Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oil level sensor fault!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    #16
    Eipä onnistunut kuittaus ISTAlla, ohjausyksikkö ei suostunut suorittamaan nollauskäskyä. Tämmöstä se sitten tarjos:



    Tämä koodas mittaristolta öljynvaihtoilmoituksen pois. Kokeillaan huomenna päivittää softat ja katsotaan miten käy.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2857
      • Tampere

      #17
      Päivitettiin moottorinohjaimen softa ja sen jälkeen nollaus onnistui.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • tujuhein
        Newbiemmer
        • May 2014
        • 3
        • Oulainen

        #18
        Mistä oil level sensor kannattaa hankkia?

        Hei!

        Onko ideoita mistä oil level sensor kannattaa hankkia. Hakusessa edullinen ja toimiva. Onko kokemusta? Mistä tietää mikä on osan tarvikenumero? Autona e61 530d vm. 2004.

        Comment

        • Versuli
          Bimmer Rookie
          • Mar 2015
          • 44
          • oulu

          #19
          Itse tilasin tämmösen pari viikkoa sitten. Voin ilmotella onko toimiva kunhan saapuu

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #20
            En kyllä itse säästäisi tuossa kohtaa kun käytännössä öljyt pitää vaihtaa samalla kertaa.

            Ottaisin joko OEM, Hella tai ehkä Febi, esimerkiksi autoteilemann.de Hella 98,23€ + pk: KLIK. Tai bemariosat.fi 117,12€ + 6,90€: KLIK. Orkkis GP:llä 129,72€ + pk + maksutapalisä 0-6%: KLIK.

            Comment

            • jms-btcf
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 696
              • Tampere

              #21
              Ebaysta ostin tuon Hellan anturin, alle 60€ ja toimitus kuului hintaan... Tiedä sitten miksi hinta-ero noin suuri:
              e61 535d

              Comment

              • Versuli
                Bimmer Rookie
                • Mar 2015
                • 44
                • oulu

                #22
                Originally posted by Versuli View Post
                Itse tilasin tämmösen pari viikkoa sitten. Voin ilmotella onko toimiva kunhan saapuu

                http://www.ebay.com/itm/221750298538...%3AMEBIDX%3AIT

                näyttihän tuolla lähtevän tuo vikakoodi

                Comment

                • Benzino
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 1402
                  • EFHK

                  #23
                  Aiheuttaako kyseinen anturivika myös satunnaisia esim. "Engine Overheating" herjoja vaikkei coolant-lämmöt olisikaan normaalista poikkeavia?
                  Osui jossain silmiin että ainakin N62 koneissa (545i jne) olisi näin?
                  Saako DME tuolta öljypohjan anturilta jotain lämpötietoa ja jos anturissa vikaa, antaa väärää tietoa -> mahdollinen ylikuumenemisherja?

                  Comment

                  • Versuli
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2015
                    • 44
                    • oulu

                    #24
                    ei ainakaan mulla tullu ku oil level sensor failure tauluun

                    Comment

                    • Hustlerhoff
                      Newbiemmer
                      • Jul 2013
                      • 25
                      • JKL

                      #25
                      Pamahtipa itselläkin reilu viikko takaperin "oil level sensor fault!" -tauluun, välillä häviää ja välillä tulee taas takaisin. En ole liitintä vielä tsekannut, onko kellään tuo liittimen putsaaminen/kuivaaminen vikaa poistanut vai onko suoraan lähdettävä anturikaupoille?

                      Onko muilla vastaavia kokemuksia, että kun normaalisti ajotietokone näyttää seuraavaan öljynvaihtoon vielä reilusti matkaa, niin heti kun herja iskee niin ajotietokone alkaa näyttää vain 1000km öljynvaihtoon. Mitenhän lie tuo öljyn määräkään nyt pitää kutinsa, näyttää olevan sopivasti ajotietokoneen mukaan (autossani ei siis ole fyysistä öljytikkua), niin uskaltaakohan tuohon ajotietokoneen lukemaan nyt luottaa jos välillä sitä sensoria kuitenkin auto herjailee?

                      Ja tarvitseeko tuo nyt sitä vikakoodin poistoa uuden anturin asennuksen jälkeen, ei tästä ketjusta vielä ole käynyt ilmi?
                      Nykyinen Mersumees.
                      Ex: E60 530iA LCI ///M-Sport Spacegrau Metallic
                      Ex: E46 320i Cabriolet Black Sapphire Metallic
                      Hankasalmi connection, vajailla pytyillä vuodesta 2005.

                      Comment

                      • Petsku333
                        BTCF Member
                        • Jun 2014
                        • 349
                        • Kerava

                        #26
                        Originally posted by Hustlerhoff View Post
                        Pamahtipa itselläkin reilu viikko takaperin "oil level sensor fault!" -tauluun, välillä häviää ja välillä tulee taas takaisin. En ole liitintä vielä tsekannut, onko kellään tuo liittimen putsaaminen/kuivaaminen vikaa poistanut vai onko suoraan lähdettävä anturikaupoille?

                        Onko muilla vastaavia kokemuksia, että kun normaalisti ajotietokone näyttää seuraavaan öljynvaihtoon vielä reilusti matkaa, niin heti kun herja iskee niin ajotietokone alkaa näyttää vain 1000km öljynvaihtoon. Mitenhän lie tuo öljyn määräkään nyt pitää kutinsa, näyttää olevan sopivasti ajotietokoneen mukaan (autossani ei siis ole fyysistä öljytikkua), niin uskaltaakohan tuohon ajotietokoneen lukemaan nyt luottaa jos välillä sitä sensoria kuitenkin auto herjailee?

                        Ja tarvitseeko tuo nyt sitä vikakoodin poistoa uuden anturin asennuksen jälkeen, ei tästä ketjusta vielä ole käynyt ilmi?
                        Anturi vaikuttaa öljynvaihdon kilometrimäärään tunnustelemalla öljyn jotain sähkönjohto/mitälie juttuja ja määrittelee sen avulla kuinka pian niitä pitäisi vaihdella. Öljyn määrään en itse ainakaan enään luottaisi. Vikakoodit sinne jää talteen jos niitä ei poista, mutta ei niistä siellä mitään haittaakaan ole.
                        Seat Cupra 290

                        Ex. F20 118i MHD Stage 2
                        E60 2006 525i

                        Comment

                        • Benzino
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 1402
                          • EFHK

                          #27
                          Originally posted by Benzino View Post
                          Aiheuttaako kyseinen anturivika myös satunnaisia esim. "Engine Overheating" herjoja vaikkei coolant-lämmöt olisikaan normaalista poikkeavia?
                          Osui jossain silmiin että ainakin N62 koneissa (545i jne) olisi näin?
                          Saako DME tuolta öljypohjan anturilta jotain lämpötietoa ja jos anturissa vikaa, antaa väärää tietoa -> mahdollinen ylikuumenemisherja?
                          Tuli vaihdettua tuo "Oil level sensor" ja ainakaan toistaiseksi ei luonnollisesti ilmene kys. osan herjaa eikä myöskään näitä satunnaisia ns. turhia " Engine overheating" viestejä.. Eli ilmeisesti viallinen anturi aiheutti myös tuota. Ainakin näissä N62-koneissa.

                          Comment

                          • Aski
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2013
                            • 93
                            • Finland

                            #28
                            Vaihdoin öljyt ja suodattimen muutama viikko sitten jonkin sortin puolivuotishuoltona (530D LCI). N. kahdeksan litraa ja pikku purkki "additiveä" suusta alas. Tikusta katoin, että aika ylärajalle meni muttei kuitenkaan yli. Kun teetän vuosihuollot kuitenkin pajalla, en tuota öljynvaihtoa resetoinut huoltoilmaisemisesta.

                            Tänään satuin kurkkaamaan öljyn määrää navin puolelta (jostain syystä autossa on sekä tikku, että öljypohjassa anturi) ja väitti öljyä olevan liikaa, "oil level too high". Laskin kaikkinensa varmaan reilun litran öljyä pihalle. Öljytikussa pinta laski tasan puoliväliin mutta navi väitti edelleen, että liikaa öljyä.

                            Satuin sitten kurkaamaan tuossa muutama postaus aikaisemmin liitettyä linkkiä öljymäärän sensorin vaihtamisesta. Ohjeen lopussa oli juttua anturin toimintaperiaatteesta. Siitä vähästä mitä tekstistä ymmärsin, tuli mieleen, että anturille pitää todennäköisesti kertoa, että öljyt on vaihdettu. Kun öljyn ominaisuudet paranee(?) mutta vaihtoa ei kerrota, anturi olettaa, että uutta öljyä on lisätty mutta vanhaa ei ole poistettu. Menisköhän yhtään noin...?

                            No, oli niin tai näin, kun huoltoilmaisimen resetoin, niin navin puolellakin anturi näyttää taas vihreetä.

                            Comment

                            • Hustlerhoff
                              Newbiemmer
                              • Jul 2013
                              • 25
                              • JKL

                              #29
                              Melkein samantien tuosta viimeisimmästä viestistäni tuon anturin herjat loppuivat, nyt hyvän aikaa mennyt ilman mitään ongelmia mutta tänään tuli takaisin ja taas sama; näyttää tuota mystistä 1000km seuraavaan öljynvaihtoon ja heti kun käynnisti uudestaan niin ei mitään ongelmaa. Kokeilin lisätä öljyäkin ja ihan normaalisti kyllä öljyntasopykälät ajotietokoneessa nousivat, onkohan tuo nyt vaihtokunnossa vai ei... :think
                              Nykyinen Mersumees.
                              Ex: E60 530iA LCI ///M-Sport Spacegrau Metallic
                              Ex: E46 320i Cabriolet Black Sapphire Metallic
                              Hankasalmi connection, vajailla pytyillä vuodesta 2005.

                              Comment

                              • Fabsu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 1754

                                #30
                                Jaahas täällä sama vika. Onko noista edullisemman pään antureista tietoa, että ovatko miten kestäneet käytössä?
                                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                                e30 318i -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎