520/525/530
Itse kannattaisin järkisyistä 520d ja automaattina. 6-kone on hieno, mutta mielestäni ylläpitokulut ja kulutuskin on kuitenkin isompi. Nelipyttyisestäkin saa aika helposti pitkästi kolmattasataa heppaa eli kyllä riittää normaaliajoon. Keskikulutus jää ajotavasta ja ajomatkoista riippuen varmaan n. 6,5 - 7 paikkeille automaattinakin.
Kaikkien vähän vanhempien BMW-mallien hankinta lienee järkevää Saksasta, jos uskallusta sekä aikaa asioiden selvittelyyn on. Ainahan voi käyttää ammattilaista ja palvelua. Eivät ne nykyään paljoa maksa. Jopa 1300:lla olisi saanut rekisteröitynä ja kaikki paperihommat tehtynä omaan kaupunkiin auton toimitettua, kun kyselin viime kesänä.
Autovero uudemmissa vähäpäästöisemmissä on varmaan vm. riippuen juuri n. 5000e ylöspäin, omassa -08:ssa oli n. 6300e. 530set ovat kyllä hintavampia veroiltaankin, tosin enemmän ajetut ja hieman vanhemmat tulevat kait n. samaan. Suosittelen katsomaan sellaisen liikkeen Saksasta, joka antaa autolle 1 vuoden takuun. Itse sain sellaisen 300 eurolla. Ei paha ja jäi ainakin ekaksi vuodeksi huoletonta ajoa. Siinä mielessä joku -09 ikäinen voisi olla järkevä valinta. -09/10 mallisia 520sia saa aika edullisesti joko 163/177 koneella (saman verran saa chipattua) N47D20C-mallin koneessa ei pitäisi olla enää niin paljon riskiä jakopään korkkaamiseen.
Tyyppivikoja tuossa jo aiemmissa tulikin, mutta itse en niin pelkäisi tuota neloskoneen jakopäätä, koska on kuutoskoneissakin ollut omia mutkia matkassa. Turhaapa niitä tässä alkaa vertailemaan. Audeissa ja Mersuissa olen kuullut myös olevan aivan samanlaisia jopa pahempia jakoketju tai jotain vastaavia monen tonnin remppoja.
Kannattaa lueskella täältä kokemuksia ja kyllä se oma malli sitten varmaan loppupeleissä selviää. Niin, ja kuutoskoneesta 525 on myös erittäin järkevän tuntuinen vaihtoehto. Niitä on vähemmän, mutta varmaan myös M-sporttina saa. Tosin hintaero 530seen voi olla mitätön tai käytännössä ei mitään eroa. Mutta autovero on pienempi.
Originally posted by Are9
View Post
Kaikkien vähän vanhempien BMW-mallien hankinta lienee järkevää Saksasta, jos uskallusta sekä aikaa asioiden selvittelyyn on. Ainahan voi käyttää ammattilaista ja palvelua. Eivät ne nykyään paljoa maksa. Jopa 1300:lla olisi saanut rekisteröitynä ja kaikki paperihommat tehtynä omaan kaupunkiin auton toimitettua, kun kyselin viime kesänä.
Autovero uudemmissa vähäpäästöisemmissä on varmaan vm. riippuen juuri n. 5000e ylöspäin, omassa -08:ssa oli n. 6300e. 530set ovat kyllä hintavampia veroiltaankin, tosin enemmän ajetut ja hieman vanhemmat tulevat kait n. samaan. Suosittelen katsomaan sellaisen liikkeen Saksasta, joka antaa autolle 1 vuoden takuun. Itse sain sellaisen 300 eurolla. Ei paha ja jäi ainakin ekaksi vuodeksi huoletonta ajoa. Siinä mielessä joku -09 ikäinen voisi olla järkevä valinta. -09/10 mallisia 520sia saa aika edullisesti joko 163/177 koneella (saman verran saa chipattua) N47D20C-mallin koneessa ei pitäisi olla enää niin paljon riskiä jakopään korkkaamiseen.
Tyyppivikoja tuossa jo aiemmissa tulikin, mutta itse en niin pelkäisi tuota neloskoneen jakopäätä, koska on kuutoskoneissakin ollut omia mutkia matkassa. Turhaapa niitä tässä alkaa vertailemaan. Audeissa ja Mersuissa olen kuullut myös olevan aivan samanlaisia jopa pahempia jakoketju tai jotain vastaavia monen tonnin remppoja.
Kannattaa lueskella täältä kokemuksia ja kyllä se oma malli sitten varmaan loppupeleissä selviää. Niin, ja kuutoskoneesta 525 on myös erittäin järkevän tuntuinen vaihtoehto. Niitä on vähemmän, mutta varmaan myös M-sporttina saa. Tosin hintaero 530seen voi olla mitätön tai käytännössä ei mitään eroa. Mutta autovero on pienempi.
Comment