Päivityksillä ei ole mitään tekemistä purkuvirran kanssa joten jätä se tekemättä. Lue vikaoodit/kommunikoiko kaikki yksiköt? mittaa purkuvirta normaali flukella.
Kun auto nukahtanut voi irroitella sulakkeita ja katso milloin purkaminen lakkaa, tai ensimmäisenä kannattaa käyttää penkkimoduleja irti! Nämä monesti jättää väylän hereille ja akku purkautuu
ok. Pitää kohan pääsee auton luokse niin kokeilla Se mulf moduli. Pystyykös millä testerillä testaa nuo yksiköt että toimiiko?? Onkos penkin moduleissa ollut liittimissä vikaa vai mikä jos jumii virrat päälle.. Kun apukuskin penkki välillä tekee itsekseen omiaan.
Lainataanpas tätä. Potilas e61 530d -05 255tkm, akku vaihdettu puoli vuotta sitte mutta ei koodattu, laturin hiilet vaihdettu vuosi sitten.
Eli 2 päivää aikasemmin annoin apuvirtaa rakennusmestarin autoon konehuoneen navoista (viiminen kerta ku annan virtaa kenellekkään).
Tänään aamulla kun olin lähdössä töihin, oli akku tyhjä, eipä juuri jaksanu mitään lamppuja sytyttää, vähän räppi mittaristossa mutta ei muuta elämää. Laturilla sitte latailin aikani ja lähti käyntiin, kaikki toimii normaalisti, active steering fault kuittaantu ajamalla, latausjännite koko matkan huoltoon 14.2v salavalikosta.
Nyt iltapäivällä huollossa sanoivat että ei mitään vikaa missään, ei pura virtaa mihinkään ja laturi lataa normaalisti, ja menee nukkumaan kuten kiltin bemarin kuuluukin.
Mistä tuommonen on voinut johtua ? Onko virrananto rikkonut jotain ? Työkaveri epäili että laturista olis diodisillasta mennyt jotain paskaks että lataa normaalisti mutta vuotaa vähän maihin ja purkaa yön aikana.
Tekeekö nuo moduulit rikkoontuessaan sitä että hukkaavat virtaa joskus mutta ei aina ?
Nyt olis parempaakin tekemistä ku painia tämän kanssa kun talokin on vasta rakenteilla...
No mulla rikkoontunut kuskin penkin moduli aiheutti sen että auto meni kyllä nukkumaan, mutta heräili unilta yöt läpeensä ja aamusin auto ihan mykkä.
Kokeile nyt vaikka niin että lataat akun täyteen, irrotat kuskin ja apparin penkkien alta olevista bokseista liittimet ja jos aamulla lähtee käyntiin niin sit vaikka ensin kuskin penkin modulin piuhat takas kiinni ja jos ei aiheuta ongelmia niin apparin penkinmodulin piuhat kii.
No mulla rikkoontunut kuskin penkin moduli aiheutti sen että auto meni kyllä nukkumaan, mutta heräili unilta yöt läpeensä ja aamusin auto ihan mykkä.
Kokeile nyt vaikka niin että lataat akun täyteen, irrotat kuskin ja apparin penkkien alta olevista bokseista liittimet ja jos aamulla lähtee käyntiin niin sit vaikka ensin kuskin penkin modulin piuhat takas kiinni ja jos ei aiheuta ongelmia niin apparin penkinmodulin piuhat kii.
edit: Ei mitään vikakoodeja ilmesty idriveen?
Ei mitään vikoja muuta kuin pissapojan nestettä huutaa.
Ei oo aikasemmin tullut seurattua onko auto nukkumassa kun on lähdössä niin ovet tulee avattua kun lähestyy autoa, nyt oon aina ensin kattonu laatikon P-valoa, eikä ainakaan tänään ollut kertaakaan hereillä, pitää jatkaa tätä seurantaa. Täältä luin yhdestä topicista että saattaa tehdä tuommosen kuolemisen jos akkua ei ole ohjelmoitu, mutta jotenkin epäilen tätä koska kyllä sen pitäisi osata ladata vaikka luulisikin akkua vanhaksi. Nyt se on ohjelmoitu mutta en jaksa uskoa että se tuota korjaisi.
Pitää seurata miten virta riittää, kuukauden päästä varmaan on vasta aikaa yhtään paneutua tähän, toivotaan että pääsee sinne asti tuolla lohkolämppärin yhteydessä olevalla defan laturilla...
edit: nuo comfort penkit on vissiin sitte täysin kuolleita jos niistä ottaa tuon liittimen irti ? toimiiko ees penkin lämmittimet ?
Comment