Originally posted by Freed
View Post
Seuraava transmission fault
Collapse
X
-
Originally posted by ronttonen View PostMulla jätti läikkää pihalle ennen öljynvaihtoa. Liikkeessä sanovat, et johtojen läpivienti vuoti. Nyt vuotaa taas. Siellä kokkolan kustcarilla väittivät ettei tuo laatikko ois kovin tarkka öljyn määrästä. Jos ois vaikka 0,5l alle, nii pitäis muka toimia oikein.
Comment
-
-
Originally posted by Freed View PostOlikos tuon tiivisteen vaihto kallis projekti?
Osa nro 1: http://www.realoem.com/bmw/showparts...27&hg=24&fg=15
Comment
-
-
Originally posted by ronttonen View PostMu autoon tehtiin normaali laatikkoöljyjen vaihto ja peräöljyjen vaihto, nii kyllähän se muutaman satkun makso. En tiiä millanen homma se holkki on vaihtaa. Vaihdetaanko se laatikon sisältäpäin vai miten?
Osa nro 1: http://www.realoem.com/bmw/showparts...27&hg=24&fg=15
Ive posted this over on a couple of the Range Rover forums (hence the emphasis on the L322) but thought it may be of interest to E53 & E70 owners
Tämän tiivisteen sijainti selittää paljon: autoni ei jätä läikkiä tasaisille paikoille, mutta oma parkkiruutu ylämäessa, joten öljy painuu tiivistettä vasten ja pääsee vuotamaan.
Comment
-
-
Originally posted by Freed View PostAuto oli tänään pajalla, tuloksena öljyä vuotaa jostain (tämä ei kyllä tullut yllätyksenä), tarvitsee kuulemma pesun ja sitten voi katsoa mistä laatikko vuotaa. Samalla akku sai tuomion, että vaihto kunnossa. Kuitenkin akku max 2kk vanha energizer, tästäkö tuo herjaus sitten johtuisi?
Autolle pitäisi aina akun vaihdon yhteydessä kertoa, että on akku vaihdettu ja vielä koodata jos akun tyyppi/koko muuttuu.
vikakoodit kannattaa lukea, aika monessa on ollut sellaista vikaa, että tuo Valeon valmistaman laturin jännitteensäädin vanhemmiten alkaa päästämään ylijännitteelle ja siitä aiheutuu ties minkälaista virheilmoitusta. Ylijännitteestä kyllä jää vikamuistiin ilmoitus.Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Originally posted by casino View PostOnko akun vaihto kerrottu testerillä autolle? - onko akku saman tyyppinen ja ah kapasiteeltaan samalainen mikä autossa aikaisemmin oli?
Autolle pitäisi aina akun vaihdon yhteydessä kertoa, että on akku vaihdettu ja vielä koodata jos akun tyyppi/koko muuttuu.
vikakoodit kannattaa lukea, aika monessa on ollut sellaista vikaa, että tuo Valeon valmistaman laturin jännitteensäädin vanhemmiten alkaa päästämään ylijännitteelle ja siitä aiheutuu ties minkälaista virheilmoitusta. Ylijännitteestä kyllä jää vikamuistiin ilmoitus.
Onkos tuo jännitteensäädin vaihdettavissa erikseen?
Ja lisäksi tuo öljyvuoto pitäisi saada loppumaan niin mistä kannattaisi kysellä pk-seudulla öljypohjan tiivisteen sekä tuo mekatroniikan läpivienti kumin vaihtoa? Samallahan nuo öljytkin tulee vaihdettua.
Comment
-
-
Originally posted by Freed View PostJa lisäksi tuo öljyvuoto pitäisi saada loppumaan niin mistä kannattaisi kysellä pk-seudulla öljypohjan tiivisteen sekä tuo mekatroniikan läpivienti kumin vaihtoa? Samallahan nuo öljytkin tulee vaihdettua.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostAinakin tuolla www.autohuoltojmw.fi oli useampi öljypohja tiivisteineen hyllyssä. Pari viikkoa sitten.
Comment
-
-
Originally posted by Freed View PostOnkos tuo jännitteensäädin vaihdettavissa erikseen?
120e makso tuo säädin kun kesällä sen vaihdoin.
Comment
-
-
Homma etenee: akku vaihdettu tänään uuteen, takuuseen meni. Oli jotain vikaa akussa, koska ei kestänyt rasitusta yhtään.
Samoin myös tuota öljyvuodon korjausta kyselty tuolta JMW Autohuollosta, oikein asiallinen kaveri tuntui olevan, joten sinnehän tuo saa sitten mennä.
Voiko tuota auton tuottamaa jännitettä seurata jostain, että tietäisi onko laturi tiensä päässä tai jännitteensäädin?
Comment
-
-
Vaihdoin laturin, nii otin pohjapanssarin, flektin ja ahtoputken pois eestä. Nätisti tuli laturi sitte pois koneen kyljestä. Mittasin yleismittarilla jännitteen akunkengistä ku auto oli käynnisä. Vanhalla laturilla näytti 14.7V ja uudella 14.2V. Ei varmaan tainnu olla mitään vikaa, mut tulipahan tehtyä ennakoivaa huoltoa.
Comment
-
Comment