Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA ulvaisee kaasua nostaessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jfruit
    Newbiemmer
    • May 2010
    • 13
    • Finland

    530dA ulvaisee kaasua nostaessa

    Viimeisen parin kk aikana on auto alkanut päästää vonkaisun tai ulvaisun kun nostaa jalkaa kaasulta. Ääni tulee vain kun on painanut kaasua vähän enemmän - ei kuitenkaan vaadi varsinaisesti polkemista.

    Any ideas?
    sigpic
    E61 530d xdrive 09
    ex E61 530d 04
  • Mani88
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 100
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by jfruit View Post
    Viimeisen parin kk aikana on auto alkanut päästää vonkaisun tai ulvaisun kun nostaa jalkaa kaasulta. Ääni tulee vain kun on painanut kaasua vähän enemmän - ei kuitenkaan vaadi varsinaisesti polkemista.

    Any ideas?
    Muutoksia tehty imupuolelle, lastua yms , km määrä ?

    Turbo mahdollisesti sakkaa ?!?
    Bmw -06 330d manuaali
    ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

    Comment

    • jfruit
      Newbiemmer
      • May 2010
      • 13
      • Finland

      #3
      Originally posted by Mani88 View Post
      Muutoksia tehty imupuolelle, lastua yms , km määrä ?

      Turbo mahdollisesti sakkaa ?!?
      200tkm, Harisen ohjelma koneessa. Imusarjan kamikaze -läpät ja dpf poistettu.

      Turbon hajoaminen on käynyt mielessä, en halunnut vielä edes ajatella sitä.
      sigpic
      E61 530d xdrive 09
      ex E61 530d 04

      Comment

      • Mani88
        Bimmer Rookie
        • Feb 2013
        • 100
        • Helsinki

        #4
        Ei se turbo oo pakosti rikki. Turbon hukkaportti voi olla syyllinen ( hukkiksen kello jumissa )
        Ite lähtisin kattoo letkut ensimmäisenä läpi.


        Pakkasella nää turbo vehkeet suhisee ja pihisee kuuluvammin ahtaessa tai kun lasket kaasun niin saattaa kuulua pihahdus.
        Bmw -06 330d manuaali
        ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

        Comment

        • jfruit
          Newbiemmer
          • May 2010
          • 13
          • Finland

          #5
          Oolrait. Tuo hukkaportto kuulostaisi siksi loogiselta, että ääni kuuluu silloin kun olematon asiantuntemukseni olettaa, että turbon paineet laskevat. Eli jos paineen pitää matalana, ei ääntä kuulu. Ei myöskään, jos kaasun nostaa hiiiitaasti.
          sigpic
          E61 530d xdrive 09
          ex E61 530d 04

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Jos on putkimuutoksia tehty tai putki alkanut vuotamaan niin alkaa kuulumaan tuo ääni, johtuu turbon siivistä. Ääni on ihan normaali mutta vakio/ehjällä putkella sitä ei kuule.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • exautisti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1267
              • oulu

              #7
              Originally posted by jfruit View Post
              Oolrait. Tuo hukkaportto kuulostaisi siksi loogiselta, että ääni kuuluu silloin kun olematon asiantuntemukseni olettaa, että turbon paineet laskevat. Eli jos paineen pitää matalana, ei ääntä kuulu. Ei myöskään, jos kaasun nostaa hiiiitaasti.
              Ideana ihan käyttökelpoinen muuten,mutta ei nyt vain ole hukkaporttia näissä

              edit: tarkista ahtoputkien kunto,erityisesti se,joka nousee coolerilta imusarjalle. Se kumimutka tuppaa hajoamaan alapuolelta.
              Last edited by exautisti; 15-02-2013, 22:56.
              -99 punane passatti

              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

              Tuikun softat
              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

              www.mcars.fi

              Kysy 041-5056506

              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

              Comment

              • Mani88
                Bimmer Rookie
                • Feb 2013
                • 100
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by exautisti View Post
                Ideana ihan käyttökelpoinen muuten,mutta ei nyt vain ole hukkaporttia näissä

                edit: tarkista ahtoputkien kunto,erityisesti se,joka nousee coolerilta imusarjalle. Se kumimutka tuppaa hajoamaan alapuolelta.
                Täh ? Milläs näissä pakopaineet sit ohjataan ohi, ku lopetetaan polkeminen ?


                *löysin vastauksen http://www.turbotekniikka.fi/index.p...169&Itemid=118*
                Last edited by Mani88; 16-02-2013, 10:15. Reason: vastaus itselleni
                Bmw -06 330d manuaali
                ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

                Comment

                • |parsakaali|
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 997

                  #9
                  Viisi vastaalla vialla olevaa autoa ollut ja kaikissa sama "vaiva" joustiputkien särkyminen. Särkyy omien kokemuksien mukaan 200tkm jälkeen.

                  Tuosta löytyy korjauspalat siihen. Halpoja (50e kpl) joustinosia ei kannata ostaa ad:lta, koska niistä puuttuu "sisäputki" mikä alunperin näissä on.





                  Originally posted by Mani88 View Post
                  Täh ? Milläs näissä pakopaineet sit ohjataan ohi, ku lopetetaan polkeminen ?
                  Last edited by |parsakaali|; 16-02-2013, 10:20.

                  Comment

                  • GuGi_
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 700
                    • Vantaa city

                    #10
                    Originally posted by |parsakaali| View Post
                    Viisi vastaalla vialla olevaa autoa ollut ja kaikissa sama "vaiva" joustiputkien särkyminen. Särkyy omien kokemuksien mukaan 200tkm jälkeen.

                    Tuosta löytyy korjauspalat siihen. Halpoja (50e kpl) joustinosia ei kannata ostaa ad:lta, koska niistä puuttuu "sisäputki" mikä alunperin näissä on.







                    http://www.youtube.com/watch?v=zKKNmGfmpuw
                    Mistäpäin nuo liitokset löytyy konehuoneessa?
                    "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                    F11 525d -11
                    E60 M5 -05
                    E12 530i -75
                    E32 730i - 91
                    Chevy Silverado 3500 -93
                    R33 Skyline GTS-T -93

                    Comment

                    • tabasco
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 851
                      • fin

                      #11
                      Kuulostaako tältä? http://www.youtube.com/watch?v=_30R8ZJOvFw

                      Omassa kuuluu silloin tällöin, juuri kaasua nostaessa. Ei tuo oikein sisälle kuulu kuitenkaan.

                      Comment

                      • GuGi_
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 700
                        • Vantaa city

                        #12
                        Originally posted by tabasco View Post
                        Kuulostaako tältä? http://www.youtube.com/watch?v=_30R8ZJOvFw

                        Omassa kuuluu silloin tällöin, juuri kaasua nostaessa. Ei tuo oikein sisälle kuulu kuitenkaan.
                        Voisin kuvitella että mulla pitää just tämmöstä ääntä. Sisälle kuultuna kuulostaa "pehmeemmältä". Onko toi nyt sit ihan normaali soundi?
                        "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                        F11 525d -11
                        E60 M5 -05
                        E12 530i -75
                        E32 730i - 91
                        Chevy Silverado 3500 -93
                        R33 Skyline GTS-T -93

                        Comment

                        • tabasco
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 851
                          • fin

                          #13
                          Originally posted by GuGi_ View Post
                          Voisin kuvitella että mulla pitää just tämmöstä ääntä. Sisälle kuultuna kuulostaa "pehmeemmältä". Onko toi nyt sit ihan normaali soundi?
                          Jostakin jäänyt itselle mielikuva, että näissä alkuvuoden '04 vehkeissä, jotka on vielä euro 3 -saasteluokituksella ja joissa ei hiukkaskiihdytintä putkessa ole, tuo ääni pääsisi kuulumaan turbolta selkeämmin. Onko itselläsi alas käännetyt vai suorat pakoputkenpäät? Jos alaskäännetyt, ei DPF:ää (EU3) ja jos suorat, DPF on (EU4).

                          Comment

                          • jfruit
                            Newbiemmer
                            • May 2010
                            • 13
                            • Finland

                            #14
                            Originally posted by tabasco View Post
                            Jostakin jäänyt itselle mielikuva, että näissä alkuvuoden '04 vehkeissä, jotka on vielä euro 3 -saasteluokituksella ja joissa ei hiukkaskiihdytintä putkessa ole, tuo ääni pääsisi kuulumaan turbolta selkeämmin. Onko itselläsi alas käännetyt vai suorat pakoputkenpäät? Jos alaskäännetyt, ei DPF:ää (EU3) ja jos suorat, DPF on (EU4).
                            Juuri tuo ääni. Ilmestyi hiukkaskiihottimen poiston jälkeen, joten... Seuraava kysymys onkin jo yläpuolelle kysytty - onko tämä normaali ääni?

                            *edit: marraskuussa poistettiin dpf, ääni alkoi kuulua voimakkaasti sisälle tammikuun aikana. On siis voimistunut.
                            Last edited by jfruit; 16-02-2013, 12:33.
                            sigpic
                            E61 530d xdrive 09
                            ex E61 530d 04

                            Comment

                            • GuGi_
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 700
                              • Vantaa city

                              #15
                              Originally posted by tabasco View Post
                              Jostakin jäänyt itselle mielikuva, että näissä alkuvuoden '04 vehkeissä, jotka on vielä euro 3 -saasteluokituksella ja joissa ei hiukkaskiihdytintä putkessa ole, tuo ääni pääsisi kuulumaan turbolta selkeämmin. Onko itselläsi alas käännetyt vai suorat pakoputkenpäät? Jos alaskäännetyt, ei DPF:ää (EU3) ja jos suorat, DPF on (EU4).
                              Mulla on suorat putkenpäät ja DPF "disaploitu", mutta BMW:n mukaan EU3 päästöt(sieltä mistä löytyy varustetiedot oli jossain moottoriin liittyvässä sivussa maininta pakokaasupäästöistä EU3). Auto on tullu hihnalta 9/04. Loppukesästä tehtiin operaatio hiukkaspöntön kanssa, mutta nyt vasta talven mittaan alkanu kiinnittään huomiota tohon ääneen.
                              Jotain häikkää mulla tuolla ahdinpuolella on ku nyt talven aikana alkanu käynnistyksen jälkeen olemaan ahdot kateissa. Tästä vaivasta pääsee uudelleen käynnistyksellä. Jättää vikakoodia ahtopaineen säädöstä.

                              Menee vähän OT:ks tähän threadiin, mutta voisko toi ääni mulla siltikin juontaa johki vuotoon. Ja kun kone havaitsee ton vuodon ajossa se jättää siitä koodin muttei tee mitään toimenpiteitä. Sitten seuraavassa käynnistyksessä tuo koodin muistissa olo saa aikaan sen, että kone lyö ittensä automaattisesti vikatilaan ku luulee ahtimessa tai sitä ohjaavassa järjestelmässä olevan häikkää? Ja tämä vikatila poistuu uudelleenkäynnistyksellä?

                              Äskettäin oli keskustelua siitä, että jos on EU3 530d niin siinä olis alipaineohjattu ahdin. Jos taas EU4 niin olis sähköohjattu. Onko tohon kellään mitään faktaa? Mulla kun olis toi EU3 ni minkälaisia mekaanisia osia tuolla vois olla jotka olis vaan vanhuuttaan jumissa paskasta tai kulumisesta? Toi vika kun esiintyy epäsäännöllisesti enkä oo saanu sitä yhdistettyä mihinkään olosuhteeseen ta muuhun.
                              Ahtovuoto? Alipainevuoto? Sähkövika? Ahdin "loppu"? Millähän konstein tätä lottoa olis syytä lähteä purkamaan?

                              -Sami

                              Ps. Tolla äänelläkään siis ei oo mitään homattua yhteyttä tohon vian ilmaantumiseen. Tällä hetkellä toi ääni tulee aina kun vähänkään reilummin kaasuttaa ja nostaa sen jälkeen taas reilummin kaasua pois.
                              "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                              F11 525d -11
                              E60 M5 -05
                              E12 530i -75
                              E32 730i - 91
                              Chevy Silverado 3500 -93
                              R33 Skyline GTS-T -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎