Eli hyviä arvauksia viasta.
Koodi: P0015: "B" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1) (Powertrain, Generic) yleis OBD:lla katsottuna.
Liittyisikö nokka-akselin asentotunnistimeen?
Oiret alkoivat rallattavasta äänestä joka vapaalla kokeillessa alkoi n. 2000rpm loppui kuin seinää 2500rpm:ssä.
Ajaessa ääni meni myös isommille kierroksille eli luokkaa 4000rpm.
Mielestäni matalilla kierroksilla kiihtyvyys ei ollut ihan normaalia. Testatessa syttyikin moottorin vikavalo ja luisn sitten tuon koodin.
Auto kävi tässä välissä sattumalta öljynvaihdossa eli olin sen tilannut juuri ennen vikaa.
Öljynvaihdon jälkeen moottorin vikavalo sammui.
Käytin autoa pikaisesti Auto-salvassa mutta silloin emme saaneet ääntä enää kuuluviin. Kotona Lappeenrannassa kuuntelin ääntä ja sain paikallaan ollen äänen kuuluviin hyvin pienellä kierrosalueella 2000-2500rpm välillä.
Auto menossa vian etsintään ensi viikolla, sittehän tuo selviää.
Aiemmin autoon tehtiin Vanokseen liittyen muistaakseni solenoidien vaihto päikseen ja silloiset koodit hävisi, nyt en muista mitä koodia antoi silloin.
Olisko vika Vanoksien puolella vai nokkien tunnistimien puolella vai jotakin oikeasti vakavaa...
Marko
Koodi: P0015: "B" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1) (Powertrain, Generic) yleis OBD:lla katsottuna.
Liittyisikö nokka-akselin asentotunnistimeen?
Oiret alkoivat rallattavasta äänestä joka vapaalla kokeillessa alkoi n. 2000rpm loppui kuin seinää 2500rpm:ssä.
Ajaessa ääni meni myös isommille kierroksille eli luokkaa 4000rpm.
Mielestäni matalilla kierroksilla kiihtyvyys ei ollut ihan normaalia. Testatessa syttyikin moottorin vikavalo ja luisn sitten tuon koodin.
Auto kävi tässä välissä sattumalta öljynvaihdossa eli olin sen tilannut juuri ennen vikaa.
Öljynvaihdon jälkeen moottorin vikavalo sammui.
Käytin autoa pikaisesti Auto-salvassa mutta silloin emme saaneet ääntä enää kuuluviin. Kotona Lappeenrannassa kuuntelin ääntä ja sain paikallaan ollen äänen kuuluviin hyvin pienellä kierrosalueella 2000-2500rpm välillä.
Auto menossa vian etsintään ensi viikolla, sittehän tuo selviää.
Aiemmin autoon tehtiin Vanokseen liittyen muistaakseni solenoidien vaihto päikseen ja silloiset koodit hävisi, nyt en muista mitä koodia antoi silloin.
Olisko vika Vanoksien puolella vai nokkien tunnistimien puolella vai jotakin oikeasti vakavaa...
Marko
Comment