Niin, eli ohjelmointi ei siis onnistu vielä, koska sopivaa softanpurkutyökalua ei ole olemassakaan? Juuri käytin yhden 2010-mallisen E91:sen ohjelmoitavana, ja siinäkin oli jo sen verran suojausta, että softan luenta ei onnistunut portin kautta. Piti ottaa purkki pöydälle ja tinata joku härpäke sinne piirilevylle kiinni ohjelmoinnin ajaksi. 2009-malliseen E61:seen homma hoitui kuitenkin suoraan portista. Ilmeisesti on niin, että näistä uusista F-sarjalaisista ei onnistu luenta vielä millään menetelmällä?
Ei onnistu millään menetelmällä f-sarjaan. Joku on ottanut riskin kun yrittää tehdä portin kautta, sillä jos bmw:n ohjelmisto on noin 6/2009 jälkeen tehty ja portin kautta kirjoitetaan niin ei lähde käymään. Toki vakiosoftan kun tuikkaa sisään niin lähtee, tosin tuokaan ei ole 100% varmuus ja tuon vuoksi avaan kaikki edc17 ecut. Tämä uusi ecu mikä on näissä f-sarjoissakin tuli e9x 318d malliin 2010 lopussa ja 320d mallin 2011. Itse en kolvaa piirille mitään vaan painan piikin niin on riskejä vähemmän kun sählää kolvilla Tuo uusi ecu on vielä sellainen, että sen boottipinni on piirin "väärällä" puolella ja osassa piiri lujassa.
Ei onnistu millään menetelmällä f-sarjaan. Joku on ottanut riskin kun yrittää tehdä portin kautta, sillä jos bmw:n ohjelmisto on noin 6/2009 jälkeen tehty ja portin kautta kirjoitetaan niin ei lähde käymään. Toki vakiosoftan kun tuikkaa sisään niin lähtee, tosin tuokaan ei ole 100% varmuus ja tuon vuoksi avaan kaikki edc17 ecut. Tämä uusi ecu mikä on näissä f-sarjoissakin tuli e9x 318d malliin 2010 lopussa ja 320d mallin 2011. Itse en kolvaa piirille mitään vaan painan piikin niin on riskejä vähemmän kun sählää kolvilla Tuo uusi ecu on vielä sellainen, että sen boottipinni on piirin "väärällä" puolella ja osassa piiri lujassa.
Joo, tuo sofattu 2010 E91 oli aivan loppupään 330XD. Käsitin, että siitä ei onnistunut edes lukeminen, jonka vuoksi homma piti tehdä ns. pöydällä. Siihen tuli siis Turbotecin softa.
Comment