Announcement

Collapse
No announcement yet.

525d sinistä savua?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • saatanan525
    Newbiemmer
    • Sep 2013
    • 9
    • -

    525d sinistä savua?

    Tuli tommonen e61 525 kiisseli tuotua puoli sokkona ja ei ollukkaan ihan sitä mitä piti, elikkä putkesta siniharmaata savua enemmissämäärin ja huohottaa öljykorkin reijästä, mutta ei öljytikun reijästä.... inpa näytti mm. että 5 kpl hehkuja paskana ja käydessä huomattiin järjestelmän syöttävän huomattavasti enemmän ainetta 1. ja 2. pytylle ja syötön määrän pienenevän koneen toiseenpäähän paljon. Piruuttani nappasin imusarjan ylös ja vaihdoin hehkut, liekö niissä muuten mitään mutta 4. pytyn hehku oli hieman MÄRKÄ?? Alipaine letkuja siinä kattelin, paskaset kuin mitkä mutta ei ainakaan heti mitään isompaa vuotoa näkyny. Pari nafta letkua oli kyllä hiemän märkiä...
    Turboakin pyöritellyt mielessä mutta en ole vielä kerennyt tarkistaa asiaa.
    Kone paskanen ja todennäköisesti ollut suht vähällä huollolla. Kilometrejä 218k ja mitä inpan huolloista ja auton muusta kunnosta voi päätellä että pitäisi olla aikalailla oikeat...

    Kellään ollut vastaavaa tai on kuullut että oisi ollut?? Mitään HYVIÄ vinkkejä?:think
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    #2
    Originally posted by saatanan525 View Post
    Tuli tommonen e61 525 kiisseli tuotua puoli sokkona ja ei ollukkaan ihan sitä mitä piti, elikkä putkesta siniharmaata savua enemmissämäärin ja huohottaa öljykorkin reijästä, mutta ei öljytikun reijästä.... inpa näytti mm. että 5 kpl hehkuja paskana ja käydessä huomattiin järjestelmän syöttävän huomattavasti enemmän ainetta 1. ja 2. pytylle ja syötön määrän pienenevän koneen toiseenpäähän paljon. Piruuttani nappasin imusarjan ylös ja vaihdoin hehkut, liekö niissä muuten mitään mutta 4. pytyn hehku oli hieman MÄRKÄ?? Alipaine letkuja siinä kattelin, paskaset kuin mitkä mutta ei ainakaan heti mitään isompaa vuotoa näkyny. Pari nafta letkua oli kyllä hiemän märkiä...
    Turboakin pyöritellyt mielessä mutta en ole vielä kerennyt tarkistaa asiaa.
    Kone paskanen ja todennäköisesti ollut suht vähällä huollolla. Kilometrejä 218k ja mitä inpan huolloista ja auton muusta kunnosta voi päätellä että pitäisi olla aikalailla oikeat...

    Kellään ollut vastaavaa tai on kuullut että oisi ollut?? Mitään HYVIÄ vinkkejä?:think
    Milläs ohjelmalla sinä syöttömäärät olet onnistunut löytämään? Hehku ongelmissa kantsii ohjainlaite vaihtaa kans,usein vika onkin juuri siinä.
    Mittasitko hehkut,että oli myös rikki?
    Kone monesti noissa paskottuu läppien akseleiden tiivisteiden läpi tunkevasta öljystä.
    INPAN huolloista?
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • Palosella
      Bimmer Rookie
      • Aug 2012
      • 84
      • Hyvinkää

      #3
      Inpalla kateltiin niitä ja jostain valikosta lyötyi paljon menee pyttyihin. Läppiä tuossa vehkeessä ei ole, on otettu pois ja tulpattu sitä varten tehdyillä tulpilla. saatanan525 tarkoitti inpan vikakoodeista, vikakoodien yhteydessä näkyy kilometrimäärä ja niistä näkyy, että on oikeat kilsat mittarissa.
      e91 325dA -08
      ex. e46 320dA touring -02

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by Palosella View Post
        Inpalla kateltiin niitä ja jostain valikosta lyötyi paljon menee pyttyihin. Läppiä tuossa vehkeessä ei ole, on otettu pois ja tulpattu sitä varten tehdyillä tulpilla. saatanan525 tarkoitti inpan vikakoodeista, vikakoodien yhteydessä näkyy kilometrimäärä ja niistä näkyy, että on oikeat kilsat mittarissa.
        ei, vikakoodien yhteydessä näkyvä kilometrilukema kertoo milloin vika on ilmaantunut. jos mittaria on ruuvattu vuosi sitten ja koodit nollattu samalla niin arvaas mitä kilometrejä sinne on tallentunut
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Palosella
          Bimmer Rookie
          • Aug 2012
          • 84
          • Hyvinkää

          #5
          Voi olla noinkin, tuo ei kuitenkaan mielestäni liity olennaisesti siihen savuttamiseen? :think siitä kilometrimäärästä ei näe mikä sen sinisen savun aiheuttaa, vai näkeekö
          Last edited by Palosella; 24-09-2013, 22:22.
          e91 325dA -08
          ex. e46 320dA touring -02

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by Palosella View Post
            Voi olla noinkin, tuo ei kuitenkaan mielestäni liity olennaisesti siihen savuttamiseen? :think siitä kilometrimäärästä ei näe mikä sen sinisen savun aiheuttaa, vai näkeekö
            ei tietysti, sitä vaan että jos ruuvaaminen on tehty "loppuun asti" niin sitä ei pysty selvittämään kukaan.

            yleisin sinisen savun aiheuttaja lienee kuitenkin pakopuolelle öljyä vuotava turbo :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Palosella
              Bimmer Rookie
              • Aug 2012
              • 84
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by peto2 View Post
              ei tietysti, sitä vaan että jos ruuvaaminen on tehty "loppuun asti" niin sitä ei pysty selvittämään kukaan.

              yleisin sinisen savun aiheuttaja lienee kuitenkin pakopuolelle öljyä vuotava turbo :think
              jep, tämä on kyllä tiedossa, mutta sisustan kunnosta päätellen niinkun kaveri tuolla ekassa viestissä jo kertoi, pystyy päättelemään että on oikeat kilsat, ellei joku sitten ole vaihtanut koko sisustaa tuohon

              Kaveri jatkakoon tästä
              e91 325dA -08
              ex. e46 320dA touring -02

              Comment

              • saatanan525
                Newbiemmer
                • Sep 2013
                • 9
                • -

                #8
                Joo turbo täytyy huomenna kattoa, mutta johtuuko huohotus sitten tästä:think:

                Comment

                • KOMBI7
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2011
                  • 82
                  • Satakunta

                  #9
                  Onko tämä vortex-öljynerotin ikuinen kapistus vai onko sillä jokin vaihtoväli tai pitääkö se puhdistaa aika ajoin tms?

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Vai olisiko suutinvuotoa?

                    Comment

                    • saatanan525
                      Newbiemmer
                      • Sep 2013
                      • 9
                      • -

                      #11
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Vai olisiko suutinvuotoa?
                      joo suutinta veikkas kanssa yks asiantuntija tossa...
                      täytyy ne repii irti ja zekkaa...

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Vai olisiko suutinvuotoa?
                        Originally posted by saatanan525 View Post
                        joo suutinta veikkas kanssa yks asiantuntija tossa...
                        täytyy ne repii irti ja zekkaa...
                        Voisi mennä ihan CRC:n injection cleaner pullollisella tankkiin?
                        Jos kuitenkin puskee oikein huolella ja käyntiääni on selvästi muuttunut, kannattaa ne tsekata heti, ennen kuin halkaisee sieltä männän(jos ei metelöi, itse kokeilisin ihan tuota puhdistusainetta ensin).

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #13
                          Kyllä minä ensin tarkistaisin/vaihtaisin sen huohottimen öljynerottimen ja kokeilisin turbon akselin välykset (irrottamalla MAF:lta turbolle menevä imuputki).
                          Mitä ne suuttimien korjausarvot tarkalleen näyttivät?
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • saatanan525
                            Newbiemmer
                            • Sep 2013
                            • 9
                            • -

                            #14
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Voisi mennä ihan CRC:n injection cleaner pullollisella tankkiin?
                            Jos kuitenkin puskee oikein huolella ja käyntiääni on selvästi muuttunut, kannattaa ne tsekata heti, ennen kuin halkaisee sieltä männän(jos ei metelöi, itse kokeilisin ihan tuota puhdistusainetta ensin).
                            Ei metelöi, puskee jonkun verran, tota vois kokeilla kyllä... onko kokemusta toimiiko kama? tankissa on joku 30 litraa naftaa, laittaako koko pullollisen? veden poistajaa laitoin jo sekaan...

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by saatanan525 View Post
                              Ei metelöi, puskee jonkun verran, tota vois kokeilla kyllä... onko kokemusta toimiiko kama? tankissa on joku 30 litraa naftaa, laittaako koko pullollisen? veden poistajaa laitoin jo sekaan...
                              Ainakin itsellä tuo on auttanut montakin kertaa, joten kannattaa sitä varmasti ainakin kokeilla.
                              Pullossa on annosteluohjeet.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎