Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D Peräöljyn luokitukset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Rontti
    BTCF Member
    • Sep 2008
    • 1192
    • Raahe

    #16
    Originally posted by jaki View Post
    Ja ilmeisesti tuo 535d on viritetty tappiin.
    Lisäksi ihmiset ei tiedä tai halua tietää miten autoilla pitää ajaa. Ainakin jollakin + 200 tkm ajetulla. E60 ei ole mikään kilparassi vaikka joku niin lapsellisessa mielesän ehkä kuvitteleekin.
    Hemi on täysin oikeassa siinä, että perä ei noissa mene, jos autoa käsitellään niin kuin se on tarkoitettu. En usko, että jollakin öljyllä tilanne yhtään paranee, jos muu käsittely on mitä on.
    Eli perä ei ole paska, mutta sen omistaja ehkä kyllä.
    vakio ohjelmalla toistaseksi vielä tuo mun auto. ja autolla tuollon oli ajettu 170tkm. Kilometrit pitää paikkansa ja huollot tehty ajallaan jne. itse kerkesin omistaa auton n.kuukaukauden, sekin talvella. Ennen kuin perä veteli viimeisensä. Ja tosiaan itse ajellut ihmisiksi autolla. Ei kuulu tapoihin vouhottaa ja pelleillä.
    Last edited by _Rontti; 27-09-2013, 06:19.
    -Raahe connection-
    E39 LeMans BlueM5
    E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
    E39 523i Montrealblau
    E34 DiamantSchwartz 535i
    Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #17
      Originally posted by _Rontti View Post
      vakio ohjelmalla toistaseksi vielä tuo mun auto. ja autolla tuollon oli ajettu 170tkm. Kilometrit pitää paikkansa ja huollot tehty ajallaan jne. itse kerkesin omistaa auton n.kuukaukauden, sekin talvella. Ennen kuin perä veteli viimeisensä. Ja tosiaan itse ajellut ihmisiksi autolla. Ei kuulu tapoihin vouhottaa ja pelleillä.
      No sitten on ollut edellisen tekosia. Edelleen, en usko, että millään öljynvaihdoilla asiaa paremmaksi korjataan.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • _Rontti
        BTCF Member
        • Sep 2008
        • 1192
        • Raahe

        #18
        Originally posted by jaki View Post
        No sitten on ollut edellisen tekosia. Edelleen, en usko, että millään öljynvaihdoilla asiaa paremmaksi korjataan.
        ei öljyillä varmaan kovin vaikutusta siihen miten se tappi tekee väljää siellä perässä. Oikeassa olet kyllä
        -Raahe connection-
        E39 LeMans BlueM5
        E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
        E39 523i Montrealblau
        E34 DiamantSchwartz 535i
        Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1227
          • LAHTI

          #19
          Varmuuden vuoksi pitää harrastella öljynvaihtoa, koska...

          Kuten kaikki tietää , että tulee kondensiota eli vettä öljyn sekaan se huonontaa voitelua ja tulee kitkaa joka kuluttaa ja huonontaa voitelua ja vierintävastusta. Nämä kun liitetään sopivan rasituksen alle on perän heikkouksien esille tuleminen mahdollisempaa jos peräöljy pidettäisiin hyvänä ja siten sen voitelu. Kerron esim e39 perän öljyistä kaveri sano että pitää laittaa lukottomaan ASC perään lukkoperäöljyt se oli jotakin 80w-140w. Aikaa kului ja päivittelin isommanvaihteiston ja kardaanin vakionopeusnivelen myös iso tekniikkaa vastaavaksi ja siten peräkin vaihtui isoksi....sitten se tärkeä asia kun vaihdoin uudet peräöljyt synteettiset 75w-90w, ne laitettuani huomasin liuistoneston toimivan paremmin siis ASC:n, sillä ajovalot eivät enää välkkyneet siten, kuin tuo liian jäykkäöljy oli perässä, paksu öljy esti hyvän toiminnan eli liian jäykkä öjly huononsi ASC:n toiminnan. Tätä moni ei ajattele tai ole asiasta kokemusta. Perän toiminta ja voitelu ei ole muuttunut sitten 50-vuoden aikana , edelleen siinä on hypoidi tyyppinen voitelu rattaille ja laakereille. Vaihtakaa varmuudeksi peräöljynne ja nukkukaa siten yönne rauhallisesti.



          Originally posted by Hemi View Post
          No, esim.Suomen takuupurkaamoketjulla on kutakuinkin kaikkien tähän astisten purkamiensa e60/61:en perämurikat vielä myymättä, joten ihan kovin yleistä näiden murikoiden pettäminen ei tuolla reaalimaalmassa kuitenkaan ole.
          Itse en ole vielä koskaan saanut myytyä yhtäkään, eikä sellaista ole koskaan vielä kysynytkään, vaikka tuossa hyllyssä niitä jokunen pölyttyykin.
          Myös näiden öljyjenvaihdot ovat oikeasti enemmän harrastajien "huolittelua" kuin huoltamista(mihinkään lukottomiin periin ei öljyjä ole vaihdeltu enään vuosikymmeniin, mutta saahan sitä toki "harrastella" jos siltä tuntuu).

          Comment

          • Bullitt
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 2786
            • Turku

            #20
            Aika kosmista läppää. Oletko ihan varma, ettei olis pyyhkeet vessan naulakossa vaihtaneet paikkaa? Olen kuullut, että se vaikuttaa kans.


            Comment

            • tabasco
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 851
              • fin

              #21
              Originally posted by 325E View Post
              Kuten kaikki tietää , että tulee kondensiota eli vettä öljyn sekaan se huonontaa voitelua ja tulee kitkaa joka kuluttaa ja huonontaa voitelua ja vierintävastusta. Nämä kun liitetään sopivan rasituksen alle on perän heikkouksien esille tuleminen mahdollisempaa jos peräöljy pidettäisiin hyvänä ja siten sen voitelu. Kerron esim e39 perän öljyistä kaveri sano että pitää laittaa lukottomaan ASC perään lukkoperäöljyt se oli jotakin 80w-140w. Aikaa kului ja päivittelin isommanvaihteiston ja kardaanin vakionopeusnivelen myös iso tekniikkaa vastaavaksi ja siten peräkin vaihtui isoksi....sitten se tärkeä asia kun vaihdoin uudet peräöljyt synteettiset 75w-90w, ne laitettuani huomasin liuistoneston toimivan paremmin siis ASC:n, sillä ajovalot eivät enää välkkyneet siten, kuin tuo liian jäykkäöljy oli perässä, paksu öljy esti hyvän toiminnan eli liian jäykkä öjly huononsi ASC:n toiminnan. Tätä moni ei ajattele tai ole asiasta kokemusta. Perän toiminta ja voitelu ei ole muuttunut sitten 50-vuoden aikana , edelleen siinä on hypoidi tyyppinen voitelu rattaille ja laakereille. Vaihtakaa varmuudeksi peräöljynne ja nukkukaa siten yönne rauhallisesti.
              Oletko kenties öljykauppias? Muistithan katsoa myös ajovalopolttimot, kun välkyttää?

              Jos perä on tiivis ja öljyä on kuten pitääkin, miten se nyt niin kondensoi?

              Comment

              • JJtalo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 350
                • Kokkola

                #22
                Kyllähän ne peräöljyt kannattaa sinne vaihtaa silloin tällöin, kyllähän se öljy "kuluu", mutta ei siitä mitään tähtitiedettä tarvi tehdä.
                Ja on siellä perässäkin huohotus, eli ei ole mikään täysin tiivis Se että paljonko kondenssikosteus tuossa vaikuttaa niin en osaa sanoa, epäilen että ei juuri mitään. Öljy ei kuitenkaan ime kosteutta läheskään samalla lailla kuin esim jarruneste.

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1227
                  • LAHTI

                  #23
                  Asiaa...

                  Asiaa lopultakin, ei tarvii välttämättä autonasentaja ymmärtääkseen tekniikkaa......



                  Originally posted by JJtalo View Post
                  Kyllähän ne peräöljyt kannattaa sinne vaihtaa silloin tällöin, kyllähän se öljy "kuluu", mutta ei siitä mitään tähtitiedettä tarvi tehdä.
                  Ja on siellä perässäkin huohotus, eli ei ole mikään täysin tiivis Se että paljonko kondenssikosteus tuossa vaikuttaa niin en osaa sanoa, epäilen että ei juuri mitään. Öljy ei kuitenkaan ime kosteutta läheskään samalla lailla kuin esim jarruneste.
                  Last edited by 325E; 16-04-2018, 01:11.

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    #24
                    Originally posted by 325E View Post
                    Asiaa lopultakin, ei tarvii välttämättä autonasentaja ymmärtääkseen tekniikkaa...ai niin satun olemaan sitä...
                    No et tasan tarkkaan satu olemaan. Ottaen huomioon aiemmat viestisi.
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • stalker
                      Newbiemmer
                      • Mar 2018
                      • 12
                      • joensuu

                      #25
                      Kertokees nyt tyhmälle kumpaa tuohon 530xd perään laitetaan :think



                      vai

                      Comment

                      • ErkkiE
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 609
                        • Espoon haja-asutus

                        #26
                        Ihan oikea olisi Syntrans Longlife 75-90, joka on siis alkuperäisen SAF-XO seuraaja. Tässä oikein purkissa lukee, että BMW non-limited-slip differentials. Lukkoperiin(kin) tarkoitettu Syntrans LS 75-140 toimii kyllä myös vallan hyvin (itselläkin tuota vastaavassa 530xd:ssä tällä hetkellä), vaikka onkin jäykempää. Tuota 75-90 universaalia en ole itse kokeillut. Tuskinpa silläkään pieleen menee. Ei tuo nyt niin ihmeellinen perä ole.

                        E

                        Comment

                        • 325E
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1227
                          • LAHTI

                          #27
                          Hemi läytyykö sinulla perää E60 530D LCI 2008 malliin

                          Terve Hemi Löytyykö sinulla äänetöntä perää, on kai vedetty em. ollut pienkone firmassa, ujeltaa. Katsoppa mitä olisi tarjolla jos hän ystävällisesti katsosi varastoaan ja ilmoittaisi mahdollisimman halvan tarjouksen em. sopivasta perästä joka sopii välitykseltään autooni, Kiitos.
                          Auto BMW E60 530D LCI 2008 Sedan.



                          Originally posted by Hemi View Post
                          No, esim.Suomen takuupurkaamoketjulla on kutakuinkin kaikkien tähän astisten purkamiensa e60/61:en perämurikat vielä myymättä, joten ihan kovin yleistä näiden murikoiden pettäminen ei tuolla reaalimaalmassa kuitenkaan ole.
                          Itse en ole vielä koskaan saanut myytyä yhtäkään, eikä sellaista ole koskaan vielä kysynytkään, vaikka tuossa hyllyssä niitä jokunen pölyttyykin.
                          Myös näiden öljyjenvaihdot ovat oikeasti enemmän harrastajien "huolittelua" kuin huoltamista(mihinkään lukottomiin periin ei öljyjä ole vaihdeltu enään vuosikymmeniin, mutta saahan sitä toki "harrastella" jos siltä tuntuu).

                          Comment

                          • Hartsai
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2018
                            • 60
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by stalker View Post
                            itse otin varmanpäälle ja tilasin saksanmaalta BMW alkuperäset. Kätevästi realoem:sta saa tuon bemarin oman koodinki jonka avulla voi hankkia. Tietysti vähän kalliimpaa tavaraa, mutta eipähän tarvi suuremmin miettiä että käykö se vai. Ei sitä kuitenkaan niin usein tarvi vaihtaa.

                            Esimerkki linkki realoem osa numero 16

                            Comment

                            • stalker
                              Newbiemmer
                              • Mar 2018
                              • 12
                              • joensuu

                              #29
                              Itseasiassa tuli redlineä laitettua, kun oli puoleen hintaan Uskon kelpaavan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎