Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 rekisterikilvenvalo mykkänä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Diodi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 66
    • Suomi

    #16
    No niin sitä pääs itekkin tutkimaan ja samassa paikkaahan siellä oli yksi johto poikki kokonaan, ja 4johtoa melkein poikki (johtimet paljaana)
    korjailtiin kolvailtiin ja jatkettiin johtoa mutta eipä toimi vieläkään :( eli valomoduulista joku suoja tms vikatilapäällä?
    mitenhän tuon saisi nyt tajuamaan että johto olisi taas ehut ja virtapiiri kokonainen taas?
    E89 Z4 23i
    Ex E60 525i "m-sport"
    Ex e46 330d msport facelift
    Ex e60 520i
    +kymmenisen kpl muun merkkisiä kippoja..

    Comment

    • Anzafin
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 3747
      • Kajaani

      #17
      Originally posted by Diodi View Post
      No niin sitä pääs itekkin tutkimaan ja samassa paikkaahan siellä oli yksi johto poikki kokonaan, ja 4johtoa melkein poikki (johtimet paljaana)
      korjailtiin kolvailtiin ja jatkettiin johtoa mutta eipä toimi vieläkään :( eli valomoduulista joku suoja tms vikatilapäällä?
      mitenhän tuon saisi nyt tajuamaan että johto olisi taas ehut ja virtapiiri kokonainen taas?
      Auto piuhan nokkaan ja vikakoodit lukemaan ja mahdollisesti poistelemaan näin aluksi.

      - Antti -

      Comment

      • Diodi
        Bimmer Rookie
        • Apr 2013
        • 66
        • Suomi

        #18
        Hitto omalla obd2 bt palikalla saa kyllä yhteyden ja näyttää reaali datan mutta ei tuota rekisteri kilven failurea lue vikakooodiksi että ei ainakaan sillä pysty nollaamaan.
        Minkätakia muuten tuolla obd portissa on tuo vastus? :think
        E89 Z4 23i
        Ex E60 525i "m-sport"
        Ex e46 330d msport facelift
        Ex e60 520i
        +kymmenisen kpl muun merkkisiä kippoja..

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5416
          • S:t Karins

          #19
          Kuten Antti yllä totesi, auto PIUHAN nokkaan. Eli INPA, DIS tms ja k+dcan piuha, noilla pääsee kaikkiin purkkeihin kiinni.
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • *Kaide
            Moderator
            • Nov 2002
            • 3233
            • HELLsinki

            #20
            Uppaillaas vanhaa ongelmathredia...

            E61, oikea rekisterikilvenvalo pimeänä.

            Purin piuhoja saranan nurkalta ja mittailin yleismittarilla että vasemmalle valolle (harmaa-ruskea)
            tulee ~11,87V mutta oikealle (harmaa-musta) vain ~0,27V. Piuha ei siis ole poikki.

            Kattokaiuttimen reiästä mittasin oikean valon piuhan ja tulos ~0,27V.

            Onko valomoduuli nyt sitten vikatilassa kun antaa vain tuon verran virtaa?


            ....juujuu, auto piuhan päähän...
            E9, E21, E46/5, G01

            Comment

            • jamezi
              BTCF Member
              • Apr 2004
              • 47
              • Janakkala

              #21
              Vanhaa keskustelua hyödyntäen,

              Potilaana -03 e60 530d, jossa oli takaluukun kymmenestä johdosta 9 poikki saranan päästä. Johdot korjattiin, ja kaikki muu rupes toimimaan paitsi vasen kilven valo. Virittelin dissin toimimaan, ja se oli sitä mieltä että riittävästi oikosulkuja takana. Näinollen kyseisen valon lähtö moduulilta "lopullisesti" pois pelistä.

              Kysymys kuuluukin, onko tuo mahdollista saada vielä henkiin ilman valomoduulin vaihtoa?
              Last edited by jamezi; 06-02-2017, 11:02.
              e61 525xd -09
              e46 ///M3 cabriolet -03
              e30 325ix -90

              ex
              e83 X3 3.0d - 06, e83 X3 2.0d - 05, e60 530da - 03, e46 330 cd - 05, e39 ///M5 -99, e46 330xda -02, e39 525tds -97, e46 330Ci cabriolet M-sport -01, e30 325 cabriolet -90, e60 530da -04, e65 735 -01, e34 ///M5 -89, e34 535 -91, e30 320 4 kpl, e30 316 -84

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by jamezi View Post
                Vanhaa keskustelua hyödyntäen,

                Potilaana -03 e60 530d, jossa oli takaluukun kymmenestä johdosta 9 poikki saranan päästä. Johdot korjattiin, ja kaikki muu rupes toimimaan paitsi vasen kilven valo. Virittelin dissin toimimaan, ja se oli sitä mieltä että riittävästi oikosulkuja takana. Näinollen kyseisen valon lähtö moduulilta "lopullisesti" pois pelistä.

                Kysymys kuuluukin, onko tuo mahdollista saada vielä henkiin ilman valomoduulin vaihtoa?
                Kyllä on. Valomoduulilta pitää nollata oikosulkulaskuri, niin alkaa taas syöttämään virtaa sille polttimolle.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • jamezi
                  BTCF Member
                  • Apr 2004
                  • 47
                  • Janakkala

                  #23
                  Kuinkas tämä tehdään?
                  e61 525xd -09
                  e46 ///M3 cabriolet -03
                  e30 325ix -90

                  ex
                  e83 X3 3.0d - 06, e83 X3 2.0d - 05, e60 530da - 03, e46 330 cd - 05, e39 ///M5 -99, e46 330xda -02, e39 525tds -97, e46 330Ci cabriolet M-sport -01, e30 325 cabriolet -90, e60 530da -04, e65 735 -01, e34 ///M5 -89, e34 535 -91, e30 320 4 kpl, e30 316 -84

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by jamezi View Post
                    Kuinkas tämä tehdään?
                    Tehdään tool32, foorumilta löytyy muistaakseni ohjeet.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • jamezi
                      BTCF Member
                      • Apr 2004
                      • 47
                      • Janakkala

                      #25
                      Yritin tehdä tämän (http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=866044) ohjeen mukaan käyttämällä FRM_87 (ei löydy FRM_70). Kaikissa valoissa näkyy laskurina pelkästään 0. Koitin jokatapauksessa resetoida kilvenvalon (0x15) ja result kentässä lukee okay. Mitään ei kuitenkaan tapahdu, inpa ja dis eivät edelleenkään suostu poistamaan vikakoodia. Mikä mättää?
                      e61 525xd -09
                      e46 ///M3 cabriolet -03
                      e30 325ix -90

                      ex
                      e83 X3 3.0d - 06, e83 X3 2.0d - 05, e60 530da - 03, e46 330 cd - 05, e39 ///M5 -99, e46 330xda -02, e39 525tds -97, e46 330Ci cabriolet M-sport -01, e30 325 cabriolet -90, e60 530da -04, e65 735 -01, e34 ///M5 -89, e34 535 -91, e30 320 4 kpl, e30 316 -84

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        #26
                        Koska kyseessä on e60 malli niin ei sitä pidä tehdä fmr modulista kun sellaista ei autossa edes ole, vaan lm moduli. Olikohan lm_60.prg tai jotain. Ja jos on kurvivalot niin lm_ahl60.prg.

                        Sieltä sitte reset kurtzluss sperre tjsp. Siihen oikea argumentti eli esim se 0x15 jos se on sen kilven valon hexa osoite.
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • jamezi
                          BTCF Member
                          • Apr 2004
                          • 47
                          • Janakkala

                          #27
                          No nyt lähti toimimaan! On vähän pallo hukassa vielä näissä koodaushommissa kun ensimmäistä kertaa tekee. Mutta paljon kiitoksia ohjeista!
                          e61 525xd -09
                          e46 ///M3 cabriolet -03
                          e30 325ix -90

                          ex
                          e83 X3 3.0d - 06, e83 X3 2.0d - 05, e60 530da - 03, e46 330 cd - 05, e39 ///M5 -99, e46 330xda -02, e39 525tds -97, e46 330Ci cabriolet M-sport -01, e30 325 cabriolet -90, e60 530da -04, e65 735 -01, e34 ///M5 -89, e34 535 -91, e30 320 4 kpl, e30 316 -84

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by jamezi View Post
                            No nyt lähti toimimaan! On vähän pallo hukassa vielä näissä koodaushommissa kun ensimmäistä kertaa tekee. Mutta paljon kiitoksia ohjeista!
                            INPA:lla näkee mitä moduuleja autossa on, niin tietää sitten oikeaa mennä sorkkimaan.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Joni T
                              Newbiemmer
                              • Feb 2017
                              • 4
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by Kissvesala View Post
                              Koska kyseessä on e60 malli niin ei sitä pidä tehdä fmr modulista kun sellaista ei autossa edes ole, vaan lm moduli. Olikohan lm_60.prg tai jotain. Ja jos on kurvivalot niin lm_ahl60.prg.

                              Sieltä sitte reset kurtzluss sperre tjsp. Siihen oikea argumentti eli esim se 0x15 jos se on sen kilven valon hexa osoite.
                              Löytyyköhän näille ohjeille tekijää pääkaupunkiseudulta. Itsehän en omista edes tietokonetta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎