Originally posted by jaki
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530D Peräöljyn luokitukset
Collapse
X
-
Last edited by _Rontti; 27-09-2013, 06:19.-Raahe connection-
E39 LeMans BlueM5
E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
E39 523i Montrealblau
E34 DiamantSchwartz 535i
Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
-
-
Originally posted by _Rontti View Postvakio ohjelmalla toistaseksi vielä tuo mun auto. ja autolla tuollon oli ajettu 170tkm. Kilometrit pitää paikkansa ja huollot tehty ajallaan jne. itse kerkesin omistaa auton n.kuukaukauden, sekin talvella. Ennen kuin perä veteli viimeisensä. Ja tosiaan itse ajellut ihmisiksi autolla. Ei kuulu tapoihin vouhottaa ja pelleillä.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostNo sitten on ollut edellisen tekosia. Edelleen, en usko, että millään öljynvaihdoilla asiaa paremmaksi korjataan.-Raahe connection-
E39 LeMans BlueM5
E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
E39 523i Montrealblau
E34 DiamantSchwartz 535i
Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
Comment
-
-
Varmuuden vuoksi pitää harrastella öljynvaihtoa, koska...
Kuten kaikki tietää , että tulee kondensiota eli vettä öljyn sekaan se huonontaa voitelua ja tulee kitkaa joka kuluttaa ja huonontaa voitelua ja vierintävastusta. Nämä kun liitetään sopivan rasituksen alle on perän heikkouksien esille tuleminen mahdollisempaa jos peräöljy pidettäisiin hyvänä ja siten sen voitelu. Kerron esim e39 perän öljyistä kaveri sano että pitää laittaa lukottomaan ASC perään lukkoperäöljyt se oli jotakin 80w-140w. Aikaa kului ja päivittelin isommanvaihteiston ja kardaanin vakionopeusnivelen myös iso tekniikkaa vastaavaksi ja siten peräkin vaihtui isoksi....sitten se tärkeä asia kun vaihdoin uudet peräöljyt synteettiset 75w-90w, ne laitettuani huomasin liuistoneston toimivan paremmin siis ASC:n, sillä ajovalot eivät enää välkkyneet siten, kuin tuo liian jäykkäöljy oli perässä, paksu öljy esti hyvän toiminnan eli liian jäykkä öjly huononsi ASC:n toiminnan. Tätä moni ei ajattele tai ole asiasta kokemusta. Perän toiminta ja voitelu ei ole muuttunut sitten 50-vuoden aikana , edelleen siinä on hypoidi tyyppinen voitelu rattaille ja laakereille. Vaihtakaa varmuudeksi peräöljynne ja nukkukaa siten yönne rauhallisesti.
Originally posted by Hemi View PostNo, esim.Suomen takuupurkaamoketjulla on kutakuinkin kaikkien tähän astisten purkamiensa e60/61:en perämurikat vielä myymättä, joten ihan kovin yleistä näiden murikoiden pettäminen ei tuolla reaalimaalmassa kuitenkaan ole.
Itse en ole vielä koskaan saanut myytyä yhtäkään, eikä sellaista ole koskaan vielä kysynytkään, vaikka tuossa hyllyssä niitä jokunen pölyttyykin.
Myös näiden öljyjenvaihdot ovat oikeasti enemmän harrastajien "huolittelua" kuin huoltamista(mihinkään lukottomiin periin ei öljyjä ole vaihdeltu enään vuosikymmeniin, mutta saahan sitä toki "harrastella" jos siltä tuntuu).
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostKuten kaikki tietää , että tulee kondensiota eli vettä öljyn sekaan se huonontaa voitelua ja tulee kitkaa joka kuluttaa ja huonontaa voitelua ja vierintävastusta. Nämä kun liitetään sopivan rasituksen alle on perän heikkouksien esille tuleminen mahdollisempaa jos peräöljy pidettäisiin hyvänä ja siten sen voitelu. Kerron esim e39 perän öljyistä kaveri sano että pitää laittaa lukottomaan ASC perään lukkoperäöljyt se oli jotakin 80w-140w. Aikaa kului ja päivittelin isommanvaihteiston ja kardaanin vakionopeusnivelen myös iso tekniikkaa vastaavaksi ja siten peräkin vaihtui isoksi....sitten se tärkeä asia kun vaihdoin uudet peräöljyt synteettiset 75w-90w, ne laitettuani huomasin liuistoneston toimivan paremmin siis ASC:n, sillä ajovalot eivät enää välkkyneet siten, kuin tuo liian jäykkäöljy oli perässä, paksu öljy esti hyvän toiminnan eli liian jäykkä öjly huononsi ASC:n toiminnan. Tätä moni ei ajattele tai ole asiasta kokemusta. Perän toiminta ja voitelu ei ole muuttunut sitten 50-vuoden aikana , edelleen siinä on hypoidi tyyppinen voitelu rattaille ja laakereille. Vaihtakaa varmuudeksi peräöljynne ja nukkukaa siten yönne rauhallisesti.
Jos perä on tiivis ja öljyä on kuten pitääkin, miten se nyt niin kondensoi?
Comment
-
-
Kyllähän ne peräöljyt kannattaa sinne vaihtaa silloin tällöin, kyllähän se öljy "kuluu", mutta ei siitä mitään tähtitiedettä tarvi tehdä.
Ja on siellä perässäkin huohotus, eli ei ole mikään täysin tiivis Se että paljonko kondenssikosteus tuossa vaikuttaa niin en osaa sanoa, epäilen että ei juuri mitään. Öljy ei kuitenkaan ime kosteutta läheskään samalla lailla kuin esim jarruneste.
Comment
-
-
Asiaa...
Asiaa lopultakin, ei tarvii välttämättä autonasentaja ymmärtääkseen tekniikkaa......
Originally posted by JJtalo View PostKyllähän ne peräöljyt kannattaa sinne vaihtaa silloin tällöin, kyllähän se öljy "kuluu", mutta ei siitä mitään tähtitiedettä tarvi tehdä.
Ja on siellä perässäkin huohotus, eli ei ole mikään täysin tiivis Se että paljonko kondenssikosteus tuossa vaikuttaa niin en osaa sanoa, epäilen että ei juuri mitään. Öljy ei kuitenkaan ime kosteutta läheskään samalla lailla kuin esim jarruneste.Last edited by 325E; 16-04-2018, 01:11.
Comment
-
-
Ihan oikea olisi Syntrans Longlife 75-90, joka on siis alkuperäisen SAF-XO seuraaja. Tässä oikein purkissa lukee, että BMW non-limited-slip differentials. Lukkoperiin(kin) tarkoitettu Syntrans LS 75-140 toimii kyllä myös vallan hyvin (itselläkin tuota vastaavassa 530xd:ssä tällä hetkellä), vaikka onkin jäykempää. Tuota 75-90 universaalia en ole itse kokeillut. Tuskinpa silläkään pieleen menee. Ei tuo nyt niin ihmeellinen perä ole.
E
Comment
-
-
Hemi läytyykö sinulla perää E60 530D LCI 2008 malliin
Terve Hemi Löytyykö sinulla äänetöntä perää, on kai vedetty em. ollut pienkone firmassa, ujeltaa. Katsoppa mitä olisi tarjolla jos hän ystävällisesti katsosi varastoaan ja ilmoittaisi mahdollisimman halvan tarjouksen em. sopivasta perästä joka sopii välitykseltään autooni, Kiitos.
Auto BMW E60 530D LCI 2008 Sedan.
Originally posted by Hemi View PostNo, esim.Suomen takuupurkaamoketjulla on kutakuinkin kaikkien tähän astisten purkamiensa e60/61:en perämurikat vielä myymättä, joten ihan kovin yleistä näiden murikoiden pettäminen ei tuolla reaalimaalmassa kuitenkaan ole.
Itse en ole vielä koskaan saanut myytyä yhtäkään, eikä sellaista ole koskaan vielä kysynytkään, vaikka tuossa hyllyssä niitä jokunen pölyttyykin.
Myös näiden öljyjenvaihdot ovat oikeasti enemmän harrastajien "huolittelua" kuin huoltamista(mihinkään lukottomiin periin ei öljyjä ole vaihdeltu enään vuosikymmeniin, mutta saahan sitä toki "harrastella" jos siltä tuntuu).
Comment
-
-
Originally posted by stalker View PostKertokees nyt tyhmälle kumpaa tuohon 530xd perään laitetaan :think
vai
http://m.motonet.fi/fi/tuote/590100?...uosimalli=2007
Esimerkki linkki realoem osa numero 16
Comment
-
Comment