Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 PDC modulin koodaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JH2003
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 362
    • Vantaa

    E61 PDC modulin koodaus

    E61 PDC moduli on rikki. Ebay on pullollaan eri varaosanumerolla olevia yksiköitä. Toimivatko eri varaosanumerolla olevat boksit myös vai pitääkö olla täsmälleen sama pömpeli?

    Pitääkö PDC yksikkö koodata autokohtaisesti vai rupeaako toimimaan kun ehjän vastaavan asentaa?
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #2
    Osanumero muuttuu, kun purkki päivittyy. Sopivaa purkkia löytyy siis usealla eri osanumerolla. Toimii suorilta, kun asentaa paikalleen. Jos on eri korimallista, niin pitää koodata, koska antureiden asemointi on eri ja siten toimintaetäisyydet hieman erilaiset. Koodauksessa mukana myös peräkoukulla vs. ilman koukkua.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • JH2003
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 362
      • Vantaa

      #3
      Kiitos tiedosta. Vikakoodiksi tuli 9E3B power supply. Osaako joku sanoa, että vika on juuri tuossa yksikössä vai olisiko joku muu mahdollisuus? Kaapelointi yms?

      Comment

      • aei
        Newbiemmer
        • Feb 2012
        • 13
        • Lahti

        #4
        Täällä sama ongelma ja sama vikakoodi E61:ssä. Oman googlettelun perusteella olisi tuo boksi aika varmasti kyseessä ja pitäisi olla plug-and-play jos replacement boksi on samasta mallisarjasta. Osaako joku asiaan perehtynyt BTCF-guru vahvistaa tätä?

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          #5
          Originally posted by aei View Post
          Täällä sama ongelma ja sama vikakoodi E61:ssä. Oman googlettelun perusteella olisi tuo boksi aika varmasti kyseessä ja pitäisi olla plug-and-play jos replacement boksi on samasta mallisarjasta. Osaako joku asiaan perehtynyt BTCF-guru vahvistaa tätä?
          Johan se sen teki
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • Konu
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 140
            • HELSINKI

            #6
            Itsellä ei lähtenyt pelittämään PDC-purkin vaihdolla. Purkki oli tilattu Laakkoselta.

            Eli kun kaksi anturia vaihdettu eteen ja kaikki toimi, meni reilu viikko, niin tuli PDC failure, eikä mikään anturi enään ääntänyt. Uusi purkki tilalle ja kaikki anturit pitää jälleen selkeesti ääntä, mutta auto valittaa edelleen PDC failure.


            Koodaukseen menossa, kunhan kerkee...
            Last edited by Konu; 02-08-2013, 11:44. Reason: touch pad typos
            Älä oo tommonen

            e61 525iA
            e36 320iA
            e39 540iA
            e34 518i

            Comment

            • repsa
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1367
              • Lempäälä

              #7
              Originally posted by JH2003 View Post
              Kiitos tiedosta. Vikakoodiksi tuli 9E3B power supply. Osaako joku sanoa, että vika on juuri tuossa yksikössä vai olisiko joku muu mahdollisuus? Kaapelointi yms?
              kaverin autosta ko. vikaa etsittiin, niin löytyi vian aiheuttaja etupuskurin alta matkustajan puolelta ; oli puskurille menevä johtosarja hankautunut puhki tukirautaan -> antureiden + johto osui runkoon -> poltti ohjainlaitteesta jännitesyötön sulakkeen/ohjauskomponentin.

              semmostaniin, suosittelen katsomaan kyseisen kulman ennenkuin vaihtaa ohjainlaitteen, muuten niitä saa olla kokoajan vaihtamassa kun alkuperäinen vika on kokoajan läsnä.
              5c jetta 1.2TSI 140/220
              530e m-sport alpinweiss3 vakio
              a4 cabi 220/300
              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

              Comment

              • MikeMike 525d
                Newbiemmer
                • Mar 2013
                • 5
                • Helsinki

                #8
                Itse vaihdoin boksin vuosi sitten oli eri numerosarjalla ja eri korisesta autosta. Vuoden toimi ja nyt tuli koodi 9E3B E2 (supply ultrasonic sensors).
                Parkkitutka meni "rikki" pätkien eli kun laittoi pakin päälle niin toimi pari sekkaa ja sitten hävisi tutkat?

                Onko mahdollista ettänyt vaatii koodaamista vai onko kenties mennyt johdot poikki? Ulospäin en huomannut johdoissa mitään hankautumaa ( vänkärinpuolella edessä). Mistähän kohtaa takaa voisi etsiä katkenneita johtoja takapäästä?

                Millä ohjelmalla tuo boksin koodaaminen onnistuu tai onko tietoa kuka pääkaupunkiseudulla tekee koodaamisia?

                Comment

                • Hunt
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2013
                  • 100
                  • Finland

                  #9
                  Originally posted by MikeMike 525d View Post
                  Itse vaihdoin boksin vuosi sitten oli eri numerosarjalla ja eri korisesta autosta. Vuoden toimi ja nyt tuli koodi 9E3B E2 (supply ultrasonic sensors).
                  Parkkitutka meni "rikki" pätkien eli kun laittoi pakin päälle niin toimi pari sekkaa ja sitten hävisi tutkat?

                  Onko mahdollista ettänyt vaatii koodaamista vai onko kenties mennyt johdot poikki? Ulospäin en huomannut johdoissa mitään hankautumaa ( vänkärinpuolella edessä). Mistähän kohtaa takaa voisi etsiä katkenneita johtoja takapäästä?

                  Millä ohjelmalla tuo boksin koodaaminen onnistuu tai onko tietoa kuka pääkaupunkiseudulla tekee koodaamisia?
                  Siis meinaatko, että vuoden on toiminut normaalisti ja nyt vuoden jälkeen vaatisi koodsuksen?

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #10
                    Eihän tuo koodi nyt mitenkään viittaa boksiin.. Johtoja mittailemaan vaan, tai sitten toinen vaihtoehto on että sinne on asennettu kiinalaiset halpis anturit jotka aiheuttaa samanmoista ongelmaa kuin johto vika.
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • vilsku
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 728
                      • Tampere

                      #11
                      Missä tämä moduli tarkalleen sijaitsee e61:ssa? RealOEM kuva ei oikein kerro.
                      Kuinka paljon pitää purkaa että saa esiin?
                      e61 525d (2006)
                      ex: e36 328i M-Sport (1996)
                      ex: e30 316i (1988)

                      Comment

                      • GuGi_
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 700
                        • Vantaa city

                        #12
                        Originally posted by vilsku View Post
                        Missä tämä moduli tarkalleen sijaitsee e61:ssa? RealOEM kuva ei oikein kerro.
                        Kuinka paljon pitää purkaa että saa esiin?
                        Eikös toi varapyöräkotelon pohjalla majaile.
                        "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                        F11 525d -11
                        E60 M5 -05
                        E12 530i -75
                        E32 730i - 91
                        Chevy Silverado 3500 -93
                        R33 Skyline GTS-T -93

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #13
                          Jep, A81a
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • vilsku
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 728
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by GuGi_ View Post
                            Eikös toi varapyöräkotelon pohjalla majaile.
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Jep, A81a
                            Kiitosta, toi valaisee jo "hieman" enemmän.
                            e61 525d (2006)
                            ex: e36 328i M-Sport (1996)
                            ex: e30 316i (1988)

                            Comment

                            • melli
                              Bimmer Rookie
                              • May 2015
                              • 147
                              • Pori

                              #15
                              Osaisiko joku sanoa, paljonko pitäisi olla sensoreille menevä jännite DIS:llä katsottaessa?

                              Mulla on nyt toinen ohjainmoduli, jonka ostin hiukan sokkona käytettynä ja näyttää n. 1.0 V, oma vanha näytti jotain 1.7 V. Modulin vaihdolla ei tullut mitään muutosta käytökseen.

                              Pitäisikö tuon olla luokkaa 5 V?
                              E61 530dA 2004 "velipojan (rip) vanha"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎