Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 X-Driveen sportimpi alusta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2318
    • Uusimaa

    E60 X-Driveen sportimpi alusta?

    Onko kukaan asentanut X-Driveen alkuperäisen löllöalustan tilalle mitään sportimpaa versiota? Vähän on alkanut häiritsemään tuo nelivetoisen mukavuuspainotteinen fiilinki. Varsinkin kun olen tämän viikon ajellut omalla entisellä, kaverini nykyisellä 535d M-Sportilla. Toisaalta tuo korkea maavara on täyttä asiaa näin talvella, mutta heti suojekelin puolella alkaa kaivata tunnokkaampaa tatsia ajoon. Pakkasella nuo originaalit pumputkin jäykistyy sen verran, että ovat jotakuinkin kelvolliset.

    Vaihtoehdot on aika vähissä. Madallusjousia näyttää olevan vain H&R:llä (-30mm). Ja sportimpaa pumppua saa ilmeisesti vain Bilsteiniltä (B6/B8). Noista ilmeisesti B8 on tarkoitettu käytettäväksi madalluksen kera. Onko muista vaihtoehdoista tietoa? Sachsiltakaan ei saa kuin alkuperäisen korvaavan Super Touringin. Bilsteinin kestolaatu ei vakuuta ja mahtaako mennä B8:lla aivan liian jäykäksi?
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3747
    • Kajaani

    #2
    KW Variante 3 -coiloverit .

    - Antti -

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #3
      madallus herättää yhden kyssärin: mitä mahtaa esim etuvetarit tykätä pudotuksesta, käsittääkseni ainakin E46:n nelivetomalleissa nuo etuvetarit on kuluvampaa tavara kuin takavetarit :think
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • casino
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 663
        • Keski-Suomi

        #4
        Originally posted by JKK View Post
        Onko kukaan asentanut X-Driveen alkuperäisen löllöalustan tilalle mitään sportimpaa versiota? Vähän on alkanut häiritsemään tuo nelivetoisen mukavuuspainotteinen fiilinki. Varsinkin kun olen tämän viikon ajellut omalla entisellä, kaverini nykyisellä 535d M-Sportilla. Toisaalta tuo korkea maavara on täyttä asiaa näin talvella, mutta heti suojekelin puolella alkaa kaivata tunnokkaampaa tatsia ajoon. Pakkasella nuo originaalit pumputkin jäykistyy sen verran, että ovat jotakuinkin kelvolliset.

        Vaihtoehdot on aika vähissä. Madallusjousia näyttää olevan vain H&R:llä (-30mm). Ja sportimpaa pumppua saa ilmeisesti vain Bilsteiniltä (B6/B8). Noista ilmeisesti B8 on tarkoitettu käytettäväksi madalluksen kera. Onko muista vaihtoehdoista tietoa? Sachsiltakaan ei saa kuin alkuperäisen korvaavan Super Touringin. Bilsteinin kestolaatu ei vakuuta ja mahtaako mennä B8:lla aivan liian jäykäksi?
        B8 bilsteinit ovat lyhennetyllä iskunvaimentimen männän varrella ja tarkoitettu juurikin madallettuun alustaan.

        Ex e39 touringissa oli edessä b8 + b6 takana ja alkuperäisellä m-alustalla niin täytyy sanoa, että oli kyllä aika pintakova. Ja jossain toisessa viestiketjussa kirjoittelinkin, että ei oikein tahdo kestää suomen talvessa nuo bilsteinin sport-vaimentimet. Kokemusta on sekä omasta autosta, että lukuisista asiakkaiden autoista joihin olen tuollaisia myynyt.

        Uskoisin, että kun nykyiseen autoon pitää jossain vaiheessa iskareita laitella saatan kallistua Sacsh -akselille.
        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

        e39 -530d touring 11/1999
        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2318
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by Anzafin View Post
          KW Variante 3 -coiloverit .

          - Antti -
          Tuota en ollut hoksannutkaan, mutta 2000 euroa madallusalustasta saattaa mennä kipukynnyksen yli.... Pystyykös tuollaisesta säätämään korkeutta purkamatta pumppuja pois? Kuinka se korkeuden simmaaminen oikein tehdään? On vähän hoonosti kokemuksia noista säädettävistä vaihtoehdoista.

          Hemmetti kun saisi Konin FSD:tä X-Driveen. Sellaiset H&R:ien kanssa saattaisi olla täsmälleen oikea setti meikäläiselle. Vai pitääkö tuota rassia alkaa vaihtamaan takaisin takavetoiseen, jotta saa haluamansa alustan ja vielä aktiiviohjauksen.... On tuo nelikko vaan niin herkkua näin talvella, ettei siitä optiosta tahtoisi millään luopua.

          Bilsteinin B8:sta on itsellänikin huonot kokemukset E39:n alla. Varsinkin pakkasilla oli aika ratameininki.
          BMW G30 530e X-Drive

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • VESiX
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 407
            • Kehä 1

            #6
            Sellaisella hyvin muistiin jäävällä nimimerkkillä kuin "Seipäänreikä", oli 530Xd:ssä joku alustasarja. KW, jos en väärin muista. Anza on varmaan tämänkin auton kiillottanut ja tuntee tapauksen paremmin?

            Tämän palstan lisäksi voit hakea tarinaa samalla nimimerkillä (Seipäänreikä) myös 5series.netistä.
            Last edited by VESiX; 02-03-2013, 21:17.

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2318
              • Uusimaa

              #7
              Tietty yksi vaihtoehto, ja kustannuksiltaan tehokkain olisi laittaa orggisvietereiden seuraksi tavalliset Bilsteinin B6:set, jolla jämäkkyyttä tulisi jo reilusti lisää. Tässä tapauksessa kun ulkonäöllinen puoli on toisarvoinen tekijä, eli madallus ei ole tavoiteltava seikka. Tuo XD:n korotettu maavara on osoittautunut näinä talvikuukausina jo moneen kertaan aika verrattomaksi ominaisuudeksi. Mutta onkohan se nyt lopulta niin, että B6 on jäykkyydeltään sama kuin B8?
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • 205/65-15H
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1422

                #8
                Originally posted by JKK View Post
                Tuo XD:n korotettu maavara on osoittautunut näinä talvikuukausina jo moneen kertaan aika verrattomaksi ominaisuudeksi. Mutta onkohan se nyt lopulta niin, että B6 on jäykkyydeltään sama kuin B8?
                No paljonkos se korotettu maavara nelivetoisissa on?. Itse olen luullut että maavara on vakio 15cm, jota meillä on nostettu rengasprofiililla (muistaakseni 215/55-17 sekä kesä- että talvikumeissa) n. sentillä.
                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                Ioniq5 AWD -22
                Leaf 40kwh -18

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2318
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by 205/65-15H View Post
                  No paljonkos se korotettu maavara nelivetoisissa on?. Itse olen luullut että maavara on vakio 15cm, jota meillä on nostettu rengasprofiililla (muistaakseni 215/55-17 sekä kesä- että talvikumeissa) n. sentillä.
                  Ma olen jummärtänyt että nelikoissa on 15mm korkeampi maavara kuin takavetoisessa vakioalustassa? Useastakin lähteestä olen kuullut? Voipihan se olla huhupuhettakin. No ei tuon korkeampi ainakaan tarvitse olla...
                  BMW G30 530e X-Drive

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • Anzafin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 3747
                    • Kajaani

                    #10
                    Joo Seipäänreikällä oli/on 530xd:ssä KV Variant 3 ja on loistava alusta.

                    Korkeuden säätäminen on helppoa kuin heinänteko:
                    1) Tunkilla ko. rengas ilmaan
                    2) Rengas pois
                    3) Pikkupikkukuusiokulma-avaimella korkeudensäätörenkaan (alalautanen) lukitus auki
                    4) Rengasta kierretään haluttu määrä.
                    5) Lukitusruuvi kiinni
                    6) Rengas takaisin
                    7) Auto alas
                    8) Seuraava tolppa jne...
                    9) Kulmien säätö

                    - Antti -

                    Comment

                    • VESiX
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 407
                      • Kehä 1

                      #11
                      Originally posted by JKK View Post
                      Ma olen jummärtänyt että nelikoissa on 15mm korkeampi maavara kuin takavetoisessa vakioalustassa? Useastakin lähteestä olen kuullut? Voipihan se olla huhupuhettakin. No ei tuon korkeampi ainakaan tarvitse olla...
                      Mullekin tämä on ihan uusi juttu. En muista aikaisemmin kuulleeni ja olen luultavasti lukenut kaikki e60 esitteet yms tässä vuosien varrella . X-driveen ei saanut tehtaalta urheilualustaa aikoinaan, joten siihen verrattuna nelikko on toki korkeampi.

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        #12
                        No on se korkeempi kun vakio. Mielestäni ihan hirveä horokki, en tiedä riittääkö ees oikeesti tuo +15 mm vakioon. Itse veikkaisin että kolme senttiä ainakin
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • JKK
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2318
                          • Uusimaa

                          #13
                          Kyllä minäkin liputtaisin korotetun puolesta kun olen parkkihalleissa joskus silmämääräisesti vertaillut muihin sedaneihin. Tosin ei se 30mm kuitenkaan ole, mutta se 15mm voisi pitää paikkaansa. Asiahan selviää sillä, että joku voisi mitata omasta vakioalustastaan korkeuden pyörän navan keskikohdasta lokarin kaareen. Mä voin mitata omastani. Ainakin originaali M-sport verrattuna tuohon omaani on useita useita senttejä matalampi. Sen sain tässä mennellä viikolla todeta.
                          BMW G30 530e X-Drive

                          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                          Comment

                          • ekaBMW
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 441
                            • Oulu

                            #14
                            Esitteen mukaan sedan x mallin katto on 14mm korkeammalla....
                            F11 530d xDrive 09/16
                            Ex E60 530d xDrive A 10/08
                            Ex E60 520dA 09/08 liisari
                            Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                            Ex Opel Kadett 1.6 -89

                            Comment

                            • Fabsu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1754

                              #15
                              Originally posted by ekaBMW View Post
                              Esitteen mukaan sedan x mallin katto on 14mm korkeammalla....
                              Yllättävän vähän. Tuntuu tuo oma niin korkeelta. Pitää vielä joku päivä huvikseen mitata tuo korkeus vanteen keskiöstä renkaan kaareen. Kyllä tähän taitaa joutua laittaa H&R:n madalluksen.
                              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                              e30 318i -88

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎