Autona siis 530dA 2004 (NJ71 354 FBAT 5' E61 Touring 530d M57N ECE L A)
Ajettu noin 210000
Eli turbo porsinut, vihelsi hetken ja meno hyytyi aika vaivalloiseksi. Seuraavana päivänä käynnistys ja mukavasti puski valkoista savua.. Hajoamista edelsi täyskiihdytys nollasta motarivauhtiin, jonka jälkeen satunnaista köröttelyä. Polttokin taisi käydä motarilla ja sieltä poistuttaessa.
Ahtoputket EGR:lle asti öljyssä, coolerissakin tavaraa siis kivasti.
Ahtimesta pakopuolen siipi heiluu aika villisti, akseli varmaankin poikki tms..
Pakosarja irroitettu ja päälisin puolin ok.
Imusarjan läpät paikoillaan mutta olivat ehjät kun imusarjan purin tässä samalla. Ne poistan tietenkin ennen takaisinlaittoa.
Paljon lukenut aiheesta, mutta muutama kysymys mietityttää.
-Katalysaattori/DPF kylpenyt öljyssä, onko rikki? Jos tukossa voiko aiheuttaa turbon rikkoutumisen? Jossain oli ohjeita poistoon ja koodaukselle pois käytöstä, mutta pitääkö ottaa joku viriohjelma viidelläsadalla kun haluaisin vain romut pois käytöstä, enkä lisää tehoa.
-Pakosarja tosiaan päältäpäin ehjä, mutta kannattanee vaihtaa joka tapauksessa? Olisi perin ikävää jos rikkoisi uuden turbon..
-Turboksi kunnostettu 780€ vai uusi 1280€, onko eroa? Vaatiiko turbon vaihto koodauksia kummassakaan tapauksessa?
-Onko jotain muuta mistä turbon porsiminen voisi johtua?
-Mitään muuta mikä pitäisi samalla katsoa?
Kiitos
Ajettu noin 210000
Eli turbo porsinut, vihelsi hetken ja meno hyytyi aika vaivalloiseksi. Seuraavana päivänä käynnistys ja mukavasti puski valkoista savua.. Hajoamista edelsi täyskiihdytys nollasta motarivauhtiin, jonka jälkeen satunnaista köröttelyä. Polttokin taisi käydä motarilla ja sieltä poistuttaessa.
Ahtoputket EGR:lle asti öljyssä, coolerissakin tavaraa siis kivasti.
Ahtimesta pakopuolen siipi heiluu aika villisti, akseli varmaankin poikki tms..
Pakosarja irroitettu ja päälisin puolin ok.
Imusarjan läpät paikoillaan mutta olivat ehjät kun imusarjan purin tässä samalla. Ne poistan tietenkin ennen takaisinlaittoa.
Paljon lukenut aiheesta, mutta muutama kysymys mietityttää.
-Katalysaattori/DPF kylpenyt öljyssä, onko rikki? Jos tukossa voiko aiheuttaa turbon rikkoutumisen? Jossain oli ohjeita poistoon ja koodaukselle pois käytöstä, mutta pitääkö ottaa joku viriohjelma viidelläsadalla kun haluaisin vain romut pois käytöstä, enkä lisää tehoa.
-Pakosarja tosiaan päältäpäin ehjä, mutta kannattanee vaihtaa joka tapauksessa? Olisi perin ikävää jos rikkoisi uuden turbon..
-Turboksi kunnostettu 780€ vai uusi 1280€, onko eroa? Vaatiiko turbon vaihto koodauksia kummassakaan tapauksessa?
-Onko jotain muuta mistä turbon porsiminen voisi johtua?
-Mitään muuta mikä pitäisi samalla katsoa?
Kiitos
Comment