Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60, käyntihäiriö ja epäonnistuneita korjauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tahtik
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 103
    • Odilampi, Espoo

    #16
    Originally posted by jake2710 View Post
    Mitä matalapainepuoli (fuel low pressure) näyttää?

    Pitääkö mitään vinkumista?
    Ei vinku ja 3km ajon jälkeen on toiminut koko ajan. Tyhjäkäynnistä vaan ei pidä kylmänä. Matalapainepuolesta ei aavistustakaan.
    sigpic
    Nykyinen auto F10 (2013)
    Entisiä: E60 (2008), E90 (2008)
    Volvot (2004, 2005, 2008)
    Fiudet (1986, 1993, 1999, 2001)

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Löytymätön imuvuotohan se siellä ja nyt on korjattu oireita, ei vikaa.

      Comment

      • Tahtik
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 103
        • Odilampi, Espoo

        #18
        Originally posted by Hemi View Post
        Löytymätön imuvuotohan se siellä ja nyt on korjattu oireita, ei vikaa.
        Tänä aamuna vihelsi kyllä hienosti. Mihinkäs tuo viittaa?

        Joo ei vikaa ole etsitty kertaakaan. Korjattu juurikin seurauksia, mutta ei syytä.
        sigpic
        Nykyinen auto F10 (2013)
        Entisiä: E60 (2008), E90 (2008)
        Volvot (2004, 2005, 2008)
        Fiudet (1986, 1993, 1999, 2001)

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by Tahtik View Post
          Tänä aamuna vihelsi kyllä hienosti. Mihinkäs tuo viittaa?

          Joo ei vikaa ole etsitty kertaakaan. Korjattu juurikin seurauksia, mutta ei syytä.
          Kyllä kaikki edellä mainittu viittaa nimenomaan imuvuotoon ja jos se ajossa lisäksi "viheltelee", niin jossain se vuoto kummittelee.
          Vaikea vain nän "etänä" sanoa muutakuin että juuri sen imuvuodon etsimiseen tässäkin olisi pitänyt keskittyä jo heti alusta alkaen, niin tyypilliset imuvuodon oireet on kuitenkin kyseessä.
          Jos/kun euron imuvuotoa lähdetään korjaamaan ikäänkuin vikakoodeja lukemalla kuin piru raamattua, niin muutama tonnihan siinä aina väkisinkin palaa("kumma" miten huoltoliikkeet ei näihin imuvuotoihin keskity ikinä?).
          Eli mitään vihellysääniähän sieltä ei todellakaan kuulu kuulua jos kaikki on kunnossa ja sen syyn kun löydät, loppuu kaikki muutkin ongelmat.

          Comment

          • Tahtik
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 103
            • Odilampi, Espoo

            #20
            Originally posted by Hemi View Post
            Kyllä kaikki edellä mainittu viittaa nimenomaan imuvuotoon ja jos se ajossa lisäksi "viheltelee", niin jossain se vuoto kummittelee.
            Vaikea vain nän "etänä" sanoa muutakuin että juuri sen imuvuodon etsimiseen tässäkin olisi pitänyt keskittyä jo heti alusta alkaen, niin tyypilliset imuvuodon oireet on kuitenkin kyseessä.
            Jos/kun euron imuvuotoa lähdetään korjaamaan ikäänkuin vikakoodeja lukemalla kuin piru raamattua, niin muutama tonnihan siinä aina väkisinkin palaa("kumma" miten huoltoliikkeet ei näihin imuvuotoihin keskity ikinä?).
            Eli mitään vihellysääniähän sieltä ei todellakaan kuulu kuulua jos kaikki on kunnossa ja sen syyn kun löydät, loppuu kaikki muutkin ongelmat.
            Täytyy tutkia ja kuulostella. Menee ensi kerralla oikealle osaajalle eikä arvauskeskukseen...
            sigpic
            Nykyinen auto F10 (2013)
            Entisiä: E60 (2008), E90 (2008)
            Volvot (2004, 2005, 2008)
            Fiudet (1986, 1993, 1999, 2001)

            Comment

            • Netsk
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2009
              • 238
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by Hemi View Post
              Löytymätön imuvuotohan se siellä ja nyt on korjattu oireita, ei vikaa.
              Ei ole välttämättä, mulla oli samanlaista oiretta M54:ssa, ja täällä kivenkovaan väitettiin että imuvuoto. Savukone -testin jälkeen ja lukuisten tuntien tutkimisen jälkeen oli todettava ettei sitä vaan siellä ollut.

              Ikinä vika ei mun aikana selvinnyt, ainoa asia mitä ei tullut tutktuksia oli mitä tuolla e9x puolella oli yhden keissin syynä ollut:

              "No sitten tuli analyysi. 5-sylinterin suutin kanavassa on halkeama joka polttaa suuttimen tiivisterenkaan ja siten rikkoo myös sitä suutinta koko ajan. Tuomio oli että uusi kansi Saksasta tilaukseen ja muutama viikko menee."

              Suuttimia ja puolia kyllä vaihdettiin puolin jos toisin.
              F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
              ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

              Comment

              • Tahtik
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 103
                • Odilampi, Espoo

                #22
                Auto meni eilen huoltoon uuteen paikkaan. Ei mikään merkkihuolto, vaan muuten hyväksi havaittu korjaaja.

                Polttoaineen paineet putoavat edelleen, mutta syy on ilman puute. Eli saa vaihtaa suuttimia maailman tappiin ilman asian paranemista. Ei se happi lisäänny polttoainepuolelta.

                Tänään jatkavat tutkimista, että löytyy syy ilmapuolen ahdistukselle.
                sigpic
                Nykyinen auto F10 (2013)
                Entisiä: E60 (2008), E90 (2008)
                Volvot (2004, 2005, 2008)
                Fiudet (1986, 1993, 1999, 2001)

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by Netsk View Post
                  Ei ole välttämättä, mulla oli samanlaista oiretta M54:ssa, ja täällä kivenkovaan väitettiin että imuvuoto. Savukone -testin jälkeen ja lukuisten tuntien tutkimisen jälkeen oli todettava ettei sitä vaan siellä ollut.

                  Ikinä vika ei mun aikana selvinnyt, ainoa asia mitä ei tullut tutktuksia oli mitä tuolla e9x puolella oli yhden keissin syynä ollut:

                  "No sitten tuli analyysi. 5-sylinterin suutin kanavassa on halkeama joka polttaa suuttimen tiivisterenkaan ja siten rikkoo myös sitä suutinta koko ajan. Tuomio oli että uusi kansi Saksasta tilaukseen ja muutama viikko menee."

                  Suuttimia ja puolia kyllä vaihdettiin puolin jos toisin.
                  Usko pois, mutta tässä tapauksessa se mitä todennäköisemmin on.

                  Comment

                  • Vanquish
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1961
                    • Hki

                    #24
                    Originally posted by Tahtik View Post
                    Pumppu ja tulpat vaihdettiin viimeksi uusiin. Puolat, nox-tunnistin ja 2 suutinta oli vaihdettu jo aikaisemmin.
                    Jos on tilattu korjaus, niin ei osien vaihtoa tarvi maksella. Eri asa jos olet hyväksynyt vaihdon yksittäisille osille. Veloittiko suuttimista ja tulpista uudestaan kun samat uusittiin?

                    Comment

                    • Tahtik
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 103
                      • Odilampi, Espoo

                      #25
                      Originally posted by Vanquish View Post
                      Jos on tilattu korjaus, niin ei osien vaihtoa tarvi maksella. Eri asa jos olet hyväksynyt vaihdon yksittäisille osille. Veloittiko suuttimista ja tulpista uudestaan kun samat uusittiin?
                      En suostunut maksamaan uusista enää toiseen kertaan. Oli sen tason arpomista.

                      Auto kävi kerran Schmiedmannilla ja tuli kerralla kuntoon.
                      Kyllä arvauskeskuskin oli jäljillä, mutta eivät osanneet kuitenkaan lopullista korjausta.
                      sigpic
                      Nykyinen auto F10 (2013)
                      Entisiä: E60 (2008), E90 (2008)
                      Volvot (2004, 2005, 2008)
                      Fiudet (1986, 1993, 1999, 2001)

                      Comment

                      • jake2710
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 828

                        #26
                        Originally posted by Tahtik View Post
                        En suostunut maksamaan uusista enää toiseen kertaan. Oli sen tason arpomista.

                        Auto kävi kerran Schmiedmannilla ja tuli kerralla kuntoon.
                        Kyllä arvauskeskuskin oli jäljillä, mutta eivät osanneet kuitenkaan lopullista korjausta.
                        Ja vika oli?

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎