Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 2006 525 syö öljyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lrieska
    Newbiemmer
    • Mar 2012
    • 4
    • Espoo, Finland

    E61 2006 525 syö öljyä

    Ajattelin kysäistä täältä kun on tuollainen 130tkm ajettu 525xi 2006 bemu joka tuppaa syömään öljyä noin litran tuhannella kilometrillä. Kyseessä siis 2.5litran V6 moottori.
    BWM merkkiliikkeessä mainitsin asiasta (auto juuri ostettu ja takuuta voimassa) mutta sanoivat että se on BMW:n virallisen speksin mukainen maksimimäärä.
    Järki ja kaikki bemu tutut sanovat päinvastaista.
    Auto tarkastettu ja auto ei vuoda näkyvästi mihinkään (itse tarkastettu sekä liikkeessä tarkastettu josta auto ostettu).


    Mitäs mieltä porukat on?
    BMW 116iA E87 Business -10 *sold*
    BMW 525xi E61 Touring A -06
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by lrieska View Post
    Ajattelin kysäistä täältä kun on tuollainen 130tkm ajettu 525xi 2006 bemu joka tuppaa syömään öljyä noin litran tuhannella kilometrillä. Kyseessä siis 2.5litran V6 moottori.
    BWM merkkiliikkeessä mainitsin asiasta (auto juuri ostettu ja takuuta voimassa) mutta sanoivat että se on BMW:n virallisen speksin mukainen maksimimäärä.
    Järki ja kaikki bemu tutut sanovat päinvastaista.
    Auto tarkastettu ja auto ei vuoda näkyvästi mihinkään (itse tarkastettu sekä liikkeessä tarkastettu josta auto ostettu).


    Mitäs mieltä porukat on?
    jos siellä on joku V6 kone niin tämä on ihan väärä foorumi vianselvitykseen..

    kyllä tuo on virallisten speksien mukainen öljynkulutus mutta vikaahan siinä on jos noin paljon öljyä menee.
    jos siellä olisi bemarin kone niin huohottimen separaattoria lähtisin tutkimaan.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • lrieska
      Newbiemmer
      • Mar 2012
      • 4
      • Espoo, Finland

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      jos siellä on joku V6 kone niin tämä on ihan väärä foorumi vianselvitykseen..

      kyllä tuo on virallisten speksien mukainen öljynkulutus mutta vikaahan siinä on jos noin paljon öljyä menee.
      jos siellä olisi bemarin kone niin huohottimen separaattoria lähtisin tutkimaan.
      Niin siis alkuperäinen kone tuossa on.. ? Ja se on V6 ?
      BMW 116iA E87 Business -10 *sold*
      BMW 525xi E61 Touring A -06

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7524
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by lrieska View Post
        Niin siis alkuperäinen kone tuossa on.. ? Ja se on V6 ?
        Aika harvasta bemarista löytyy V6:n, suoria kylläkin ;-)
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Ganes
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 189
          • Lounais-Suomi

          #5
          Miten usein oot tarkkaillu sitä öljyntasoa? Itelläni sekosi tuo öljyntasoanturi ja näytti jokaikisellä ajokerralla erimäärän palkkeja siinä näytössä! Se anturi vaihettiin noin viikko sitten ja sen jälkeen on palkit pysyny maximissa. Itekki panikoin aluksi, jotta alkoko tuo yhtäkkiä syödä noin pirusti öljyä, mutta onnekseni ei!

          Tuohan on suoraan sanottuna perseestä, ettei oikeaa öljytikkua ole koko vehkeessä,(siis ainakaan mulla e60 523i-05), jolloin on vaan luotettava tuohon näyttöön.

          Niin ja ite oisin hermoromahuksen partaalla jos autoni noin paljo öljyä kuluttais! Olipaha vaikka mitkä speksit sunmuut, niin normaalia ei tollanen kulutus kyllä varmasti ole!!
          Last edited by Ganes; 25-08-2013, 19:00.
          e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

          Comment

          • Basillicus
            Bimmer Rookie
            • Feb 2010
            • 153
            • Turku

            #6
            Itsellä meni 1l/2500km M54B22-koneisen kanssa. Ei siinä mitään vikaa ollut, js käsittääkseni on normaalia että nämä bemun bensakoneet voivat usein syödä öljyä suht paljon yksilöstä riippuen. Mutta eipä silti, 1l/1000km on kyllä silti pirun paljon.
            BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
            ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

            Comment

            • Nmeri
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 1712
              • Nurmijärvi

              #7
              no on kova kulutus. Aikoinaan Audi vei puolet tosta ja siihenkin meni hermot neljän kuukauden jälkeen.ei oo bemareissa mulla ollu ongelmaa öljynkulutuksen kanssa. V6?
              E92 335d ///M335d 476hp/866nm

              Ex.
              E61 535D ///M-Sport 405hv/773nm
              E60 530d
              Audi A6 -07
              E87 116i -07

              "Siinä vaiheessa ku katoin et taustapeilistä näkyy valkosta savua nii vedin röökin suuhun ja annoin kaasua" #ESsej

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #8
                Separaattori letkuineen vaihtoon. Olettaen myös että siellä se originaali moottori on eli n52b25 SUORA KUTONEN.

                Edit: tästä siis http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...oil_separator/
                Last edited by Kissvesala; 25-08-2013, 23:20.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • Jampsu87
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 1335
                  • Rovaniemi

                  #9
                  e46 325:ssa öljynkulutus loppui kun vaihdoin separaattorin ja huohotusjärjestelmän letkut.
                  E91 lci 330xd.

                  Comment

                  • harriba
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 420
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by lrieska View Post
                    Ajattelin kysäistä täältä kun on tuollainen 130tkm ajettu 525xi 2006 bemu joka tuppaa syömään öljyä noin litran tuhannella kilometrillä. Kyseessä siis 2.5litran V6 moottori.
                    BWM merkkiliikkeessä mainitsin asiasta (auto juuri ostettu ja takuuta voimassa) mutta sanoivat että se on BMW:n virallisen speksin mukainen maksimimäärä.
                    Järki ja kaikki bemu tutut sanovat päinvastaista.
                    Auto tarkastettu ja auto ei vuoda näkyvästi mihinkään (itse tarkastettu sekä liikkeessä tarkastettu josta auto ostettu).


                    Mitäs mieltä porukat on?
                    Samanlainen kärry ja öljyä menee litra per 3-6000km. Ei vuoda, savuta eikä muutenkaan temppuile.

                    Öljyseparaattorin vaihtoa itsekin olen miettinyt, mutten ole jaksanut lähteä purkamaan.

                    Niin kauan kuin takuu on voimassa niin vakava moottorivaurio olisi mielestäni hyvä sulkea pois. Tosin jos auto käy ja kukkuu niin tuskin sieltä männät tai -renkaat kovin päreinä on. Puristuspaineet voisi mitata?
                    Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
                    X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

                    Comment

                    • Vanquish
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1961
                      • Hki

                      #11
                      Mitkä öljyt? Vaihda merkkiä ja 5w-40 tai 30

                      Comment

                      • KOMBI7
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2011
                        • 82
                        • Satakunta

                        #12
                        Kyseistä asiaa sivuten kysyisin, onko E61 525 dA -2007 LCI (3.0)moottorissa myös tämä aiheessa mainittu separaattori? Kun on öljynkulutus myös noussut ja näyttäisi kyseinen kohta moottorissa olevan hieman öljyinen, eli sama kohta johon laitettiin pari vuotta sitten huohottimeen sähkövastus, vai mikä se oli:think Eli onko kenties huohotin tukkeutunut?

                        Comment

                        • BemmiUser
                          Newbiemmer
                          • Oct 2013
                          • 3
                          • Helsinki

                          #13
                          Sama ongelma minullakin

                          Vaihdoin separaattorin letkuineen ja öljyn kulutus lisääntyi. Epäilen, että vesipumpun hajottua neljä vuotta sitten öljyn kulutuskin nousi moottorin lämmettyä liikaa kuitenkin niin ettei se keittänyt. Venttiilivarren kumit voisivat olla hajonneet tai palaneet pakopuolelta siten aiheuttaen öljyseparaattorin toiminnassa häiriöitä.

                          Pitäisikö avata kansi vai tilata vaihtomoottori?

                          Omia huomioita:
                          Kun moottori on kylmä ei mustaa savua pakoputkesta tule. Moottorin lämmettyä yli 5500 rpm tunkee pakputkesta mustaa savua. Myös pitkän moottorijarrutuksen jälkeen pöläyttää kovasti reilusti kaasuttaessa. Puristuspaineet koneessa 13-15 bar. Epäilen, että separaattorista imusarja imaisee öljyä annoksen ja se kulkeutuu sylinteriin ja siitä tämä öljyn kulutus. Miksi näin uskoisin pakoventtiilien puolelta pakopaineen nostavan venttiilikopan ja kampikammion painetta venttiilivarren kumien kautta ja siten separaattorin toiminta sekoaa. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

                          Originally posted by Kissvesala View Post
                          Separaattori letkuineen vaihtoon. Olettaen myös että siellä se originaali moottori on eli n52b25 SUORA KUTONEN.

                          Edit: tästä siis http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...oil_separator/
                          Last edited by BemmiUser; 25-10-2013, 15:24.

                          Comment

                          • timppa811
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 856
                            • Pohojammaa

                            #14
                            Näin yleisesti kommentoiden:
                            musta savu=polttoaine
                            sininen savu= öljy


                            Originally posted by BemmiUser View Post
                            Vaihdoin separaattorin letkuineen ja öljyn kulutus lisääntyi. Epäilen, että vesipumpun hajottua neljä vuotta sitten öljyn kulutuskin nousi moottorin lämmettyä liikaa kuitenkin niin ettei se keittänyt. Venttiilivarren kumit voisivat olla hajonneet tai palaneet pakopuolelta siten aiheuttaen öljyseparaattorin toiminnassa häiriöitä.

                            Pitäisikö avata kansi vai tilata vaihtomoottori?

                            Omia huomioita:
                            Kun moottori on kylmä ei mustaa savua pakoputkesta tule. Moottorin lämmettyä yli 5500 rpm tunkee pakputkesta mustaa savua. Myös pitkän moottorijarrutuksen jälkeen pöläyttää kovasti reilusti kaasuttaessa. Puristuspaineet koneessa 13-15 bar. Epäilen, että separaattorista imusarja imaisee öljyä annoksen ja se kulkeutuu sylinteriin ja siitä tämä öljyn kulutus. Miksi näin uskoisin pakoventtiilien puolelta pakopaineen nostavan venttiilikopan ja kampikammion painetta venttiilivarren kumien kautta ja siten separaattorin toiminta sekoaa. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

                            Comment

                            • BemmiUser
                              Newbiemmer
                              • Oct 2013
                              • 3
                              • Helsinki

                              #15
                              Mustaa savua

                              Pakoputki on yhtä nokinen, kuin hiukkassuodattoman dieselin. Myös nykii, kun pölläyttää. Lamdat sulkee polttoaineen syöttöä. Sinistä ei saa tekemälläkään ja öljyä menee. Katalysaattorit ovat heti koneen kyljessä, joten voisiko silloin olla vain mustaa?

                              Originally posted by timppa811 View Post
                              Näin yleisesti kommentoiden:
                              musta savu=polttoaine
                              sininen savu= öljy

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎