memebuy23buy

Seuraava transmission fault

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronttonen
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 110
    • Pyhäjoki

    #16
    Originally posted by Freed View Post
    Jaa-a, tuosta ei ole tietoa.. Pitää huoltoon vinkata, että tsekkaavat. Itse myös ajattelin tuota öljyn määrää, josko siinä syy.
    Pihassa näyttäisi olevan pieni läikkä öljystä, voiko tuo laatikko vuotaa jostain?
    Mulla jätti läikkää pihalle ennen öljynvaihtoa. Liikkeessä sanovat, et johtojen läpivienti vuoti. Nyt vuotaa taas. Siellä kokkolan kustcarilla väittivät ettei tuo laatikko ois kovin tarkka öljyn määrästä. Jos ois vaikka 0,5l alle, nii pitäis muka toimia oikein.

    Comment

    • Freed
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 425
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by ronttonen View Post
      Mulla jätti läikkää pihalle ennen öljynvaihtoa. Liikkeessä sanovat, et johtojen läpivienti vuoti. Nyt vuotaa taas. Siellä kokkolan kustcarilla väittivät ettei tuo laatikko ois kovin tarkka öljyn määrästä. Jos ois vaikka 0,5l alle, nii pitäis muka toimia oikein.
      Olikos tuon tiivisteen vaihto kallis projekti?

      Comment

      • ronttonen
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 110
        • Pyhäjoki

        #18
        Originally posted by Freed View Post
        Olikos tuon tiivisteen vaihto kallis projekti?
        Mu autoon tehtiin normaali laatikkoöljyjen vaihto ja peräöljyjen vaihto, nii kyllähän se muutaman satkun makso. En tiiä millanen homma se holkki on vaihtaa. Vaihdetaanko se laatikon sisältäpäin vai miten?

        Osa nro 1: http://www.realoem.com/bmw/showparts...27&hg=24&fg=15

        Comment

        • Freed
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 425
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by ronttonen View Post
          Mu autoon tehtiin normaali laatikkoöljyjen vaihto ja peräöljyjen vaihto, nii kyllähän se muutaman satkun makso. En tiiä millanen homma se holkki on vaihtaa. Vaihdetaanko se laatikon sisältäpäin vai miten?

          Osa nro 1: http://www.realoem.com/bmw/showparts...27&hg=24&fg=15
          Ilmeisesti öljypohja otettava pois joilloin pääse vapauttamaan tuon liittimen / tiivisteen:
          Ive posted this over on a couple of the Range Rover forums (hence the emphasis on the L322) but thought it may be of interest to E53 & E70 owners


          Tämän tiivisteen sijainti selittää paljon: autoni ei jätä läikkiä tasaisille paikoille, mutta oma parkkiruutu ylämäessa, joten öljy painuu tiivistettä vasten ja pääsee vuotamaan.

          Comment

          • Freed
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 425
            • Helsinki

            #20
            Auto oli tänään pajalla, tuloksena öljyä vuotaa jostain (tämä ei kyllä tullut yllätyksenä), tarvitsee kuulemma pesun ja sitten voi katsoa mistä laatikko vuotaa. Samalla akku sai tuomion, että vaihto kunnossa. Kuitenkin akku max 2kk vanha energizer, tästäkö tuo herjaus sitten johtuisi?

            Comment

            • casino
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 663
              • Keski-Suomi

              #21
              Originally posted by Freed View Post
              Auto oli tänään pajalla, tuloksena öljyä vuotaa jostain (tämä ei kyllä tullut yllätyksenä), tarvitsee kuulemma pesun ja sitten voi katsoa mistä laatikko vuotaa. Samalla akku sai tuomion, että vaihto kunnossa. Kuitenkin akku max 2kk vanha energizer, tästäkö tuo herjaus sitten johtuisi?
              Onko akun vaihto kerrottu testerillä autolle? - onko akku saman tyyppinen ja ah kapasiteeltaan samalainen mikä autossa aikaisemmin oli?

              Autolle pitäisi aina akun vaihdon yhteydessä kertoa, että on akku vaihdettu ja vielä koodata jos akun tyyppi/koko muuttuu.

              vikakoodit kannattaa lukea, aika monessa on ollut sellaista vikaa, että tuo Valeon valmistaman laturin jännitteensäädin vanhemmiten alkaa päästämään ylijännitteelle ja siitä aiheutuu ties minkälaista virheilmoitusta. Ylijännitteestä kyllä jää vikamuistiin ilmoitus.
              Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
              Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
              http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

              e39 -530d touring 11/1999
              ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

              Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

              Comment

              • Freed
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 425
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by casino View Post
                Onko akun vaihto kerrottu testerillä autolle? - onko akku saman tyyppinen ja ah kapasiteeltaan samalainen mikä autossa aikaisemmin oli?

                Autolle pitäisi aina akun vaihdon yhteydessä kertoa, että on akku vaihdettu ja vielä koodata jos akun tyyppi/koko muuttuu.

                vikakoodit kannattaa lukea, aika monessa on ollut sellaista vikaa, että tuo Valeon valmistaman laturin jännitteensäädin vanhemmiten alkaa päästämään ylijännitteelle ja siitä aiheutuu ties minkälaista virheilmoitusta. Ylijännitteestä kyllä jää vikamuistiin ilmoitus.
                Tuosta koodauksesta ei ole tietoa, eikä siitäkään minkälainen akku aikaisemmin ollut. Voiko tuon koodauksen jotenkin tarkistaa esim. INPA:lla?

                Onkos tuo jännitteensäädin vaihdettavissa erikseen?

                Ja lisäksi tuo öljyvuoto pitäisi saada loppumaan niin mistä kannattaisi kysellä pk-seudulla öljypohjan tiivisteen sekä tuo mekatroniikan läpivienti kumin vaihtoa? Samallahan nuo öljytkin tulee vaihdettua.

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2979
                  • Uusimaa

                  #23
                  Originally posted by Freed View Post
                  Ja lisäksi tuo öljyvuoto pitäisi saada loppumaan niin mistä kannattaisi kysellä pk-seudulla öljypohjan tiivisteen sekä tuo mekatroniikan läpivienti kumin vaihtoa? Samallahan nuo öljytkin tulee vaihdettua.
                  Ainakin tuolla www.autohuoltojmw.fi oli useampi öljypohja tiivisteineen hyllyssä. Pari viikkoa sitten.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • Freed
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 425
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by jaki View Post
                    Ainakin tuolla www.autohuoltojmw.fi oli useampi öljypohja tiivisteineen hyllyssä. Pari viikkoa sitten.
                    Mitäs tälläisesta huollosta on ollut tapana köyhtyä?

                    Comment

                    • JJtalo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 350
                      • Kokkola

                      #25
                      Originally posted by Freed View Post
                      Onkos tuo jännitteensäädin vaihdettavissa erikseen?
                      on vaihdettavissa. enskertalaiselta työhön menee ehkä puoli tuntia, ei ainakaan yhtään kauempaa. Eli jos viet johonki niin ei tarvi purematta niellä jos väittävät että vaikee vaihtaa.
                      120e makso tuo säädin kun kesällä sen vaihdoin.

                      Comment

                      • Freed
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 425
                        • Helsinki

                        #26
                        Homma etenee: akku vaihdettu tänään uuteen, takuuseen meni. Oli jotain vikaa akussa, koska ei kestänyt rasitusta yhtään.
                        Samoin myös tuota öljyvuodon korjausta kyselty tuolta JMW Autohuollosta, oikein asiallinen kaveri tuntui olevan, joten sinnehän tuo saa sitten mennä.
                        Voiko tuota auton tuottamaa jännitettä seurata jostain, että tietäisi onko laturi tiensä päässä tai jännitteensäädin?

                        Comment

                        • ronttonen
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 110
                          • Pyhäjoki

                          #27
                          Vaihdoin laturin, nii otin pohjapanssarin, flektin ja ahtoputken pois eestä. Nätisti tuli laturi sitte pois koneen kyljestä. Mittasin yleismittarilla jännitteen akunkengistä ku auto oli käynnisä. Vanhalla laturilla näytti 14.7V ja uudella 14.2V. Ei varmaan tainnu olla mitään vikaa, mut tulipahan tehtyä ennakoivaa huoltoa.

                          Comment

                          Working...
                          X