Announcement

Collapse
No announcement yet.

Napissa ei vikaa (DTC nappi lähettää signaalia itsekseen?) - E60 520d -08

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mistral
    Newbiemmer
    • Jul 2007
    • 13

Napissa ei vikaa (DTC nappi lähettää signaalia itsekseen?) - E60 520d -08

Terve,

Otsikon mukainen auto reilu 100k mittarissa ja vuos sitten DTC - DSC ilmotukset rupes itsekseen näkymään mittaristossa. Sama siis mitä tapahtuu kun painaa DTC-nappia kerran tai painaa pitkään. Mitään muita varotusvaloja ei näy eikä mitään virheviestejä löydy boschin testerillä eikä ajotietokoneesta. Kaikki anturit lähettää ABS testissä normaalisti informaatiota ja kaikki tuntuu toimivan oikein myös itse DTC/DSC järjestelmä.

Ensin DTC välkkyi harvoin, sittemmin joka päivä. Ei ole väliä onko auto paikallaan, kiihdyttää, jarruttaa tai kaartaa mutkaan se voi ilmestyä kaikissa tapauksissa ja sammuu random ajanpäästä itse. Tein testerillä seurannan myös DTC-napin toimintaan ja jätin auton käyntiin. Testeri näytti, että nappi lähetti on / off signaalia random aikavälein.

Tuntuu jotenkin hullulta, että se nappi ois mennyt rikki ja painelee itse itseään, mutta ei muita vaihtoehtoja oikein tule mieleen. Olen yrittänyt penkoa myös kansainväliset foorumit, mutta yleensä siihen liittyy myös nämä muut varoitusvalot. Onko kellään kokemusta tai kuullu tämmösestä ongelmasta ennekuin lähen purkamaan sitä pois?

Kiitoksia!
    Last edited by mistral; 16-11-2013, 16:31.
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

Voit koittaa toisella painikkeella, mulla olis ylimääräinen.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

Comment

• Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

Mahtaakohan boschin testeri osata lukea tuolta modulilta valmistajakohtaiset koodit.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

Comment

• jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2978
        • Uusimaa

Originally posted by Cell View Post
        Mahtaakohan boschin testeri osata lukea tuolta modulilta valmistajakohtaiset koodit.
        Mutta, jos itse kytkin on rikki, siis kytkee koko ajan itsekseen, ei se modulin mielestä "vika" ole. Onhan se modulin mielestä outoa, että joku haluaa koko ajan tuota kytkintä räplätä, mutta ei sitä viaksi lasketa
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

Comment

• Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

Kyllä nää nykypäivän boksit osaavat kytkeä itsensä päälle/pois vaikka nappulassa ei vikaa olisikaan
          Irroita nappulasta johto/johdot ja katso miten käyttäytyy
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

Comment

• mistral
            Newbiemmer
            • Jul 2007
            • 13

Kiitoksia hyvistä kommenteista.

Originally posted by Dunky View Post
            Kyllä nää nykypäivän boksit osaavat kytkeä itsensä päälle/pois vaikka nappulassa ei vikaa olisikaan
            Irroita nappulasta johto/johdot ja katso miten käyttäytyy
            Tämä ajatus itselläkin mielessä hiipi, että se boxi ois viottunut ja ilmenee siten että näyttää napin painallukselta. Ei vaan viittis siitä päästä lähtee kokeilee ku veikkaan että muutaman euron se boxi maksaa.

Mulla oli toinenkin testeri käytössä. Se boschin oli ihan standalone hardware ja toinen oli bluetooth mokkula yhdistettynä tietokonesoftaan jonka nimeä en muista. Sillä tietokonesoftalla paikansin tuon napin kun jätin sen piirtää käyrää on / off.

Comment

• mistral
              Newbiemmer
              • Jul 2007
              • 13

Napin johdot irroitettu ja ei vaikuttanut ongelmaan millään tavalla. Katselin vähän ulkomaisia foorumeita ja siellä oli juttua ohjauspyörän asentotunnistimesta. Ihan samanlaisia oireita ei ole sen vian ilmetessä havaittu, mutta siihen suuntaan. Huomasin, että siellä oli maininta myös siitä että silloin vilkut ei palautuisi oikein, mutta ne kyllä toimii ihan normaalisti.

Siellä ohjauspyörän asentotunnistimellahan on joku lukija johon voi keräytyä kosteutta tai muuta roskaa. Onko tästä mitään kokemuksia? :think

Comment

• rus103
                Bimmer Rookie
                • Jul 2009
                • 53
                • Uusimaa

Originally posted by mistral View Post
                Napin johdot irroitettu ja ei vaikuttanut ongelmaan millään tavalla. Katselin vähän ulkomaisia foorumeita ja siellä oli juttua ohjauspyörän asentotunnistimesta. Ihan samanlaisia oireita ei ole sen vian ilmetessä havaittu, mutta siihen suuntaan. Huomasin, että siellä oli maininta myös siitä että silloin vilkut ei palautuisi oikein, mutta ne kyllä toimii ihan normaalisti.

Siellä ohjauspyörän asentotunnistimellahan on joku lukija johon voi keräytyä kosteutta tai muuta roskaa. Onko tästä mitään kokemuksia? :think
                Omassani oli vaihdettu kyseinen osa ohjauspyörässä - 780€maksoin. Alkoi DSC oireilee sitten ABS.

Comment

• mistral
                  Newbiemmer
                  • Jul 2007
                  • 13

Originally posted by rus103 View Post
                  Omassani oli vaihdettu kyseinen osa ohjauspyörässä - 780€maksoin. Alkoi DSC oireilee sitten ABS.
                  Ilmenikö sulla se vika mitenkään muuten esim. noissa vilkkujen toiminnassa? Millä tavalla sulla se DSC oireili ennekuin ABS valot tuli päälle?

Comment

• buksin-1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 4592
                    • Keski-Pohjanmaa

Originally posted by mistral View Post
                    Terve,

Otsikon mukainen auto reilu 100k mittarissa ja vuos sitten DTC - DSC ilmotukset rupes itsekseen näkymään mittaristossa. Sama siis mitä tapahtuu kun painaa DTC-nappia kerran tai painaa pitkään. Mitään muita varotusvaloja ei näy eikä mitään virheviestejä löydy boschin testerillä eikä ajotietokoneesta. Kaikki anturit lähettää ABS testissä normaalisti informaatiota ja kaikki tuntuu toimivan oikein myös itse DTC/DSC järjestelmä.

Ensin DTC välkkyi harvoin, sittemmin joka päivä. Ei ole väliä onko auto paikallaan, kiihdyttää, jarruttaa tai kaartaa mutkaan se voi ilmestyä kaikissa tapauksissa ja sammuu random ajanpäästä itse. Tein testerillä seurannan myös DTC-napin toimintaan ja jätin auton käyntiin. Testeri näytti, että nappi lähetti on / off signaalia random aikavälein.

Tuntuu jotenkin hullulta, että se nappi ois mennyt rikki ja painelee itse itseään, mutta ei muita vaihtoehtoja oikein tule mieleen. Olen yrittänyt penkoa myös kansainväliset foorumit, mutta yleensä siihen liittyy myös nämä muut varoitusvalot. Onko kellään kokemusta tai kuullu tämmösestä ongelmasta ennekuin lähen purkamaan sitä pois?

Kiitoksia!

Se painike on "tyhmä" päätepainike, jota ohjaa moduli, joka sijaitsee sulaketaulun takana vasemmalla ja on tupakkiaskin kokoinen. Ensiksi voi tarkistaa sen kontaktipinnit ainakin.
                    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                    SISUSTAT modaukset

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎