Announcement

Collapse
No announcement yet.

520d vai 530d?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Are9
    Newbiemmer
    • Feb 2013
    • 3
    • Finland

    520d vai 530d?

    Elikkäs tarkoituksena olisi hankkia 500-sarjalainen Bmw M-sport varustuksella.(Vm.2005 ->)

    Tässä olisi muutama kysymys, jos joku viitsisi/osaisi niihin vastata.

    -Kumpi on fixumpi ostaa suomeen 520d vai 530d?

    -Tuleeko kannattavammaksi hankkia Saksasta?

    -Paljonkohan on autovero? (katsoin veropäätöksiä ja siel oli 5000e ylöspäin)

    -Millaset ovat käyttömaksut 520 ja 530 suomessa?

    -Automaatti vai Manuaali?

    -Tyyppivikoja?
  • marsep
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2009
    • 361
    • HML

    #2
    Tuossa ainakin jotain tyyppivikoja:

    E61 535d -05 "377/747"

    ex. E38 728 -97

    Comment

    • casino
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 663
      • Keski-Suomi

      #3
      Originally posted by Are9 View Post
      Elikkäs tarkoituksena olisi hankkia 500-sarjalainen Bmw M-sport varustuksella.(Vm.2005 ->)

      Tässä olisi muutama kysymys, jos joku viitsisi/osaisi niihin vastata.

      -Kumpi on fixumpi ostaa suomeen 520d vai 530d?

      -Tuleeko kannattavammaksi hankkia Saksasta?

      -Paljonkohan on autovero? (katsoin veropäätöksiä ja siel oli 5000e ylöspäin)

      -Millaset ovat käyttömaksut 520 ja 530 suomessa?

      -Automaatti vai Manuaali?

      -Tyyppivikoja?
      No jos pieni kulutus on etusijalla niin sitten varmaan tuo 520d. Kannattaa käydä suomessa koeajamassa autoja niin saa tuntumaan mikä teho on riittävä omaan käyttöön -jos yhtää epäilyttää niin kannattaa hankkia aina se "tehokkain" vaihtoehto niin ei sitten jälkeen päin ala harmittamaan...

      Tuontiautoissa on yleensä paremmat varusteet mitä uuten Suomeen ostetuissa.

      Jos tuontiauto kiinnostaa niin täältä foorumilta kyllä löytyy päteviä kavereita joka uittaa auton mikä täyttää toiveet.
      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

      e39 -530d touring 11/1999
      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

      Comment

      • Ceeray
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1399
        • Kuopio

        #4
        x20d ei vie niin paljon kakkua , ainankaan -05 mallit vrt -05 x30d. Uudempi M57TU2 on jo sivistyneempi, 9/2005 alkaen löytyy kai tuota, viimestään -06...

        Uittamaan ei ehkä enää kannata noin vanhaa alkaa, suomestakin saa jo varusteltuja , talvirenkailla olevaa. Uudempia kyllä ehkä kannattaa tuoda.

        Kaikki ne vaan on silti vikapesiä
        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7524
          • Jyväshyvä

          #5
          Originally posted by Are9 View Post
          Elikkäs tarkoituksena olisi hankkia 500-sarjalainen Bmw M-sport varustuksella.(Vm.2005 ->)

          Tässä olisi muutama kysymys, jos joku viitsisi/osaisi niihin vastata.

          -Kumpi on fixumpi ostaa suomeen 520d vai 530d?

          -Tuleeko kannattavammaksi hankkia Saksasta?

          -Paljonkohan on autovero? (katsoin veropäätöksiä ja siel oli 5000e ylöspäin)

          -Millaset ovat käyttömaksut 520 ja 530 suomessa?

          -Automaatti vai Manuaali?

          -Tyyppivikoja?
          Moottorin valinta on enemmän mieliteko,
          jos 520:llä pärjää niin sitten sellainen,
          mutta sen päivittäminen myöhemmin isommaksi maksaa siinä vaiheessa paljon enemmän...

          Kyllä hakeminen tai haetuttaminen kannattaa jos ihan karvalakista ja yli 200 tkm ajetusta ei ole kyse.

          Autoveron määrä on kilometreistä ja iästä riippuen 5000-10000€.

          Ehdottomasti automaati jos joskus haluat autosta käyvällä hinnalla eroon,
          manuaaleille ei ole kysyntää...

          Tyyppivioista saitkin jo linkin...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2318
            • Uusimaa

            #6
            Itelläni ainakin meni hermo sen 2,0 dieselin kanssa jo E91-korissa. Alakierrosten huono vääntö rassasi kyllä joka päivä, vaikka sisässä oli Karalan softa. Eikä kesälomareissulla vuokraamolta saatu 177hp versiokaan tuntunut sen kummemmalta. Vaikea kuvitella että 5-sarjalaisessa tilanne ainakaan paranisi pikkukoneen tapauksessa.

            2,0-litraisen jättäisin suosiolla kauppaan, kun 3,0-litraisiakin on olemassa. Ja kulutusero on kyllä aika marginaalinen, jos etsii isomman koneen uudemman version, jossa on pietzot. Nelivetonakin menee nätillä ajolla alle 6 litran matkassa.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • Are9
              Newbiemmer
              • Feb 2013
              • 3
              • Finland

              #7
              Kiitos tärkeistä viesteistä! Lisää vaan, jos tietoa piisaa! Mites onko jollain tietoa noista käyttömaksuista? Kuinka suuri ero on 2,0 ja 3,0 vakuutuksilla yms?

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7524
                • Jyväshyvä

                #8
                Originally posted by Are9 View Post
                Kiitos tärkeistä viesteistä! Lisää vaan, jos tietoa piisaa! Mites onko jollain tietoa noista käyttömaksuista? Kuinka suuri ero on 2,0 ja 3,0 vakuutuksilla yms?
                Vakuutukset voit laiskea suoraan esim. if:n sivuilta laskurilla, omat bonustietosi syöttäen...

                Ajoneuvoveroissa on ero lonkalta heitettynä 100€/vuosi joten ei se mitään merkitse...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Ceeray
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1399
                  • Kuopio

                  #9
                  Vakuutukset jotain 1k€ luokkaa vuosi kaikilla herkuilla, 50% liikennevakuutusbonarit ja 70% kasko sigun mukaisella katiskalla.

                  Kulutus talvella webaston kera tässä nurkka-ajossa lähelle kymppiä ja kesällä kasin nurkissa.

                  Kuluja voit laskea sitten sen mukaan lisää mitä tyyppivikoja autoon on odotettavissa.

                  Itse jos nyt E60/61 olisin ottamassa niin LCI neliveto kaikilla mausteilla, uudella lootalla kiitos.
                  Alkusarjan autoissa kun on niitä ns. lapsentauteja jäljellä, LCI on jo kohtuu hyvässä kuosissa lukuunottamatta joitain ongelmia ilmastoinnin kanssa. Ja LCI mallin tippuneet päästöt kompensoivat hankintahinnan nousua veroja alentamalla.

                  525xda vois olla just se passeli. Jälleenmyyntiarvo/arvon säilyminen nelikoissa on suomen ilmastosta johtuen aika mukava, vrt "uudenkarheat" nelikot suomiautot joiden hintapyynnöt ovat -20% uudesta 100k ajettuna..

                  Mutta joka tapauksessa varaudu siihen että niihin korjauksiin ja huoltoihin menee enemmän rahaa kun jossain Mazdassa tms. itäautossa... Ooppelikin tulee halvemmaksi!
                  Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6325
                    • P-Pohjanmaa

                    #10
                    Jos kulutus pääasia niin valitse 520d jos haluat myös nauttia autoilusta niin valitse kuutosdiesel.
                    Ja tietty automaattina se on lepposa..keppiä voit vatkata sitten muualla
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • Are9
                      Newbiemmer
                      • Feb 2013
                      • 3
                      • Finland

                      #11
                      Täältä löytyy varmasti tietoa/kokemusta paljon, että mitä kyseinen auto tulisi maksamaan, jos sen hakisi Saksasta? Veroineen? Esim. vm.2006 3.0D automaatti ajettu enintään 160 000-190 000km. M-sport paketilla. Mieluiten musta ja sedan. itsellä on jonkinmoinen arvaus mielessä. Pistäkäähän arvioita/tietoa!

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2318
                        • Uusimaa

                        #12
                        Originally posted by Are9 View Post
                        Täältä löytyy varmasti tietoa/kokemusta paljon, että mitä kyseinen auto tulisi maksamaan, jos sen hakisi Saksasta? Veroineen? Esim. vm.2006 3.0D automaatti ajettu enintään 160 000-190 000km. M-sport paketilla. Mieluiten musta ja sedan. itsellä on jonkinmoinen arvaus mielessä. Pistäkäähän arvioita/tietoa!
                        Perstuntumalta sanoisin että jonkin matkaa päälle 20k€ tulee loppuhinnaksi. Saksassa moisen (hyvän) saa 13-14k€:lla, verot varmaan jossain 7000-7500€, noutokustannukset 1000€. Ja sen päälle on joka kerta saanut pistää 1000-2000 euroa kaikenlaiseen jälkivarusteluun ja huoltoihin siinä alkuvaiheessa ennenkuin auto kelpaa käyttöautoksi. Noilla vaatimuksilla ja spekseillä varaisin 23k€ koko hoitoon.

                        Tosin tuossa tapauksessa sijoittaisin ehdottomasti pienen lisähinnan 2007 loppupään LCI-malliin. Siis ehdottomasti.
                        BMW G30 530e X-Drive

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • Risto113
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1204
                          • GrassLake

                          #13
                          Kannattaa huomioida myös 2-litraisen moottorimurheet, jakopää yms. oireilee ja jopa hajoaa jo alle 200 tkm.
                          En tiedä koska loppuivat, jos edes on murheista päästy uusissakaan?
                          Tuntuu että joka taksiin on kone vaihdettu ainakin kerran, jos 2-litrainen.

                          Itse en koskisi pitkällä tikullakaan moiseen paskaan, kun 3-litraisessa ei näitä vikoja ole.
                          Jos pakko saada pikkudiesel, on BMW väärä merkki, minun mielestä.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7524
                            • Jyväshyvä

                            #14
                            Originally posted by Risto113 View Post
                            Kannattaa huomioida myös 2-litraisen moottorimurheet, jakopää yms. oireilee ja jopa hajoaa jo alle 200 tkm.
                            En tiedä koska loppuivat, jos edes on murheista päästy uusissakaan?
                            Tuntuu että joka taksiin on kone vaihdettu ainakin kerran, jos 2-litrainen.

                            Itse en koskisi pitkällä tikullakaan moiseen paskaan, kun 3-litraisessa ei näitä vikoja ole.
                            Jos pakko saada pikkudiesel, on BMW väärä merkki, minun mielestä.
                            Jakopääongelmat on N47 koneessa eli 9/2007 alkaen...
                            LCI mallia on tehty myös vanhemmalla koneella 3-9/2007
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • BreeZi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 2371
                              • Jyväskylä

                              #15
                              En edes miettisi.

                              Kolmen litran dieseli manuaalivaihteistolla ehdottomasti. Itse en saisi öisin unta, jos tietäisin että olen ostanut potentiaalisen jakopää- ja vaihdelaatikko-ongelmaisen yksilön. Tämä on totta ettei näitä manuaaliaskilla olevia yksilöitä ole paljoaa myynnissä ja niille ei ole kunnolla markkinoita.
                              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                              - E- ja F- sarjan avaimet.
                              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                              .

                              Finmodi oy
                              050-3063926
                              [email protected]

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎