Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA ja E60 523iA LCI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suurmestari
    Newbiemmer
    • Sep 2013
    • 8
    • Jyväskylä

    INPA ja E60 523iA LCI

    Moro. Minulla on toisena kulkineen otsikon mukainen kulkine. Siitä(kin) pitää ajoittain lukea vikakoodeja, mutta tuntuu olevan tosi hankalaa. Minulla on olemassa piuha (K+DCAN).

    Asennettuna on pelit ja vehkeet, eli ohjeita on luettu kovasti täältäkin ja esim. E46:sen kanssa homma pelittää hienosti.

    Sensijaan tuon e60 kanssa en saa mitää pihalle, vaan valitsemalla esim. INPA:n valikosta ko. kulkineen ja oikean moottorin, tulee vaan kommunikointiherjaa. Onko kellään kokemusta tuon LCI 523:sen koodien lukemisesta? Onko pitänyt esim. niitä scriptejä tms päivitellä vielä erikseen?
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    #2
    Sulla lienee siltikin vanhan mallinen piuha jos se ei tuossa pelaa.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #3
      Erota 7 ja 8 pinni toisistaan vaikka pienellä kytkimellä
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • jartsa02
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 1131
        • Helsinki

        #4
        Veikkaan kyllä, että K+D-CAN-piuhasta on D-CAN-puoli pimeänä ja sen takia se ei toimi. Tuota 7 ja 8 pinnin erotusta ei tuossa mun mielestä tarvii, kun se taitaa olla -07 eikä siinä ole kummiskaan alkup. CIC:tä, jonka kanssa se pitää erottaa, kun sellaisissa on ethernet-liitäntä D-CANnin lisäksi.
        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #5
          Mä en ollut selvännäkijä auton vuosimallin suhteen
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Suurmestari
            Newbiemmer
            • Sep 2013
            • 8
            • Jyväskylä

            #6
            Joo-o. 2007 on tosiaan malli. Pitänee sitten jostain kaivaa uusi piuha. Mystistä on että tuolla piuhalla sain joskus jotain infoja luettua mutta kun koneen jouduin asennella niin lakkasi e60 toimimasta.

            Tuota piuhan toimivuutta ei vissiin voi mitenkään järkevästi testata?

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by Suurmestari View Post
              Joo-o. 2007 on tosiaan malli. Pitänee sitten jostain kaivaa uusi piuha. Mystistä on että tuolla piuhalla sain joskus jotain infoja luettua mutta kun koneen jouduin asennella niin lakkasi e60 toimimasta.

              Tuota piuhan toimivuutta ei vissiin voi mitenkään järkevästi testata?
              Voin testata, kun seuraavan kerran ajelen ohi.
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • Suurmestari
                Newbiemmer
                • Sep 2013
                • 8
                • Jyväskylä

                #8
                Sepä olisi hieno juttu. Pistä vaikka YV:tä kun on tuommoinen tilanne käsillä niin sovitellaan...

                Comment

                • rakkuj
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 306
                  • Turun seutu

                  #9
                  Millainen piuha sulla on ja mistä olet aikoinaan hankkinut.

                  Tuohon omaan olisi kiva kanssa päästä kiinni ja nyt pitäisi hankkia piuha+ohjelma.

                  Ebay:stä niitä katselin, mutta en päässyt selville mikä niistä olisi tuon kanssa pelannut.

                  9/2007 tullut hihnalta tuo oma auto.
                  G31 520xd
                  F39

                  Comment

                  • Suurmestari
                    Newbiemmer
                    • Sep 2013
                    • 8
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Mun piuha on Deal Extremestä tilattu, teksti on K+DCAN, USB ja INPA Compatible.

                    E46 kanssa toimi taas vallan hienosti. Sain tuon INPA + muu sälä asennuksen kanssa nyt ihan mallilleen, mutta epäilen että voikohan toi mun e60 lukuongelma johtua liian vanhoista nikaleista?

                    INPA:lle ei nyt tule tuolta pihalle tosiaan mitään, ainoastaan erroria "No Response From Control Unit". Sinällään kyllä jotain kovasti yrittää, kun piuhan valot väläjää yms. Aluksi toi mun inpa ei antoi vana herjaa kun koitti mitään e60:tä, mutta kun kopsin ECU folderiin vähän MSD80.prg:tä ja muuta niin kovasti alkoi yrittää. Lisäksi tuonne tuli MSD80n43.prg, mutta ei esim. MSDn53.prg:tä. Sanokaas viisaammat pitäisikö semmoinen olla?

                    Jostain netin syövereistä luin että koko 8 pinnin poisto piuhasta auttaisi, mutta vie sitten yhteensopivuutta ihan vanhimpiin kulkineisiin mutta onko tästä kokemusta?

                    Ja auto on muuten 11/2007. Näyttäisi että tuossa piuhassa on jotain fibaa, koska esim. DCAN ohjelma jolla sen statusta pitäisi pystyä vaihtamaan ei onnistu muutosta tekemään. Taidan kokeilla vielä sille sen 8 pinnin irrotuksen tänään kun pääsen kotio jos se auttaisi...
                    Last edited by Suurmestari; 27-09-2013, 08:59. Reason: Pari korjaust + lisäys.

                    Comment

                    • Suurmestari
                      Newbiemmer
                      • Sep 2013
                      • 8
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Juu-u. Eipä auttanut toi pinnien erotuskaanl, eli ei se piru tuossa LCI E60:tä tunnu pelaavan. Alan uskoa että piuhassa on vika

                      Hyviä vinkkejä mikä olisi nyt sitten varmasti toimiva piuha kombinaatiolla E46 ja E60 LCI?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎