Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 Charging fault

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #16
    Tietty pätevä autosähkökorjaamo osannee huoltaa laturin, ainakin laakerit, mutta entäs kollektori?

    Comment

    • WarHead
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 774

      #17
      Originally posted by MNi View Post
      Tietty pätevä autosähkökorjaamo osannee huoltaa laturin, ainakin laakerit, mutta entäs kollektori?
      ... ja sitte ku lisää siihe samaan rahaan uuden säätimen hiilineen, niin eka numero laskussa on nelonen. Uuden laturin tilasin ite suoraan Germaaniasta, laatikosta löytyi tehdas uusi VALEO. Hintaa ja yhteyksiä täältä:

      E91 335iAT -08

      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

      Comment

      • Mikiis
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2013
        • 906
        • Oulu

        #18
        Originally posted by WarHead View Post
        ... ja sitte ku lisää siihe samaan rahaan uuden säätimen hiilineen, niin eka numero laskussa on nelonen. Uuden laturin tilasin ite suoraan Germaaniasta, laatikosta löytyi tehdas uusi VALEO. Hintaa ja yhteyksiä täältä:

        http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=321271063488
        Ja tuo linkkihän menee sitten bensa vehkeen laturiin. Ajattelin vain huomauttaa ettei kukaan suoriltaan tilaa dieseliin tuota
        F11 530d -11
        E91 -06 320d
        x2 Tuikut
        Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1327
          • Tornio

          #19
          Originally posted by laikkaeki View Post
          Kun olin tota pitänyt yhtenä vaihtoehtona jos olis pelkän kollektorin saanu varaosana? Saako niitä ylipäätään tähän 170A Valeoon ja siis kuinka haasteellista vaihtaminen on?
          Joo on tuota LIUKURENGASTA tarvikeliikkeen kautta saanut myös 170A versioon. Tietääkseni sama 150A ja 170A versiossa. On hiukan hankala kaivaa sieltä hartsin seasta se liukurenkaan kytkentä liittimien ympärille tuleva muovi ehyenä pois. Ei taloudellista järkeä, mutta harrastus tuuskauksena menee. Eri asia JOS löytyy tuo erillinen muovirengas jostain varaosana, niin voi surutta särkeä kaiken vanhasta liukurenkaasta lähtien.
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • laikkaeki
            Newbiemmer
            • Jan 2014
            • 21
            • Turku

            #20
            Originally posted by Ylitie View Post
            Samaa teki minulla 2vk sitte. Laturin hihnapyörä paskana eli pyöri siis tyhjää paitsi 2k kierroksilla hihnapyörä vääntää väkisi laturia. Uus hihnapyörä 90e asennettuna.

            Kannattaa kokeilla onko siinä vastusta, viralinen nimi jokin vapaakytkin pyörä tai joku semmonen.

            Toivottavasti autto.
            Kiitos tiedosta, täytyy tarkistaa ja vaihtaa samalla vaivalla molemmat moniurahihnatkin!
            E61 530dA 2005

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7524
              • Jyväshyvä

              #21
              Originally posted by laikkaeki View Post
              Itsellä syttyi pari viikkoa sitten kaikki varoitusvalot tauluun kesken matkan, siitä sitten tienposkeen auto seis. Yritin käynnistää niin ei jaksanut pyörittää. Hetken aikaa miettisin et mitä sitä tekis ja koitin startata niin nyt virtaa tulikin ja pääsin takaisin kotiin.

              Ostin uuden Valeon jännitteensäätimen, vanhan kun purin pois niin hiilet olivatkin minimirajalla n. 5mm jäljellä. Sit toimi pari päivää hyvin mut nyt startatessa antaa charging fault, kun kierrokset nostaa 2000 rpm valo häviää ja sitten voikin ajaa taas pitkänkin matkan ilman ongelmia.

              Missäköhän vielä on vikaa?

              Kannattais nyt ajella jonkin aikaa että hiilet kuluu muotoonsa...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • laikkaeki
                Newbiemmer
                • Jan 2014
                • 21
                • Turku

                #22
                Originally posted by MajorDrake View Post
                Kannattais nyt ajella jonkin aikaa että hiilet kuluu muotoonsa...
                Ok, normaalisti tässä on nyt ajeltu, ongelma häviää loppumatkaksi kunhan starttauksen jälkeen nostaa kierrokset 2000 rpm hetkeksi.
                E61 530dA 2005

                Comment

                • Gräns
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2013
                  • 72
                  • Pohjanmaa

                  #23
                  Tuli kans "charging fault" tauluu. Salavalikosta kattoo 09.00 niin 11,4V näyttää auto käynnissä. Autossa on kaks viikkoa vanha akku eikä koodattu kun oli samalainen 110Ah kuin vanhakin. Voiko johtua akun vaihdosta ? Eikö tuo 09 valikko kuitenkin näytä latausjännitteen, että laturi sökö? Ajettu 350tkm ja ei tietoa onko ikinä laturia vaihdettu.

                  Comment

                  • Hakkapeliitta
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2014
                    • 552
                    • P-Sawo

                    #24
                    Kannattaa mitata myös yleismittarilla se latausjännite.
                    Laturi tuskin on rikki, se lataussäädin sieltä taitaa ensin mennä eli ne hiilet kuluu loppuun. Uusi lataussäädin on n. 120e Suomesta.

                    IBS voi myös aiheuttaa latausvikaa, käsittääkseni. Sen pystyy testaamaan nyppäämällä sinisen liittimen auki joka lähtee akun miinusnavalta. Katsoo sitten, muuttuko latausjännite.

                    Se akun vaihto pitää kertoa eli resetoida akun seurantatiedot. Jos tällainen ominaisuus on rakennettu autoon, minkä takia sitä ei tehdä?

                    annetaan BMW-osaa

                    Comment

                    • Ripatti
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2016
                      • 35
                      • Kemijärvi

                      #25
                      Laturiko?

                      Akku juonitellut tovin aikaa. Nyt oli konehuoneen kautta CETEKin perässä pari päivää. Otin ylläpitolaturin irti ja mittasin yleismittarilla konehuoneen navoista ja näytti 12.18V. Sitten käynnistin auton ja mittasin tyhjäkäynnillä ja näytti 10.5V. Näyttää siis Charging Fault-herjaa.
                      Last edited by Ripatti; 09-01-2017, 20:35.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by Ripatti View Post
                        Akku juonitellut tovin aikaa. Nyt oli konehuoneen kautta CETEKin perässä pari päivää. Otin ylläpitolaturin irti ja mittasin yleismittarilla konehuoneen navoista ja näytti 12.18V. Sitten käynnistin auton ja mittasin tyhjäkäynnillä ja näytti 10.5V. Näyttää siis Charging Fault-herjaa.
                        Oliko auto nukkumassa vai oliko autossa virrat päällä tms? Kun laittaa virrat päälle, niin jännite tipahtaa. Aika alhaiselta kyllä kuulostaa tuo akun jännite. Kun hyvin käynnistyy, niin luultavasti johdot ja liitokset on kunnossa. Laturin liitokset voi vielä tarkistaa, mutta epäilisin kyllä vahvasti laturia.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Ripatti
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2016
                          • 35
                          • Kemijärvi

                          #27
                          Hiilet ?

                          Kävin autolla töissä, ajoa noin 15 km. Mittasin kotiin päästyä taas tyhjäkäynnillä moottoritilan navoista jännitteen, nyt näytti taas 14.5-15V jännitettä. Olisiko hiilet tiensä päässä, autolla ajettu 216 tkm ?

                          Comment

                          • Arnolds
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3310
                            • Kajjjaani

                            #28
                            Originally posted by Ripatti View Post
                            Kävin autolla töissä, ajoa noin 15 km. Mittasin kotiin päästyä taas tyhjäkäynnillä moottoritilan navoista jännitteen, nyt näytti taas 14.5-15V jännitettä. Olisiko hiilet tiensä päässä, autolla ajettu 216 tkm ?
                            Vaihda se jännitteensäädin(hiilet) niin alkaa toimimaan. Sigun latauksessa oli myös heittoa ja tuolla rempalla toimii taas.
                            F26 xDrive20d TwinPower

                            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                            Comment

                            • Ripatti
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2016
                              • 35
                              • Kemijärvi

                              #29
                              Tilasin

                              Saksasta uuden laturin. Onko havaintoja, kauanko ammattimiehellä menee laturin vaihtoon?

                              Comment

                              • vkos
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2015
                                • 50
                                • Keski-Uusimaa

                                #30
                                Originally posted by Ripatti View Post
                                Saksasta uuden laturin. Onko havaintoja, kauanko ammattimiehellä menee laturin vaihtoon?
                                Ilmestyi charging fault teksti näyttöön ja kurvasin Tuusulassa korjaamon pihalle ja vaihtoivat uuden laturin tilalle, laskun mukaan työaikaa näytti menneen 1,7h
                                Last edited by vkos; 18-02-2017, 22:20.
                                2011 F10

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎