Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 N47 Engine fault

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tap1
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 49
    • Lieksa

    E61 N47 Engine fault

    Terve,

    Mikähän vika mahtoi tulla autoon kun moisen tekstin sytytti mittaristoon? Ja mistä kannattaa aloittaa tutkiminen?

    Vika ilmaantui kiihdytyksessä ja oli muutaman minuutin täysin tehoton jonka jälkeen pienen nykimisen jälkeen alkoi kulkea paremmin. Kunnes noin 10min kuluttua ilmestyi herja mittaristoon. Katsoin vikokoodit ja nollasin jonka jälkeen ajelin pintakaasulla eikä uutta herjaa tullut. Kulutusmittari näyttää normaali suurempia lukemia ja muutenkin normaalia tehottomampi.

    Vikakoodit:

    4530
    4507
    40E9
    4C9E21
    4521A1
    480A21

    Ilmeisesti kannattaisi tarkistaa ahtimen johdesiipien toimivuus? Ja ilmeisesti hiukkassuodatin? Tuleeko teille muuta mieleen?

    Tässä vaiheessa tekee mieli tyhjentää tuo DPF varmuuden vuoksi, mitä firmaa suosittelette ohjelmointiin?
    E70 40D X5 -11

    EX F11 535D xDrive -12
    EX E61 520D -07
    EX E39 530DAT -01
    EX E36 M3 3,2 Sedan -96
    EX E30 318i -87
  • Retze
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 422
    • Keski-Suomi

    #2
    Oisko charge air pressure sensor viallinen. Tsekkaa lämmöt dde:n kautta ja karkeesti jos yli 50 astetta, tunnistin o viallinen.
    nyk. jalkapelillä
    ex BMW 320i

    Comment

    • Tap1
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 49
      • Lieksa

      #3
      Tänään tutkittu päällisin puolin lisää ja näyttäisi olevan ahtimen johdesiivet jumissa... Servo yrittää sammutuksen jälkeen liikuttaa vartta ja pitää "sirinää" joka tuntuu varressa. Onko kellään kokemuksia, täytyykö turbo ottaa irti ennenkuin pystyy tekemään mitään? Vai olisiko parempi tilata uusi suosiolla?
      E70 40D X5 -11

      EX F11 535D xDrive -12
      EX E61 520D -07
      EX E39 530DAT -01
      EX E36 M3 3,2 Sedan -96
      EX E30 318i -87

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #4
        Originally posted by Tap1 View Post
        Tänään tutkittu päällisin puolin lisää ja näyttäisi olevan ahtimen johdesiivet jumissa... Servo yrittää sammutuksen jälkeen liikuttaa vartta ja pitää "sirinää" joka tuntuu varressa. Onko kellään kokemuksia, täytyykö turbo ottaa irti ennenkuin pystyy tekemään mitään? Vai olisiko parempi tilata uusi suosiolla?
        Noilla tiedoin en lähtisi turboa uusimaan! Testeriin kiinni ja sieltä siipien ohjausta niin saa varmuuden tuosta. Siivet sulkeutuu sammutettaessa ja sirinää kuuluu mikä on normaalia.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • Tap1
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 49
          • Lieksa

          #5
          Jotain vikaa tuossa turbossa joka tapauksessa minun mielestä on kun johdesiipien tangossa ei näy mitään liikettä vaikka kaasua pumppaa paikallaan, liekkö mekaanisesti jumissa?

          Lisäksi ujeltaa selvästi tyhjäkäynnillä jota ei ole aiemmin tehnyt sekä "sakkaa" kaasu pedaalin noston jälkeen. Sakkaus ääni muistuttaa bensa turbojen by-pass venttiilin ääntä.

          Kaippa tuo vika voi olla jossain ahtimen ohjauspuolellakin mutta täytyy tutkia lisää ennen ku tilailee mitään..
          E70 40D X5 -11

          EX F11 535D xDrive -12
          EX E61 520D -07
          EX E39 530DAT -01
          EX E36 M3 3,2 Sedan -96
          EX E30 318i -87

          Comment

          • Saarikoski
            R.I.P.
            • Feb 2005
            • 726
            • KOKKOLA

            #6
            Originally posted by Tap1 View Post

            Lisäksi ujeltaa selvästi tyhjäkäynnillä jota ei ole aiemmin tehnyt sekä "sakkaa" kaasu pedaalin noston jälkeen. Sakkaus ääni muistuttaa bensa turbojen by-pass venttiilin ääntä...
            mulla ainakin kuuluu samallainen ääni kun kaasun nostaa äkisti ja toimii normaalisti..

            Comment

            • Tap1
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 49
              • Lieksa

              #7
              Tänään käytetty piuhassa jossa todettu imuilmanlämpötila tunnistin, ilmamäärämittari sekä egr kunnossa oleviksi. Tarkempi diagnoosi täytyisi kuulemma tehdä ajan kanssa :think .

              Ahtimen säädinvivun liikkuvuuteen eivät osanneet sanoa mitään. Irrotin vivun sähkösäätimen päästä ja se ei liikkunut kuin korkeintaan muutaman millin ja sekin liike taitaa tulla väljistä nivelistä.

              Onko kukaan näpelöinyt samanlaista turbo, paljonkohan tuon tangon kuuluisi liikkua?
              E70 40D X5 -11

              EX F11 535D xDrive -12
              EX E61 520D -07
              EX E39 530DAT -01
              EX E36 M3 3,2 Sedan -96
              EX E30 318i -87

              Comment

              • Retze
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 422
                • Keski-Suomi

                #8
                Siipien vivun pitäisi liikkua vajaa pari senttiä karkeesti.
                nyk. jalkapelillä
                ex BMW 320i

                Comment

                • Tap1
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2007
                  • 49
                  • Lieksa

                  #9
                  No niin turbo vaihdettu ja taas toimii

                  Vanhasta ahtimesta oli tosiaan johdesiivet mekaanisesti jumissa ja muutenkin olisi ollut vaihto kohta ajankohtainen. Akselissa oli nimittäin päittäisvälystä noin kolme milliä
                  E70 40D X5 -11

                  EX F11 535D xDrive -12
                  EX E61 520D -07
                  EX E39 530DAT -01
                  EX E36 M3 3,2 Sedan -96
                  EX E30 318i -87

                  Comment

                  • nupaha
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2008
                    • 274
                    • Pohojanmaa

                    #10
                    Originally posted by Tap1 View Post
                    No niin turbo vaihdettu ja taas toimii

                    Vanhasta ahtimesta oli tosiaan johdesiivet mekaanisesti jumissa ja muutenkin olisi ollut vaihto kohta ajankohtainen. Akselissa oli nimittäin päittäisvälystä noin kolme milliä
                    Onko minkä verran ajettu? Ittellä nimittäin sama kone.
                    työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                    kauppakassina Audi A3 sedan
                    kesäkissana Jaguar XKR

                    Comment

                    • Tap1
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2007
                      • 49
                      • Lieksa

                      #11
                      Originally posted by nupaha View Post
                      Onko minkä verran ajettu? Ittellä nimittäin sama kone.
                      264000km ajettu tällä hetkellä. Jakopää korjattiin 215000km kohdalla joten remonttia tuntuu riittävän näissä n47-koneissa.
                      E70 40D X5 -11

                      EX F11 535D xDrive -12
                      EX E61 520D -07
                      EX E39 530DAT -01
                      EX E36 M3 3,2 Sedan -96
                      EX E30 318i -87

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎