Eli auto vuotaa jäähdyttimennestettä, nähtävissä selkeästi pohjamuovilla. Otin pohjamuovin pois sekä rintapeltejä, flektikoteloa yms. Selkeää vuotokohtaa ei löydy mistään eli ei vuotoja letkuissa, liittimissä tms. Vuoto on aika pientä mutta nestettä täytyy lisätä sen verran että korjattava vika on.
Epäilykseni kohdistuu ihan jäähdyttimeen, koska jäähdyttimen ja ilmastoinnin kennon välissä on roskaa n.1/4 korkeudelta ja apukuskin puolella roskat ovat kuivat ja kuskin puolella kosteat ja vuoto tulee esille kuskin puolen pohjamuoveille. Roskaa on kapeassa välissä sen verran reiusti etten niitä tuossa tutkiessa saanut kunnolla pois joten syylärin alareunaa ei päässyt näkemään. Takapuolelta ei oikein päässyt varmistamaan vuotopaikkaa.
Mutta ilmesesti syylärin vaihdossa ei ole mitään ihmeellistä, melkein riittävästi tuli jo pikaisesti kamaa purettua pois, eli flektikehyksen kun ottaa pois niin sitten letkut pikaliittimistä irti ja syyläri lähtee nostamalla?
Miten nesteyden ilmaus, onko jotakin huomioitavaa? Ensin paisarin korkki auki käyttöä vai kuinka? Ja onko automaattilaatikon jäähdytyksen suhteen jotakin huomioitavaa? Sehän on ilmeisesti kuskin puolella se puolikkaan maitopurkin kokoinen mokkula jost lähtee pari letkua lootan suntaan? Sehän on ilmeisesti ihan lämmönvaihdin, eli onko siellä edes mahdollisuutta öljynvuotoon vain onko ainut vuotava syylärinneste?
Muita vinkkejä työtön ja mahdolloisesti syylärin ostopaikkaan. Nyt halvin löytynyt maksaa n. 250e eli ei ihan älytön jos vuoto tuolla korjaantuu ja itse saa työn tehtyä.
Marko
Epäilykseni kohdistuu ihan jäähdyttimeen, koska jäähdyttimen ja ilmastoinnin kennon välissä on roskaa n.1/4 korkeudelta ja apukuskin puolella roskat ovat kuivat ja kuskin puolella kosteat ja vuoto tulee esille kuskin puolen pohjamuoveille. Roskaa on kapeassa välissä sen verran reiusti etten niitä tuossa tutkiessa saanut kunnolla pois joten syylärin alareunaa ei päässyt näkemään. Takapuolelta ei oikein päässyt varmistamaan vuotopaikkaa.
Mutta ilmesesti syylärin vaihdossa ei ole mitään ihmeellistä, melkein riittävästi tuli jo pikaisesti kamaa purettua pois, eli flektikehyksen kun ottaa pois niin sitten letkut pikaliittimistä irti ja syyläri lähtee nostamalla?
Miten nesteyden ilmaus, onko jotakin huomioitavaa? Ensin paisarin korkki auki käyttöä vai kuinka? Ja onko automaattilaatikon jäähdytyksen suhteen jotakin huomioitavaa? Sehän on ilmeisesti kuskin puolella se puolikkaan maitopurkin kokoinen mokkula jost lähtee pari letkua lootan suntaan? Sehän on ilmeisesti ihan lämmönvaihdin, eli onko siellä edes mahdollisuutta öljynvuotoon vain onko ainut vuotava syylärinneste?
Muita vinkkejä työtön ja mahdolloisesti syylärin ostopaikkaan. Nyt halvin löytynyt maksaa n. 250e eli ei ihan älytön jos vuoto tuolla korjaantuu ja itse saa työn tehtyä.
Marko
Comment