Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D e61 EGR:n ympäristö öljyssä / noessa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikkisss
    Newbiemmer
    • Feb 2013
    • 22
    • Somero

    530D e61 EGR:n ympäristö öljyssä / noessa?

    Moikka,

    Tuli haettua juuri ruotsista 2007 mallinen reilu 100tkm ajettu e61 ja nyt vähän tutkailin konetilaan niin pari vuotoa paljastui heti.
    Ennen kuin alan purkamaan tai viemään huoltoon niin ajattelin kysäistä täältä vähän vinkkejä, jos vaikka pitää jotain tiivisteitä ostaa tai putkea.

    Eli paksun ilmaletkun liitos EGR:ään näyttäisi vuotavan liitos tuntuu muutenkin löysälle, miten sen kuuluisi toimia kun ei siinä ole päällä edes klemmaria vaan joku sokka?
    -> https://picasaweb.google.com/1102404...99339930831010

    Sitten imusarja oletetusti vuotaa ja läpät on vielä paikoillaan, joten pitänee varmaan hommata tulpat läppien tilalle, sekä uudet tiivisteet ja korjata se...
    ->


    Muuten auto kyllä tuntuu hyvältä saabin jälkeen
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    #2
    Olisko ahdin menossa jos vuotavat ahtoputkiin läpi öljyä?

    Se osahan on kaasuläppä, johon se ahtoputki menee. Ota vaan sokka irti ja puhdista se läppä siitä rätillä tai irroita koko kaasuläppä, tarvitset pitkät, ohuet kuusiokolot siihen.. Aina puhutaan että ahtoputkissa onkin öljyä, mut en minä osaa ainakaan tietää, mikä määrä on normaalia ja mikä ei.

    Sittenhän siellä koneen päällä on vielä se öljynkeräinkin, jonka voisi alkuun vaihtaa ja katsoa miten tilanne muuttuu.
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7527
      • Jyväshyvä

      #3
      Tuo ahtoletkun vuoto on epänormaalia,
      siihen kannattanee vaihtaa tiiviste,
      varaosanumero 11617790547

      Läppien välistä hikoilee aina jonkin verran,
      kannattaa kasata tiivisteliiman kera,
      erikseen läppiin ei saa tiivistettä jos ei osta peitelätkiä.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • marsep
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2009
        • 361
        • HML

        #4
        Siitä koko setti läppien poistoon.

        E61 535d -05 "377/747"

        ex. E38 728 -97

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #5
          Mikä järki maksaa tuollaisia hintoja kun homma hoituu kuudella M6-poraruuvilla ja 5e tiivisteliimatuubilla? Kymmenisen autoa tällä kaavalla jo tehnyt.

          Kysyy epätietoinen...
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • marsep
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2009
            • 361
            • HML

            #6
            Originally posted by Gonzalez View Post
            Mikä järki maksaa tuollaisia hintoja kun homma hoituu kuudella M6-poraruuvilla ja 5e tiivisteliimatuubilla? Kymmenisen autoa tällä kaavalla jo tehnyt.

            Kysyy epätietoinen...
            Ei kai mikään kun että vähän helpottaa. Jos ei dremeliä saatavilla niin pihdeillä on aika kovassa. Puristelin niin että ranteet paukku.
            E61 535d -05 "377/747"

            ex. E38 728 -97

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #7
              Originally posted by marsep View Post
              Ei kai mikään kun että vähän helpottaa. Jos ei dremeliä saatavilla niin pihdeillä on aika kovassa. Puristelin niin että ranteet paukku.
              Ei siihen mitään dremeliä tarvita,
              itse poraan läppien torx-ruuveista kannat pois pylväsporakoneessa,
              sen jälkeen akselit lähtee vetämällä pois,
              mitä nyt joskus kierteen jämä pitää pyöritellä takaisin akseliin...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Mikkisss
                Newbiemmer
                • Feb 2013
                • 22
                • Somero

                #8
                Torstaina menee auto Salon autokeskukseen läppien poistoon ja hehkujen vaihtoon. Kyllähän tuon olisi itsekkin tehnyt, aikoinaan saabista otin itse mutta nyt tuli vähän sellanen jännitys kun kyseessä kuitenkin yli 20t€ auto ja nuo kanavat tuos sillee et jos kuitenkin jotain tipauttaa koneen sisälle vahingossa

                Laitetaan nyt tähän samaan topicciin vielä lisää ihmetyksen aiheita... Olen paljon lukenut EGR:n poistosta ja että se vaatii tämän ikäisissä autoissa ohjelman muutoksen jottei anna vikakoodia. Onnistuisiko se jollakin netistä tilattavalla ohjelmointityökalulla maallikon toimesta vai vaatiiko hienot+kalliit laitteet jotta pääsee muuttamaan egr-venttiilin parametreja?

                Vähän noobie kysymyksiä, mutta eka bemari ja vasta ollut viikon omistuksessa

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #9
                  Vaatii DDE:n ohjelmointia jollakin virityspajalla (Karala, Harinen jne). Ei mene tuosta vaan.

                  Comment

                  • Mikkisss
                    Newbiemmer
                    • Feb 2013
                    • 22
                    • Somero

                    #10
                    Okei, eli tuollaisia ohjelmointi vehkeitä ei sitten löydy joka pajalta? Pitänee kysästä piruuttaan tuolta autokeskuksesta torstaina ku on se läppien poisto..

                    Saabis tuota ei myöskään saanu millään tempulla pois ilman vikakoodin ilmestymistä, ku mittas kans samal tavalla maffin kautta menevää ilmamäärää ja vertas tietokoneen pyyntöön... Voisihan tuota varmaan vähän rajoittaa ku laittaa jonkun kokosen prikan tuohon egr:n liitokseen, mutta en tiedä onko siitä paljon iloa.. Ehkäpä se vähän vähemmän sotkisi paikkoja...

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      #11
                      Veikkaan ettei marmori suostu tekemään sellaista.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Ei ne pysty edes.

                        Anna egr:n olla, mitä se siellä haittaakaan. Älä tuijottele imusarjaan niin ei sotku haittaa
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          #13
                          Itse tein myös EGR:n putsauksen yhteydessä virheen ja vilkaisin imusarjan sisään....

                          Comment

                          • Mikkisss
                            Newbiemmer
                            • Feb 2013
                            • 22
                            • Somero

                            #14
                            Originally posted by Cell View Post
                            Ei ne pysty edes.

                            Anna egr:n olla, mitä se siellä haittaakaan. Älä tuijottele imusarjaan niin ei sotku haittaa
                            Joo eipä se kai siellä haittaa, jos en autoa pidä vuotta paria pitempään... Mutta ihan perjaatteesta vituttaa kaikki tollaset systeemit, kuten EGR, läpät ja hiukkassuodatin.
                            Päästöjen vähentämisen takia autojen osto, huolto- ja kunnossapito on huomattavasti arvokkaampaa ja kulutukseen ne ei kuitenkaan vaikuta mitään
                            En tykkäis itekään hengitellä omia kaasujani uudelleen

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7527
                              • Jyväshyvä

                              #15
                              LCI malleissa imusarjat on olleet melko puhtaita, tuollaiset 150-180 tkm ajetuissa on ollut ehkä millin kerros karstaa eli ei juuri mitään...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎