomasti. Itse en saisi öisin unta, jos tietäisin että olen ostanut potentiaalisen jakopää- ja vaihdelaatikko-ongelmaisen yksilön. Tämä on totta ettei näitä manuaaliaskilla olevia yksilöitä ole paljoaa myynnissä ja niille ei ole kunnolla markkinoita.
          Tätä laatikko vikaa ei kannata kyllä edes mainita E6x sarjassa siis automaatti laatikon suhteen.Noita on varmaan hajonnut yhden käden sormin ja suurin osa on ko autoista tomaatteja vieläpä disuleita ,luulempa vielä että melko monessa on ohjelma sisässä.
          E39 530d tomaattilaatikko sen sijaan jätti toivomisen varaa sekä kestolataan että toiminnaltaan mutta ovat tosiaan ihan eri laatikot.

          Suosittelen käydä ajamassa manuaalia.Itsellä oli ennen näitä kahta kuutos diesel E61:sta E39 530dat ja eka E61 jota kävin koeajaan oli 530d manuaali.
          Mukana silloin oli myös vaimo joka enimmäkseen ajaakin näillä ja kummakin mielipide oli sama ei tomaattia ...
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎