Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530i LCI sisälämmöt koholla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • code_xi
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 64
    • Kempele

    E60 530i LCI sisälämmöt koholla

    Dodiin, kun talven lämpenemättömyydestä on selvitty toistaiseksi, ongelmana on nyt liiallinen lämpö cabiinissa. Eli puhallusilman lämpö pyörii 35C asteen nurkilla joka räppänästä riippumatta siitä millaista pyyntiä säätimiin laittaa.

    Auto ollu viimeajat vähällä käytöllä ja näköjään ilmastoinnistakin hävinnyt kylmäaine jossain määrin eli kompura ei käynnisty ollenkaan. DIS näyttää 0,2 bar painetta. Samoin kaikki lämpötilamittaukset näyttää järkevää lukemaa.

    Eli oma olettamus että vesiventtiili jääpi raolleen. Mutta onko kellään kokemusta että vikaantuuko nuo mekaanisesti vai sähköisesti?
    E60 530i LCI M-Sport 2007
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1365
    • Lempäälä

    #2
    mekaanisesti ne tuppaa jäämään jumiin, hirttää se sulkusolenoidi sylinterin seinämään kiinni.
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • code_xi
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 64
      • Kempele

      #3
      Yleensä noissa jumittaneissa ei vain ole tullut lämmintä, näin päin mahdollisesti vikaantunutta ei ole sattunut omalle kohdalle.
      E60 530i LCI M-Sport 2007

      Comment

      • code_xi
        Bimmer Rookie
        • Feb 2009
        • 64
        • Kempele

        #4
        Ilmastointi "ladattu", 30g oli jäljellä 810grammasta. Sisälämpö siedettävä. Mutta edelleen esim siitä pikkusuuttimesta mittariston vieressä tulee n. +40C ilmaa vaikka muista viileää. Eli olettamuksena edelleen juminut vesiventtiili joka aiheuttaa ilmastoinnille turhaa työtä.

        Vesiventtiili marmorilla 157€ ja noin tunti töitä. Jospa sitä lomalla ehtisi vaikka itsekin vaihtamaan...
        E60 530i LCI M-Sport 2007

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5416
          • S:t Karins

          #5
          Originally posted by code_xi View Post
          Ilmastointi "ladattu", 30g oli jäljellä 810grammasta. Sisälämpö siedettävä. Mutta edelleen esim siitä pikkusuuttimesta mittariston vieressä tulee n. +40C ilmaa vaikka muista viileää. Eli olettamuksena edelleen juminut vesiventtiili joka aiheuttaa ilmastoinnille turhaa työtä.

          Vesiventtiili marmorilla 157€ ja noin tunti töitä. Jospa sitä lomalla ehtisi vaikka itsekin vaihtamaan...
          Vesiventtiili säätää koko kennon lämpötilaa (tai itse asiassa laajassa ilmastoinnissa puolikasta kennoa), eli kennon lämpöistä ilmaa pitäisi tulla kaikista suuttimista. Heitän epäilyn läppien asennolle...
          Koitas DIS:llä vielä ajaa läppiä kiinni/auki, asentotieto?
          DIS:llä saat myös ajettua vesiventtiilejä kiinni auki.
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • code_xi
            Bimmer Rookie
            • Feb 2009
            • 64
            • Kempele

            #6
            Eikö ilmastoinnin kenno ole lämppärin kennon jälkeen??

            Vedin vain johtopäätöksen, että tuolle pikkusuuttimelle mittariston vieressä ei saa jäähdytettyä ilmaa ollenkaan, eli virtaus ohi ilmastoinnin kennosta, ... Jokuhan voisi kokeilla tuleeko siitä kylmää, vai ulkoilman lämpöistä. Eli ymmärtääkseni nyt ilmastointi joutuu jäähdyttämään ylimääräisesti kennon lämmittämää ilmaa mikä tulee muista suuttimista. Toivottavasti oli riittävän epäselvästi selitetty.

            Originally posted by Tommix View Post
            Vesiventtiili säätää koko kennon lämpötilaa (tai itse asiassa laajassa ilmastoinnissa puolikasta kennoa), eli kennon lämpöistä ilmaa pitäisi tulla kaikista suuttimista. Heitän epäilyn läppien asennolle...
            Koitas DIS:llä vielä ajaa läppiä kiinni/auki, asentotieto?
            DIS:llä saat myös ajettua vesiventtiilejä kiinni auki.
            E60 530i LCI M-Sport 2007

            Comment

            • MakeH
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1170
              • Vantaa

              #7
              Nuo venttiilit on nopea homma tutkia, tässä juttua omasta projektista:

              Comment

              • code_xi
                Bimmer Rookie
                • Feb 2009
                • 64
                • Kempele

                #8
                Käsittääkseni omassa pirssissä yksi venttiili, kuskinpuolen iskaritolpan kohdalla...

                Originally posted by MakeH View Post
                Nuo venttiilit on nopea homma tutkia, tässä juttua omasta projektista:

                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=273161
                E60 530i LCI M-Sport 2007

                Comment

                • XV70D
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2013
                  • 195
                  • Oulu

                  #9
                  Ilmastoinnin toimintaa kyllä ihmettelen, näin Volvon ja MB:n jälkeen tuo on kyllä melkoinen keksintö... Jos haluaa sisälämpöilan sopivaksi, niin koko ajan pitää niitä sinisiä palkkeja nostella ja laskea edestakaisin. Jaloille ja lasille tulee aina kuumaa, keskisuuttimista kylmää.... onko tuo rikki vai onko käytäjäbugi? :think Sama lämmönjako on automaatti- ja manuaaliasennolla...
                  EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                  Comment

                  • GuGi_
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 700
                    • Vantaa city

                    #10
                    Originally posted by XV70D View Post
                    Ilmastoinnin toimintaa kyllä ihmettelen, näin Volvon ja MB:n jälkeen tuo on kyllä melkoinen keksintö... Jos haluaa sisälämpöilan sopivaksi, niin koko ajan pitää niitä sinisiä palkkeja nostella ja laskea edestakaisin. Jaloille ja lasille tulee aina kuumaa, keskisuuttimista kylmää.... onko tuo rikki vai onko käytäjäbugi? :think Sama lämmönjako on automaatti- ja manuaaliasennolla...
                    No ei kuulosta ihan normaalilta. Kyllä mulla tulee joka suuttimesta samanlämpöstä, en ainakaan oo huomaanu mitään eroja.
                    "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                    F11 525d -11
                    E60 M5 -05
                    E12 530i -75
                    E32 730i - 91
                    Chevy Silverado 3500 -93
                    R33 Skyline GTS-T -93

                    Comment

                    • code_xi
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2009
                      • 64
                      • Kempele

                      #11
                      Jep, kieltämättä vaatii aika paljon trimmiä verrattuna Volvoon. Absoluuttista ratkaisua tai toiminnan kuvausta tuon "palkkisäädön" toimintaan ei vissiin ole olemassa...
                      E60 530i LCI M-Sport 2007

                      Comment

                      • ptikkala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1571

                        #12
                        Joo ei ota kyllä mitään selvää tuosta lcin ilmastoinnista... pre-lci ilmastointi kyllä minun mielestä paaaljo selkeempi ja parempi.

                        Comment

                        • XV70D
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2013
                          • 195
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by GuGi_ View Post
                          No ei kuulosta ihan normaalilta. Kyllä mulla tulee joka suuttimesta samanlämpöstä, en ainakaan oo huomaanu mitään eroja.
                          Eli minun autossa on sitten vikaa lämmityslaitteessa. Tosiaan edellisissä vanhoissakin autoissa ilmastointi pelasi moitteettomasti. BMW:ssä tulee kylmää ja kuumaa samaan aikaan eri suuttimista
                          EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                          Comment

                          • tovayryn
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 464
                            • Kajaani

                            #14
                            Eikös noihin keskisuuttimien ilmaan vaikuta nyt se idrivessä oleva palkki onko se sinisellä vai punasella?
                            MB W164
                            ex: //DTM535

                            Comment

                            • Miky
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2012
                              • 53
                              • Masku

                              #15
                              [QUOTE=tovayryn;3085302]Eikös noihin keskisuuttimien ilmaan vaikuta nyt se idrivessä oleva palkki onko se sinisellä vai punasella?[/QUOTE)]

                              Jep. Valkoinen palkki löytyy myös, se on varmaankin neutraali asento. Mulla ainakin on ollut koko talven yksi sininen palkki ja nyt kesällä kaksi. Ihan hienosti toimii minusta näin. Saa talvellakin vähän freesimpää ilmaa naamaan.
                              BMW E61 525xd -08 - 260hp/550Nm

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎