Tosiaan tuon kaasuläpän vikamahdollisuuden voi testata myös nappaamalla sen läpän töpselin irti. Virrattomana se on jousikuormitteisesti koko ajan auki-asennossa. Pysyvästi sitä ei kannata poistaa, koska sitä tarvitaan mm. DPF:n regenerontiin, joka myös samalla disabloituu. Hetken aikaa ja testihengessä voi kuitenkin ajella töpseli irtonaisena. Irtonaisen töpselin huomaa mm. "moottorijarrun" heikkenemisenä ja moottorin sammmutusvavahteluna. Itse läppäyksikön virkahan on ainoastaan poistaa sammutushetkellä moottorin vavahteluja ja säätää ilmanvirtausta DFP:n polton aikana.
535d tehot hukassa ja nykii. Ratkaistu (Luulisin)
Collapse
X
-
Eli nykiminen palannut samalle tasolle kuin ennen
Olen lukenut tuosta ongelmasta pitkät liirum laarumit vaihteistoon liittyen. Tänään sitten irroitin kaasuläpän piuhan(joka tosiaan vaihdettu), niin auton käytös muuttui huomattavasti parempaan päin. Ei mitään nykimisiä, ja laatikko pelaa kuin unelma. Taitaa mennä egr- vena vaihtoon myös.
Aloinki kysyyn onko haittaa jos pitemmästi ajelee tuo piuha irti?F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Originally posted by Mikiis View PostAloinki kysyyn onko haittaa jos pitemmästi ajelee tuo piuha irti?Originally posted by JKK View PostTosiaan tuon kaasuläpän vikamahdollisuuden voi testata myös nappaamalla sen läpän töpselin irti. Virrattomana se on jousikuormitteisesti koko ajan auki-asennossa. Pysyvästi sitä ei kannata poistaa, koska sitä tarvitaan mm. DPF:n regenerontiin, joka myös samalla disabloituu. Hetken aikaa ja testihengessä voi kuitenkin ajella töpseli irtonaisena.e61 530da
Comment
-
-
Originally posted by GT-555 View PostEikös tuossa ole vastaus? Olikohan 2 viestiä sitten...
Oli vain unohtutunut jotenki mennyt tuo ohi, nyt huomasin kun aloin selaamaan sinun vastaukseen
Ajelin tuossa tosiaan n.200km piuha irti, niin kulutuski palasi normaaliin, mitä oli talvirenkailla ilman nykimistä. Ihmettelen vain tuota polttoa , ettei muka tapahtuisi ilman piuhaa, kun kitkerä haju tuli, niinkuin piuha kiinni polton aikaan, kun nousin autosta...
Ja voin todellakin olla väärässä, nyt penarin omistamisen aikaan oppinut, etten tiedä autoista mitään
Mutta paljon olen oppinut, kiitos "ecokuuskymppisen", ja silti tykkään autosta pirun paljon, enkä pelkää nuita "vikoja"F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Ja edelliseen postaukseen lisäten, kyllä se poltto vain tapahtuu, vaikka kaasuläpän piuha irti:think Kauhea napse kuuluu putkesta, ja kusinen haju tulee alta
Tapahtuukohan tuo poltto sitten oikein, siitä ei mitään käryä, mutta auto pelaa kuin unelma. Huomenna egr-venttiilin tilaukseen...F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
535d täristää
Itsellä ilmaantunut nyt sellainen ongelma omaan -05 kaaraan, että kierroksilla 900-1400 täristää, tuntuu että käyntikään ei ole ihan täysin normaalia, kiusallista koska varsinkin taajamassa käyttää laatikko juuri tuota aluetta.
Autoon uusin polttoainesuodattimen ja tankillinen ajettu nyt redline puhdistusaineet sisässä, suoraan suodattimeenkin sitä lorautin. Kaasuläppä pari vuotta sitten vaihdettu ja ihan puhdas kuin myös imusarja.
Suuttimien korjausarvot oli hyvät, ohivirtausta en ole vielä katsonut. Pieni terävä naputus jostain kuuluu, mutta vain välillä. Suutinko? Kylmänä täristää vähemmän kuin lämpöisenä. Koitin ajaa maffi irti mutta ei vaikutusta.
Tuntuu että välillä "nukkuu" laatikko vaihtamisessa ja ehkä luisto lisääntynyt jossakin tilanteissa?
Laatikko rempattu n. 4000km sitten, joten siinä vikaa tuskin/ toivottavasti on.
Dpf polttokaan se ei ole, koska tärinä on jatkuvaa.Last edited by tinkemaster; 17-04-2015, 18:26.-11 F11 525D
Comment
-
-
Itsellä oli myös 535d:ssä tehot hukassa, kickdownilla hengetön, pienenmällä kaasulla vähän paremmin liikkui, mutta ei todellakaan niinkuin kuuluisi. Otettiin ensin turbo irti, vaihdettiin o-renkaat, joista yksi oli selvästi rikki, ja todettiin turbo ehjäksi. Testeriin kiinni, epäillyksenä oli että hiukkassuodatin olisi tukossa, ajettiin noin tunti, jonka aikana ajettiin kahdesti regenerointi läpi, jo ensimmäisen pakkopolton aikana huomasi eron, ja toisen jälkeen auto alkoi liikkumaan niinkuin kuuluu. Kulutus on vielä liian korkea, keskikulutus 10-11l, tämä tosin suurelta osin kaupunkiajoa. Voisiko pa-suodattimen vaihto auttaa?E46Ci Facelift, F34Gt
Ex:
3-series 4x
5-series 24x
7-series 5x
X3
Comment
-
Comment