Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 täristää jarruttaessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • inde
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 122
    • LAHTI

    E60 täristää jarruttaessa

    Kaikki keulan tukivarret, iskarit, vakaajat, ylälaakerit ym vaihdettu n. 20 000km sitten ja jarrulevyt ja palat n. 10 000km sitten. Nyt täristää jarruttaessa ensipuraisulla sekä kolisee montuissa. Katsastuksessa ei löytynyt mitään väljää...ideoita mistä kannattaisi etsiä?
  • Habaza
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 73
    • Suomi

    #2
    Originally posted by inde View Post
    Kaikki keulan tukivarret, iskarit, vakaajat, ylälaakerit ym vaihdettu n. 20 000km sitten ja jarrulevyt ja palat n. 10 000km sitten. Nyt täristää jarruttaessa ensipuraisulla sekä kolisee montuissa. Katsastuksessa ei löytynyt mitään väljää...ideoita mistä kannattaisi etsiä?
    Itsellä oli sama ongelma paitsi ei kolissut ja vika poistu vikakoodit nollaamalla Oli vissiin jossain vaiheessa päässyt jarrut päässyt käymään kuumana ja siita oli jättäny vikakoodin.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      #3
      Originally posted by Habaza View Post
      Itsellä oli sama ongelma paitsi ei kolissut ja vika poistu vikakoodit nollaamalla Oli vissiin jossain vaiheessa päässyt jarrut päässyt käymään kuumana ja siita oli jättäny vikakoodin.
      Harvemmin jarrutärinät poistuu koodit nollaamalla.

      Jotku tarvikelevyt tuppaa vaan menemään aika äkkiä kieroon...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • inde
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 122
        • LAHTI

        #4
        Orkkislevyt sinne laitettiin. Vähän outo homma kyl.

        Comment

        • Ganes
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 189
          • Lounais-Suomi

          #5
          Ite oon saanu kahet levyt kieroiks tiukalla jarrutuksella vesisateessa. Toiset meni takuuseenki ku oli niin vähä ajetut. Tosin autona ei silloin ollu BMW vaan melkein uusi Mazda6.
          e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14452
            • Oulu

            #6
            Minkä laatusta tukivartta sinne keulaan laitettiin? Kolina nyt ei ainakaan lupaa hyvää. Jossain luultavemmin välystä on.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • inde
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 122
              • LAHTI

              #7
              Meylen HD kamaa sinne meni.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                Originally posted by inde View Post
                Meylen HD kamaa sinne meni.
                no sehän olisi ihme jossei ne noilla kilometreillä kolisisi.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • repsa
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1367
                  • Lempäälä

                  #9


                  vähän jarruasiaa puituna, ja iloikseni voinkin sanoa että samoilla levyillä ja paloilla nyt myöhemmin - ei ole ollut tuota käyttäytymistä ollenkaan.

                  epäilisin suurimmaksi syyksi täydellisen m-sport-korisarjan asennusta jossa tulee vähän erilaiset ilmaohjaimet --> jarrut kerkiää jäähtyä ennenkuin kotipihassa tai työpaikan pihalla sammuttaa auton.

                  etupään kolina voisi tulla löystyneestä korin jäykistystangosta, siitä mikä on iskaritorneissa ja rintapellissä kiinni. se ainakin itsellä teki tosi oudosti käyttäytyvän älyttömän kovaäänisen kolinan.Tästä löyty googlella joku jenkki-bmw:n ilmoituskin.
                  5c jetta 1.2TSI 140/220
                  530e m-sport alpinweiss3 vakio
                  a4 cabi 220/300
                  vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1400
                    • Kuopio

                    #10
                    Ah ihanaa, omat tärinät poistuivat! Vaihdettu ihan paskat iskarit uusiin, vas. sisempi raidetangon pää sekä liukutapit.

                    Iskari + raidetangon sisäpää olivat ne ongelman aiheuttajat tod.näk.

                    Vasen etuiskari oli ollut kuulemma jo aika tyhjä nesteistä , oikeassa vähän vuotoa. Kyllä tuon huomasikin montuissa.
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    • Julle
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2002
                      • 659
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by repsa View Post
                      etupään kolina voisi tulla löystyneestä korin jäykistystangosta, siitä mikä on iskaritorneissa ja rintapellissä kiinni. se ainakin itsellä teki tosi oudosti käyttäytyvän älyttömän kovaäänisen kolinan.Tästä löyty googlella joku jenkki-bmw:n ilmoituskin.
                      Näin kävi mullakin. Olin jo hätää kärsimässä kun keula kolisi vaikka alustassa oli kaikki melko tuoretta tavaraa. Ja samoin keula täristi jarrutuksessa. Sitten huomasin sen tangon olevan löysällä. Kiristin pultit, kolinat ja tärinä jarrutuksessa häipyi.

                      Comment

                      • daro
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2010
                        • 113
                        • Oulu

                        #12
                        Viime kesänä vaihdettu uudet levyt ja palat (Brembo), kilsoja tullut sen jälkeen ehkä 9tkm. Nyt täristää melkolailla joka jarrutuksessa. Voiko tuo tärinä tulla jostain pyöräntuennasta, vai voiko nuokin levyt olla niin surkeat että menneet jo kieroksi tässä ajassa?

                        Comment

                        • nevari
                          BTCF Member
                          • Apr 2008
                          • 259
                          • jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by daro View Post
                          Viime kesänä vaihdettu uudet levyt ja palat (Brembo), kilsoja tullut sen jälkeen ehkä 9tkm. Nyt täristää melkolailla joka jarrutuksessa. Voiko tuo tärinä tulla jostain pyöräntuennasta, vai voiko nuokin levyt olla niin surkeat että menneet jo kieroksi tässä ajassa?
                          minun autossa meni yhet levyt 10tkm ajolla kun palankannattimet oli lommolla. palat jäi kantamaan ja veti levyt kieroksi.

                          Comment

                          • Habaza
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2012
                            • 73
                            • Suomi

                            #14
                            Originally posted by daro View Post
                            Viime kesänä vaihdettu uudet levyt ja palat (Brembo), kilsoja tullut sen jälkeen ehkä 9tkm. Nyt täristää melkolailla joka jarrutuksessa. Voiko tuo tärinä tulla jostain pyöräntuennasta, vai voiko nuokin levyt olla niin surkeat että menneet jo kieroksi tässä ajassa?
                            Itsellä meni Brembot jotakuinkin noilla kilsoilla kieroksi.
                            Nyt ollut ATEn levyt pitkään eikä ongelmia.

                            Comment

                            • Hcet
                              BTCF Member
                              • Oct 2018
                              • 124
                              • Tampere

                              #15
                              Omista kokemuksista ja kuultuista olen tullut tulokseen että ne on vain brembot tuollaisia. Itselläkin meni mutkalle alta 10tkm. Nykysten kl-varaosien myymien zimmermanien kanssa ei ole ollut murhetta.

                              Brembo on tainnut tehdä monen muun merkin perässä sen tempun että myydään halpaa kiinan tavaraa vanhalla nimellä ja paremmalla katteella.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎