memebuy23buy

535d tehot hukassa ja nykii. Ratkaistu (Luulisin)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2335
    • Uusimaa

    #16
    Tosiaan tuon kaasuläpän vikamahdollisuuden voi testata myös nappaamalla sen läpän töpselin irti. Virrattomana se on jousikuormitteisesti koko ajan auki-asennossa. Pysyvästi sitä ei kannata poistaa, koska sitä tarvitaan mm. DPF:n regenerontiin, joka myös samalla disabloituu. Hetken aikaa ja testihengessä voi kuitenkin ajella töpseli irtonaisena. Irtonaisen töpselin huomaa mm. "moottorijarrun" heikkenemisenä ja moottorin sammmutusvavahteluna. Itse läppäyksikön virkahan on ainoastaan poistaa sammutushetkellä moottorin vavahteluja ja säätää ilmanvirtausta DFP:n polton aikana.
    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • Mikiis
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2013
      • 906
      • Oulu

      #17
      No eihän se nykiminen kokonaan kadonnut, lieveni huomattavasti. Kai se pitää alkaa egr-venttiili putsaan, ja kokeilla auttaisko se mitään. Miten sen tuon venttiilin toiminnan voi kotikonstein tarkistaa?
      F11 530d -11
      E91 -06 320d
      x2 Tuikut
      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

      Comment

      • Mikiis
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2013
        • 906
        • Oulu

        #18
        Eli nykiminen palannut samalle tasolle kuin ennen

        Olen lukenut tuosta ongelmasta pitkät liirum laarumit vaihteistoon liittyen. Tänään sitten irroitin kaasuläpän piuhan(joka tosiaan vaihdettu), niin auton käytös muuttui huomattavasti parempaan päin. Ei mitään nykimisiä, ja laatikko pelaa kuin unelma. Taitaa mennä egr- vena vaihtoon myös.

        Aloinki kysyyn onko haittaa jos pitemmästi ajelee tuo piuha irti?
        F11 530d -11
        E91 -06 320d
        x2 Tuikut
        Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

        Comment

        • GT-555
          Bimmer Rookie
          • Jun 2012
          • 183
          • etelä

          #19
          Originally posted by Mikiis View Post
          Aloinki kysyyn onko haittaa jos pitemmästi ajelee tuo piuha irti?
          Originally posted by JKK View Post
          Tosiaan tuon kaasuläpän vikamahdollisuuden voi testata myös nappaamalla sen läpän töpselin irti. Virrattomana se on jousikuormitteisesti koko ajan auki-asennossa. Pysyvästi sitä ei kannata poistaa, koska sitä tarvitaan mm. DPF:n regenerontiin, joka myös samalla disabloituu. Hetken aikaa ja testihengessä voi kuitenkin ajella töpseli irtonaisena.
          Eikös tuossa ole vastaus? Olikohan 2 viestiä sitten...
          e61 530da

          Comment

          • Mikiis
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2013
            • 906
            • Oulu

            #20
            Originally posted by GT-555 View Post
            Eikös tuossa ole vastaus? Olikohan 2 viestiä sitten...
            No näinhän tuo oli

            Oli vain unohtutunut jotenki mennyt tuo ohi, nyt huomasin kun aloin selaamaan sinun vastaukseen

            Ajelin tuossa tosiaan n.200km piuha irti, niin kulutuski palasi normaaliin, mitä oli talvirenkailla ilman nykimistä. Ihmettelen vain tuota polttoa , ettei muka tapahtuisi ilman piuhaa, kun kitkerä haju tuli, niinkuin piuha kiinni polton aikaan, kun nousin autosta...

            Ja voin todellakin olla väärässä, nyt penarin omistamisen aikaan oppinut, etten tiedä autoista mitään

            Mutta paljon olen oppinut, kiitos "ecokuuskymppisen", ja silti tykkään autosta pirun paljon, enkä pelkää nuita "vikoja"
            F11 530d -11
            E91 -06 320d
            x2 Tuikut
            Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

            Comment

            • Mikiis
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2013
              • 906
              • Oulu

              #21
              Ja edelliseen postaukseen lisäten, kyllä se poltto vain tapahtuu, vaikka kaasuläpän piuha irti:think Kauhea napse kuuluu putkesta, ja kusinen haju tulee alta

              Tapahtuukohan tuo poltto sitten oikein, siitä ei mitään käryä, mutta auto pelaa kuin unelma. Huomenna egr-venttiilin tilaukseen...
              F11 530d -11
              E91 -06 320d
              x2 Tuikut
              Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

              Comment

              • Mikiis
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2013
                • 906
                • Oulu

                #22
                Nyt on egr-venttiili vaihdettu, ja nyt pelaa samallailla, kun piuha irti

                Eli nykiminen pysynyt aisoissa muutaman sata kilsaa, koko ajan toki pelko persiissä, että milloin se palaa
                F11 530d -11
                E91 -06 320d
                x2 Tuikut
                Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                Comment

                • tinkemaster
                  BTCF Member
                  • Jul 2008
                  • 35

                  #23
                  535d täristää

                  Itsellä ilmaantunut nyt sellainen ongelma omaan -05 kaaraan, että kierroksilla 900-1400 täristää, tuntuu että käyntikään ei ole ihan täysin normaalia, kiusallista koska varsinkin taajamassa käyttää laatikko juuri tuota aluetta.
                  Autoon uusin polttoainesuodattimen ja tankillinen ajettu nyt redline puhdistusaineet sisässä, suoraan suodattimeenkin sitä lorautin. Kaasuläppä pari vuotta sitten vaihdettu ja ihan puhdas kuin myös imusarja.
                  Suuttimien korjausarvot oli hyvät, ohivirtausta en ole vielä katsonut. Pieni terävä naputus jostain kuuluu, mutta vain välillä. Suutinko? Kylmänä täristää vähemmän kuin lämpöisenä. Koitin ajaa maffi irti mutta ei vaikutusta.
                  Tuntuu että välillä "nukkuu" laatikko vaihtamisessa ja ehkä luisto lisääntynyt jossakin tilanteissa?
                  Laatikko rempattu n. 4000km sitten, joten siinä vikaa tuskin/ toivottavasti on.
                  Dpf polttokaan se ei ole, koska tärinä on jatkuvaa.
                  Last edited by tinkemaster; 17-04-2015, 18:26.
                  -11 F11 525D

                  Comment

                  • iKivi
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 516
                    • Kokkola

                    #24
                    Itsellä oli myös 535d:ssä tehot hukassa, kickdownilla hengetön, pienenmällä kaasulla vähän paremmin liikkui, mutta ei todellakaan niinkuin kuuluisi. Otettiin ensin turbo irti, vaihdettiin o-renkaat, joista yksi oli selvästi rikki, ja todettiin turbo ehjäksi. Testeriin kiinni, epäillyksenä oli että hiukkassuodatin olisi tukossa, ajettiin noin tunti, jonka aikana ajettiin kahdesti regenerointi läpi, jo ensimmäisen pakkopolton aikana huomasi eron, ja toisen jälkeen auto alkoi liikkumaan niinkuin kuuluu. Kulutus on vielä liian korkea, keskikulutus 10-11l, tämä tosin suurelta osin kaupunkiajoa. Voisiko pa-suodattimen vaihto auttaa?
                    E46Ci Facelift, F34Gt

                    Ex:
                    3-series 4x
                    5-series 24x
                    7-series 5x
                    X3

                    Comment

                    • Mikiis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 906
                      • Oulu

                      #25
                      No höh, jäänyt vastaamatta tänne, että nykiminen hävisi kun otti tukkoisen dpffän pois
                      F11 530d -11
                      E91 -06 320d
                      x2 Tuikut
                      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                      Comment

                      • Flanker35M
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2003
                        • 790
                        • Rovaniemi

                        #26
                        S!

                        Nykiminen ja empiminen johtui omassa tukkoisesta DPF:stä. Samoten vaihettu ohjausventtiilejä, alipaineletkut, EGR poistettu käytöstä jne.
                        sigpic
                        ~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~

                        Comment

                        Working...
                        X