Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 530d pakosarjan pulttien kiristysjärjestys ja momentit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronttonen
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 110
    • Pyhäjoki

    e61 530d pakosarjan pulttien kiristysjärjestys ja momentit?

    Elikkä otsikon mukaiset tiedot ois kiva saada. En löytäny mistään, vaikka yritin ettiä. Ehkä oli väärät hakusanat.
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    #2
    Originally posted by ronttonen View Post
    Elikkä otsikon mukaiset tiedot ois kiva saada. En löytäny mistään, vaikka yritin ettiä. Ehkä oli väärät hakusanat.

    Kiristysjärjestykselle ei löytynyt VIVID -korjaamo-ohjelmasta ainakaan mitään ohjetta, mutta kiristysmomentti on 20 nm ja käsketään uusimaan mutterit. ( tuskin niitä nyt kukaan uusimaan lähtee, mutta ohje käskee)
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

    Comment

    • ronttonen
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 110
      • Pyhäjoki

      #3
      kiitos!

      Comment

      • creative 22
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 560
        • Alavus

        #4
        Originally posted by ronttonen View Post
        Elikkä otsikon mukaiset tiedot ois kiva saada. En löytäny mistään, vaikka yritin ettiä. Ehkä oli väärät hakusanat.
        Tis:ssä lisäksi seuraavaa..."Tightening sequence from inside to outside" ja tuo sama 20nm oli sielläkin ilmoitettu, koskien pre-lci malleja.
        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

        BMW Freude Am Fahren

        Comment

        • Mik@
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1413
          • Nurmes

          #5
          No ei ne mutterit montaa euroa maksa ja taitavat olla kuparia tms? Ja eikö niissä ollut "haitat" ettei mutteri löysty myöhemmin mitkä tuskin uudelleen kiristäessä enää pitää. Minä uusin ne pakosarjan vaihdossa ainakin.
          E61 520Da

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            Kuparipinnoitettuja.

            Comment

            • ronttonen
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 110
              • Pyhäjoki

              #7
              Laittelin uudet mutterit, mut ei niisä mitään haittoja ollu. Pinnapulteista osa lähti pois ku vanhat mutterit ei auennu. Ne joutu halkaseen rälläkällä. Sitten ku kierrepakalla auko pultit ja yritti pyörittään uudet mutterit niihin, niin ne meni vähä matkaa sormin ja sitte alko kangistuun. Eli kai niisä joku systeemi on ettei ne pitäs lähtä pyöriin itekseen auki. Normaalit m8 mutterit meni hyvästi pultteihin. Kiristelin pakosarjan sitte sillai, et kaks keskimmäistä ensin ja siitä lähin laitoille päin. Joku pari-kolme kertaa sillain kävin sen läpi. Ensin siis kaikki pikkusen kiristelin, et tiivisteet lähti painuun ja sitte sen jälkeen lopullisia kiristyksiä.

              Comment

              • Jesper
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 1448

                #8
                Pakosarjan mutterit on yleensä soikeita.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎