Announcement

Collapse
No announcement yet.

olen ostamassa e61 525d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sambsbe
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 109
    • vaasa

    olen ostamassa e61 525d

    eli olen ostamassa 525d manuaalia kilometrejä löytyy 270 000km, autorekisteri tiedot sanoo et uitettu 2009 saksasta. soitin ekalle omistajalle ja kehu auton maasta taivaaseen ja samaa tämä nykynen ei vikoja kuulemma ole onko luottamista? täyshuoltokirja pitäisi olla. onko näissä läppien poisto? kumpikaa omistaja ei tiennyt onko poistettu. mitä kannattaa todella tarkistella ku menee ostamaan?:think
  • yrd3
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 163
    • Ylistaro

    #2
    1.panorama, jos löytyy niin tarkasta että varmasti toimii
    2.panoramakaton vesikourut ettei ole tukossa.
    3.varapyöräkotelo ettei ole kosteutta päässyt sinne.
    4.takajousituksen alipaineletkut ettei ole hapertumia.
    5.koliseeko etupää monttuihin ajettaessa
    6.kuuluuko radio hyvin, ettei ole piirilevy saanut kosteutta "spoilerin" alla
    ja akun kunto kannattaa katsoa, pakkaa olla että huono akku aiheuttaa aika ajoin erillaisia vikakoodeja ja päänvaivaa.
    7.kokeile että lämmityslaitteen moottori pelaa kaikilla asennoilla hyvin
    8.ja sitten nämä surullisenkuuluisat takaluukun johtosarjat pakkaa porsia että nekin voi aiheuttaa erinäisiä sähkövikoja, toki jos hyvin korjattu,kestää kauan.
    9.kokeile sivupeilien toiminta
    10.termareita pakkaa syödä, osalla enemmän ja osalla vähemmän, joten hyvältä vaikuttaa jos lämpötila olisi sielä 90-100 välillä.

    nämä itellä tuli mieleen, autoa kun ostin niin kaveri oli mukana jolla samanmoinen oli joten tiesi kyllä mitä katsoa ja kokeilla.
    omalla 300k kun otettiin läpät pois eikä niiden ollut mikään, samalla kertaa vaihettiin kun auki oli hehkut ja rele uusista kun pari hehkua oli pimeänä.

    itse en ole oikeastaan kilometrejä seuraillut autokaupoissa, lähinnä tuo huoltopuoli ollut se kriittisin.

    vuoden aikana omaan vaihdettu narinahelat ja nyt pitäisi vaihtaa puhaltimen moottori ja etuvastus. ei suurempia ollut ainakaan itellä.
    toivottavasti löytyy hyvä yksilö.

    Comment

    • sambsbe
      Bimmer Rookie
      • Oct 2013
      • 109
      • vaasa

      #3
      mistä noita vesikouruja kannattaa lähtee katteleen?:thinkja tossa on laitettu takajousituksen kompura takaluukkuun ettei keräisi moskaa jne.

      Comment

      • Pex
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 353
        • Kuusamo

        #4
        Originally posted by sambsbe View Post
        mitä kannattaa todella tarkistella ku menee ostamaan?:think


        Originally posted by sambsbe View Post
        tossa on laitettu takajousituksen kompura takaluukkuun ettei keräisi moskaa jne.
        ei kai itse luukkuun kuitenkaan vaan tarkoittanet konttia :think
        Saattais olla aika fakiirin hommaa taiteilla paineilmaletkut luukun saranoiden kautta
        Nykyään mennään Volkkarilla

        Ex. E61 520dA 2006

        Comment

        • sambsbe
          Bimmer Rookie
          • Oct 2013
          • 109
          • vaasa

          #5
          joo nii takakonttii siis, ja akku laitettu paremmalle hollille.

          Comment

          • harriba
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 420
            • Espoo

            #6
            Originally posted by sambsbe View Post
            mistä noita vesikouruja kannattaa lähtee katteleen?:thinkja tossa on laitettu takajousituksen kompura takaluukkuun ettei keräisi moskaa jne.
            Tukkoisuuden voi testata esim. näin: Avaa panodraama, kippaa kahvikupillinen vettä kouruun suoraan ikkunan reunan alla (ts sinne minne vesi valuisi jos tiiviste falskaisi). Lätäkkö tulee joko takapyörän taakse tai takakontin sivukaukaloihin. Sama molemmille puolille.

            Kattoverhoilu ei mene vedestä miksikään, takakontin verhoilukaan ei ihan pienestä homehdu ja varsinainen ongelma tulee vasta kun vettä on varapyörätilassa toistakymmentä litraa jolloin muutama sähköboksi jää veden alle. Joten tuo probleema ei mitenkään salaman lailla pääse iskemään.
            Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
            X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6325
              • P-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by sambsbe View Post
              joo nii takakonttii siis, ja akku laitettu paremmalle hollille.
              Mikäs akun alkuperäisess paikassa on vikana ?
              Samoin kompura kestää tuolla alkuperäisessä paikassa sen 150 tkm..
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • sambsbe
                Bimmer Rookie
                • Oct 2013
                • 109
                • vaasa

                #8
                putkistoa muokattua ja jotaki muuta nii vaihdettu ne samalla en tiedä miksi? ja site tuo 04vm e61 avaimesta patterit loppu miten vaihto onnistuu?

                Comment

                • Salapoliisi
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2013
                  • 25
                  • Tampere

                  #9
                  525d:ssa ei ymmärtääkseni ole imusarjan läppiä, eli niistä ei tarvitse huolehtia.
                  530xda touring 2007

                  Comment

                  • bimmerrlz
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 363
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Salapoliisi View Post
                    525d:ssa ei ymmärtääkseni ole imusarjan läppiä, eli niistä ei tarvitse huolehtia.
                    Olet ymmärtänyt väärin tai sitten joku oli jälkiasentanut ne omaan e61 525d:een

                    Comment

                    • Boiga
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 1773
                      • Ylöjärvi

                      #11
                      Originally posted by sambsbe View Post
                      putkistoa muokattua ja jotaki muuta nii vaihdettu ne samalla en tiedä miksi? ja site tuo 04vm e61 avaimesta patterit loppu miten vaihto onnistuu?
                      180e uusi marmorilla, helppo ja tulee uusi avain tai sitten varovasti mattopuukolla sahaa ja vääntää avaimen auki, juottaa/kolvaa uuden patterin vanhan tilalle. Patterin kustannus muutamasta eurosta pariin kymppiin riippuen mistä ostaa, halvemmalla ebaysta. Itse tein ensimmäisen vaihtoehdon ex avoon, oli se vanha avainkin toki purettu ja patterikin hommattu mutta en koskaan saanut aikaiseksi kasata kun ei kolvailu niin varmalla pohjalla ollut..
                      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                      Comment

                      • Vana
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 49
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by bimmerrlz View Post
                        Olet ymmärtänyt väärin tai sitten joku oli jälkiasentanut ne omaan e61 525d:een
                        Läpät löytynevät pre-LCI 525d:stä mutta ei enää LCI 525d:stä

                        Tuolta voi vielä tarkistaa

                        Comment

                        • sambsbe
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2013
                          • 109
                          • vaasa

                          #13
                          onko paha homma ottaa läpät pois? maanantaina kattomaan bemua toivotaa et on hyvä yksilö

                          Comment

                          • Vana
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 49
                            • Vantaa

                            #14
                            En ole omastani itse ottanut joten en tiedä homman vaativuudesta, mutta jos teettää pajalla niin ainakin tässä paikassa näyttää maksavan 235€.
                            Luulisi tuohon hintaluokkaan onnistuvan muuallakin, kun näytät olevan Vaasan alueella.
                            Last edited by Vana; 26-10-2013, 21:20.

                            Comment

                            • repsa
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1365
                              • Lempäälä

                              #15
                              no, konepelti auki, kaikki muovit irti koneen päältä, imusarja irti ja vapaasti valitsemalla tavallla akseleista läpät irti, reikien tulppaus ja päinvastaisessa järjestyksessä kasaus.

                              Ensikertalaisella meni aikoinaan hommaan 3-4h kun sen tossa pihalla teki.
                              5c jetta 1.2TSI 140/220
                              530e m-sport alpinweiss3 vakio
                              a4 cabi 220/300
                              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎