Viimeisen parin kk aikana on auto alkanut päästää vonkaisun tai ulvaisun kun nostaa jalkaa kaasulta. Ääni tulee vain kun on painanut kaasua vähän enemmän - ei kuitenkaan vaadi varsinaisesti polkemista.
Viimeisen parin kk aikana on auto alkanut päästää vonkaisun tai ulvaisun kun nostaa jalkaa kaasulta. Ääni tulee vain kun on painanut kaasua vähän enemmän - ei kuitenkaan vaadi varsinaisesti polkemista.
Any ideas?
Muutoksia tehty imupuolelle, lastua yms , km määrä ?
Turbo mahdollisesti sakkaa ?!?
Bmw -06 330d manuaali ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III
Oolrait. Tuo hukkaportto kuulostaisi siksi loogiselta, että ääni kuuluu silloin kun olematon asiantuntemukseni olettaa, että turbon paineet laskevat. Eli jos paineen pitää matalana, ei ääntä kuulu. Ei myöskään, jos kaasun nostaa hiiiitaasti.
Jos on putkimuutoksia tehty tai putki alkanut vuotamaan niin alkaa kuulumaan tuo ääni, johtuu turbon siivistä. Ääni on ihan normaali mutta vakio/ehjällä putkella sitä ei kuule.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Oolrait. Tuo hukkaportto kuulostaisi siksi loogiselta, että ääni kuuluu silloin kun olematon asiantuntemukseni olettaa, että turbon paineet laskevat. Eli jos paineen pitää matalana, ei ääntä kuulu. Ei myöskään, jos kaasun nostaa hiiiitaasti.
Ideana ihan käyttökelpoinen muuten,mutta ei nyt vain ole hukkaporttia näissä
edit: tarkista ahtoputkien kunto,erityisesti se,joka nousee coolerilta imusarjalle. Se kumimutka tuppaa hajoamaan alapuolelta.
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
Voisin kuvitella että mulla pitää just tämmöstä ääntä. Sisälle kuultuna kuulostaa "pehmeemmältä". Onko toi nyt sit ihan normaali soundi?
Jostakin jäänyt itselle mielikuva, että näissä alkuvuoden '04 vehkeissä, jotka on vielä euro 3 -saasteluokituksella ja joissa ei hiukkaskiihdytintä putkessa ole, tuo ääni pääsisi kuulumaan turbolta selkeämmin. Onko itselläsi alas käännetyt vai suorat pakoputkenpäät? Jos alaskäännetyt, ei DPF:ää (EU3) ja jos suorat, DPF on (EU4).
Jostakin jäänyt itselle mielikuva, että näissä alkuvuoden '04 vehkeissä, jotka on vielä euro 3 -saasteluokituksella ja joissa ei hiukkaskiihdytintä putkessa ole, tuo ääni pääsisi kuulumaan turbolta selkeämmin. Onko itselläsi alas käännetyt vai suorat pakoputkenpäät? Jos alaskäännetyt, ei DPF:ää (EU3) ja jos suorat, DPF on (EU4).
Juuri tuo ääni. Ilmestyi hiukkaskiihottimen poiston jälkeen, joten... Seuraava kysymys onkin jo yläpuolelle kysytty - onko tämä normaali ääni?
*edit: marraskuussa poistettiin dpf, ääni alkoi kuulua voimakkaasti sisälle tammikuun aikana. On siis voimistunut.
Jostakin jäänyt itselle mielikuva, että näissä alkuvuoden '04 vehkeissä, jotka on vielä euro 3 -saasteluokituksella ja joissa ei hiukkaskiihdytintä putkessa ole, tuo ääni pääsisi kuulumaan turbolta selkeämmin. Onko itselläsi alas käännetyt vai suorat pakoputkenpäät? Jos alaskäännetyt, ei DPF:ää (EU3) ja jos suorat, DPF on (EU4).
Mulla on suorat putkenpäät ja DPF "disaploitu", mutta BMW:n mukaan EU3 päästöt(sieltä mistä löytyy varustetiedot oli jossain moottoriin liittyvässä sivussa maininta pakokaasupäästöistä EU3). Auto on tullu hihnalta 9/04. Loppukesästä tehtiin operaatio hiukkaspöntön kanssa, mutta nyt vasta talven mittaan alkanu kiinnittään huomiota tohon ääneen.
Jotain häikkää mulla tuolla ahdinpuolella on ku nyt talven aikana alkanu käynnistyksen jälkeen olemaan ahdot kateissa. Tästä vaivasta pääsee uudelleen käynnistyksellä. Jättää vikakoodia ahtopaineen säädöstä.
Menee vähän OT:ks tähän threadiin, mutta voisko toi ääni mulla siltikin juontaa johki vuotoon. Ja kun kone havaitsee ton vuodon ajossa se jättää siitä koodin muttei tee mitään toimenpiteitä. Sitten seuraavassa käynnistyksessä tuo koodin muistissa olo saa aikaan sen, että kone lyö ittensä automaattisesti vikatilaan ku luulee ahtimessa tai sitä ohjaavassa järjestelmässä olevan häikkää? Ja tämä vikatila poistuu uudelleenkäynnistyksellä?
Äskettäin oli keskustelua siitä, että jos on EU3 530d niin siinä olis alipaineohjattu ahdin. Jos taas EU4 niin olis sähköohjattu. Onko tohon kellään mitään faktaa? Mulla kun olis toi EU3 ni minkälaisia mekaanisia osia tuolla vois olla jotka olis vaan vanhuuttaan jumissa paskasta tai kulumisesta? Toi vika kun esiintyy epäsäännöllisesti enkä oo saanu sitä yhdistettyä mihinkään olosuhteeseen ta muuhun.
Ahtovuoto? Alipainevuoto? Sähkövika? Ahdin "loppu"? Millähän konstein tätä lottoa olis syytä lähteä purkamaan?
-Sami
Ps. Tolla äänelläkään siis ei oo mitään homattua yhteyttä tohon vian ilmaantumiseen. Tällä hetkellä toi ääni tulee aina kun vähänkään reilummin kaasuttaa ja nostaa sen jälkeen taas reilummin kaasua pois.
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
Comment