Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 alustat & DD?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AlliumPorrum
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 316
    • Suomi

    E60 alustat & DD?

    Mitenkäs näissä E60:ssä menikään tuon Dynamic Driven saatavuus? E65:ssähän DD sisältyy (käsittääkseni) aina Sport alustaan, mutta onko E60:ssä sama juttu? Tai onko tuota edes saataville (M-)sport alustaan?

    Sitä myös hämmästelin nettiautossa että DD:tä tuntui löytyvän vain vanhemmista pre-facelift malleista (hakusanalla "dynamic"), tai facelifteissä ei ainakaan ollut tuosta mainintaa. Voiko tuo sisältyä "vakiona" johonkin malleihin, jolloin siitä ei edes ole erillistä mainitaan varustelistalla?

    Eli osaako joku vetää yhteen DD:n saatavuuden eri E60 mallien ja niiden kaikkien eri alustavaihtoehtojen suhteen? Kiitos!
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by AlliumPorrum View Post
    Mitenkäs näissä E60:ssä menikään tuon Dynamic Driven saatavuus? E65:ssähän DD sisältyy (käsittääkseni) aina Sport alustaan, mutta onko E60:ssä sama juttu? Tai onko tuota edes saataville (M-)sport alustaan?

    Sitä myös hämmästelin nettiautossa että DD:tä tuntui löytyvän vain vanhemmista pre-facelift malleista (hakusanalla "dynamic"), tai facelifteissä ei ainakaan ollut tuosta mainintaa. Voiko tuo sisältyä "vakiona" johonkin malleihin, jolloin siitä ei edes ole erillistä mainitaan varustelistalla?

    Eli osaako joku vetää yhteen DD:n saatavuuden eri E60 mallien ja niiden kaikkien eri alustavaihtoehtojen suhteen? Kiitos!

    DD ei ole vakiona missään E60/61 mallissa,
    ja sitä on saanut normaaliin ja sportti alustaan pre-lci malleissa,
    ei M-sporttiin.

    LCI malleissa M-sporttiin on saanut myös sedaniin, farkkuun ei.

    Ja nelivetoon tuota ei ole saanut,
    eikä pienempien koneiden (4-pyttyisten?) kanssa (520d/i,523i).
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • AlliumPorrum
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 316
      • Suomi

      #3
      Ok, kiitokset MD!

      Onko tuo tosiaan niin harvinainen varuste kuin mitä Nettiauton perusteella näyttää, vai eikö tuota vaan aina ole tajuttu listata varusteisiin? Taitaisi vaatia Saksasta hakemisen jos moisen haluaa...

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by AlliumPorrum View Post
        Ok, kiitokset MD!

        Onko tuo tosiaan niin harvinainen varuste kuin mitä Nettiauton perusteella näyttää, vai eikö tuota vaan aina ole tajuttu listata varusteisiin? Taitaisi vaatia Saksasta hakemisen jos moisen haluaa...
        On se kohtuu harvinainen. Valitettavasti, yksi parhaita varusteita...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • WarHead
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 774

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          On se kohtuu harvinainen. Valitettavasti, yksi parhaita varusteita...
          Teksti yllä helppo allekirjoittaa; edellinen oli sportti-alustalla ja aktiiviohjauksella ja tuolloin luulin, ettei ole parempaa perheauto-luokassa.
          Nykyisessä normialusta + DD+AO ja taas noustiin yhtä potenssia korkeammalle. En ole parempaa alustaa ajanu perheautojen kategoriassa. Mikä lie tilanne sitte sportti-alusta + DD + AO, se vielä testaamatta.

          Onko muute E60 ja E61 saanu DD:a johon ei liity AO?
          E91 335iAT -08

          -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            E60/61 alustavaihtoehtojahan on perus/sport/M-sport. Noista ainakin omaan makuun paras kombinaatio on ollut sport (ei M-sport) alusta yhdistettynä Dynamic Drive (ja Active Steering).
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #7
              Originally posted by WarHead View Post
              Onko muute E60 ja E61 saanu DD:a johon ei liity AO?
              On, ei aktiiviohjauksella ja dd:llä ole mitään sitoumuksia toisiinsa...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • AlliumPorrum
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 316
                • Suomi

                #8
                Ok, eli mikäli nyt oikein käsitin, DD ei sisälly mihinkään muuhun alustaan/varusteeseen vaan on täysin erillinen lisävaruste,`ja sikäli voisi olettaa että se on myös erikseen ko. nimellä mainittuna auton varustelistassa?

                Comment

                • WarHead
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 774

                  #9
                  S229A dynamic drive

                  Originally posted by alliumporrum View Post
                  ok, eli mikäli nyt oikein käsitin, dd ei sisälly mihinkään muuhun alustaan/varusteeseen vaan on täysin erillinen lisävaruste,`ja sikäli voisi olettaa että se on myös erikseen ko. Nimellä mainittuna auton varustelistassa?
                  E91 335iAT -08

                  -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                  Comment

                  • 325E
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1227
                    • LAHTI

                    #10
                    Kerro jousien erot Vakio,Sport ja M-sport

                    Olen päivittämässä osa osista on ostettu auto e60 530D vm.2008 LCI olen osatnut tarvikkeena Sasch Super Touring iskarit 4kpl jotka on Sport mallia jotka on BMW:n Orginal numerosta muuntotaulukon mukaan haettu juuri tuo Sport malli. Laitoin takaiskareihin vahvistetun vakiojousen 0.6mm paksumpi ja 7mm lyhyempi jousi ja ongelma on etupäänjouset, vakiojousi arveluttaa asennettavaksi etupäähän. Kävin tänään Lahden Bavaria Delta-autossa jossa oli saatavilla tilauksella Ruotsista vakiojousi paino 2kg ja Sportjousi joka painaa hieman 100g kevyempi vakiojousta ja lisäksi olisi ollut Sport 2 jousi ja sen paino myös vakion painoinen 2kg ja tilasin sen pelkän Sport mallin eli 100g kevyemmän teinkö oikean valinnan, kuka tietää mikä jousi sinne eteen pitää olla ja onko tietoa paljonko Sport alusta laskee vakioon verrattuna ja ns. M-Sporttiin...Kaikkien jousien hinta oli 119€/kpl



                    Originally posted by Clavurion View Post
                    E60/61 alustavaihtoehtojahan on perus/sport/M-sport. Noista ainakin omaan makuun paras kombinaatio on ollut sport (ei M-sport) alusta yhdistettynä Dynamic Drive (ja Active Steering).
                    Last edited by 325E; 20-08-2013, 00:53.

                    Comment

                    • Mik@
                      BTCF Member
                      • Jul 2010
                      • 1413
                      • Nurmes

                      #11
                      Se sport jousi on ehkä kierroksen "perus" jousta lyhempi jonka takia kevyempi. Sport alusta on n.15mm matalempi kuin normaali.
                      E61 520Da

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        #12
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        On se kohtuu harvinainen. Valitettavasti, yksi parhaita varusteita...
                        No heh heh. minulla ollut useampi E6X ja, joo, onhan Dynamic Drivella varustettu kivempi, koska on löysempi normaaliajossa ja sitten ei kuitenkaan kallistele yhtään kurveissa. Sen sijaan nyt olen ajanut peräjälkeen lähes identtisillä varusteilla olevia E61:ia (molemmissa mm vakioalusta ja Aktiv Lenkung), ero on hämmäatyttävän pieni. Syynä luonnollisesti takana oleva ilmajousitus.
                        Toki tilanne E60.ssa on hieman eri, tietysti, koska takana on normivietärit.

                        Mutta, kukin tavallaan. Jos haluaa auton, jossa on kaikki, sitten sitä pitää maksaa enemmän tai osta loppuun poljettu. Siksi itselle ei DD todellakaan ole ns MUST varuste. Aktiiviohjaus sen sijaan on. Ja sekin rajoittaa valikoimaa yllättävän paljon.
                        Last edited by jaki; 20-08-2013, 20:19.
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • juster
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 624

                          #13
                          Parasta DD:ssä on minusta mukavuus. Kun ei ole sivuttaiskiihtyvyyttä, ovat kallstusvakaajat löysänä lisäten mukavuutta. Sitä en tiedä ovatko parempia (lue nopeampi) normialustaan verrattuna, kun ajetaan nilkkasuorana.

                          Comment

                          • 325E
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1227
                            • LAHTI

                            #14
                            Miten siis...Sport ja M-Sport mitat

                            Jos Sport laskee sen 15mm miten paljon laskee M-sport kumpi noista on jäykempi, kun tuohon E60 530d LCI vm-08 Sport malliin sain vaan iskareiksi Sasch Super Touring mallin joka oli ainoa malli mitä Sportissa löytyi...taka jouseksi laitoin vahvistetun 0.6mm paksumpi lanka ja 7mm lyhyempi siksi koska autossa on vetokoukku festufal...


                            Originally posted by Mik@ View Post
                            Se sport jousi on ehkä kierroksen "perus" jousta lyhempi jonka takia kevyempi. Sport alusta on n.15mm matalempi kuin normaali.

                            Comment

                            • Mik@
                              BTCF Member
                              • Jul 2010
                              • 1413
                              • Nurmes

                              #15
                              M sport alusta on hieman sporttia matalempi, olisko ollut 20mm vakiosta? :think ja se on jäykempi omien kokemusten mukaan. Mutta empä laittaisi keulaa enempää alas kuin mitä sportti jousilla kun perä ei tule tuon alemmas. Ja saattaa perä tippua aika kauan tuohon luvattuun korkeuteen kun vahvistetut jouset, ainakin mitä muissa autoissa nähnyt.
                              E61 520Da

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎