Announcement

Collapse
No announcement yet.

530Da e61 -07 vikakoodi p3264 ja tehot häviää satunnaisesti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peuhkis530
    Newbiemmer
    • Jan 2013
    • 5
    • Lempäälä

    530Da e61 -07 vikakoodi p3264 ja tehot häviää satunnaisesti

    Terve!

    Elikkäs auto otsikon mukainen ja ongelmat alkoi kun vaihdoin autoon öljyt ja samalla uuden moottorin ilmansuodattimen, vaihdon yhteydessä ilmansuodattimen kotelon kansi halkesi mutta se korjattiin samantien. Aika hankalaksi on tehty suodattimen vaihto .
    N. 15km ajon jälkeen auto yhtäkkiä hävitti tehot, eli vaikka kuinka syöttö poljinta lattiaan painaa kierrokset nousee n 3000rpm paikkeille mutta teho ei välity renkaille asti :/ sitten muutama kilometri ja vika hävisi. Seuraavana aamuna kun auton käynnisti ilmoitti "increased emissions" ja antaa vikakoodin P3264 (joka käsittääkseni viittaa kuumafilmi-ilmamassa mittariin) koodin nollauksen jälkeen kulki joitakin satoja kilometrejä normaalisti. Nyt kun kelit meni pakkasen puolelle niin vika ilmenee välillä ilman vikakoodia ja välillä koodin kanssa. Kiihtyy kuin lada ja laatikko vaihtaa todella tönkösti..
    Onko mielipiteitä missä vika? pitääkö tilata uusi maf?
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    #2
    Originally posted by peuhkis530 View Post
    Terve!

    Elikkäs auto otsikon mukainen ja ongelmat alkoi kun vaihdoin autoon öljyt ja samalla uuden moottorin ilmansuodattimen, vaihdon yhteydessä ilmansuodattimen kotelon kansi halkesi mutta se korjattiin samantien. Aika hankalaksi on tehty suodattimen vaihto .
    N. 15km ajon jälkeen auto yhtäkkiä hävitti tehot, eli vaikka kuinka syöttö poljinta lattiaan painaa kierrokset nousee n 3000rpm paikkeille mutta teho ei välity renkaille asti :/ sitten muutama kilometri ja vika hävisi. Seuraavana aamuna kun auton käynnisti ilmoitti "increased emissions" ja antaa vikakoodin P3264 (joka käsittääkseni viittaa kuumafilmi-ilmamassa mittariin) koodin nollauksen jälkeen kulki joitakin satoja kilometrejä normaalisti. Nyt kun kelit meni pakkasen puolelle niin vika ilmenee välillä ilman vikakoodia ja välillä koodin kanssa. Kiihtyy kuin lada ja laatikko vaihtaa todella tönkösti..
    Onko mielipiteitä missä vika? pitääkö tilata uusi maf?
    Ei ole suodattimen kansi kunnolla paikalla ja repii ilmaa maffin ohi..? syöttömäärä määräytyy sen mukaan mitä maf mittaa,joten vois selittyä tehottomuuskin.
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • peuhkis530
      Newbiemmer
      • Jan 2013
      • 5
      • Lempäälä

      #3
      Originally posted by exautisti View Post
      Ei ole suodattimen kansi kunnolla paikalla ja repii ilmaa maffin ohi..? syöttömäärä määräytyy sen mukaan mitä maf mittaa,joten vois selittyä tehottomuuskin.
      Kannen kiinniolon olen tarkastanut muutamaankin kertaan, ja mitä sitä rakennetta katselin niin suodattimen imupäähän peittää mittarin imuosan kokonaisuudessaan.. joten eikös kaikki ilma mene tuon suodattimen läpi mittarille? Ymmärrätäisin ongelman jos suodatin ei olisi kunnolla paikoillaan?

      Comment

      • yrd3
        Bimmer Rookie
        • Feb 2013
        • 163
        • Ylistaro

        #4
        eihän massamittarin lankaan oo päässy ylimääräästä moskaa. brääkliiniä ja paineilmaa, molempia sopivan varovasti. ei kummempaa moskaa tartte olla niin alkaa tehä taikojansa.

        Comment

        • peuhkis530
          Newbiemmer
          • Jan 2013
          • 5
          • Lempäälä

          #5
          Originally posted by yrd3 View Post
          eihän massamittarin lankaan oo päässy ylimääräästä moskaa. brääkliiniä ja paineilmaa, molempia sopivan varovasti. ei kummempaa moskaa tartte olla niin alkaa tehä taikojansa.
          Hmm.. ainaki se vanha suodatin oli ihan helvetin paskanen.. En usko et ainakaan vaihdon aikana sinne paskaa olisi mennyt kun hallissa vaihdoin ja otin vielä kaikki ylimääräiset paskat pois suodattimen kotelosta. Mietin että pitääkö sen massamittarin arvot jotenkin nollata suodattimen vaihdon jälkeen? Voiko mennä sekaisin kun yhtäkkiä tuleekin ilmaa suodattimen läpi, nimittäin ne ensimmäiset 15km mitkä toimi niin kulku parempi ja kulutus pienempi..
          Ja se ihmetyttää että auto ei ilmoita millään tavalla että menee ns "tehon alennus tilaan" mukava lähtee ohi rekasta ja huomata että jaha ei kulkua löydy ja palata nöyränä takaisin perään..

          Comment

          • exautisti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1267
            • oulu

            #6
            Originally posted by peuhkis530 View Post
            Kannen kiinniolon olen tarkastanut muutamaankin kertaan, ja mitä sitä rakennetta katselin niin suodattimen imupäähän peittää mittarin imuosan kokonaisuudessaan.. joten eikös kaikki ilma mene tuon suodattimen läpi mittarille? Ymmärrätäisin ongelman jos suodatin ei olisi kunnolla paikoillaan?
            Oikosulku.... Juu,siis eipä sillä kannella voi olla tuon kans mitään tekemistä,mutta vikakoodi viittaa siihen,että maffin ohi mennyt ilmamassa on liika pieni. Nappaa piuha irti ja testaa vaikka siten maffin toiminta.
            -99 punane passatti

            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

            Tuikun softat
            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

            www.mcars.fi

            Kysy 041-5056506

            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

            Comment

            • peuhkis530
              Newbiemmer
              • Jan 2013
              • 5
              • Lempäälä

              #7
              Originally posted by exautisti View Post
              Oikosulku.... Juu,siis eipä sillä kannella voi olla tuon kans mitään tekemistä,mutta vikakoodi viittaa siihen,että maffin ohi mennyt ilmamassa on liika pieni. Nappaa piuha irti ja testaa vaikka siten maffin toiminta.
              Ok, miten auton pitäisi reakoida maffin irroittamiseen? että tiedän mikä on ns. normaali reaktio?

              Comment

              • exautisti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1267
                • oulu

                #8
                Jos se sen jälkeen toimii suurinpiirtein normaalisti,niin ehkä maffi on ottanut itseensä remontissa. Olettaen,että kaikki liitokset ahtimelle asti on kunnossa.
                -99 punane passatti

                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                Tuikun softat
                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                www.mcars.fi

                Kysy 041-5056506

                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                Comment

                • Bemu-1
                  Newbiemmer
                  • Apr 2011
                  • 22
                  • Kuopio

                  #9
                  Selviskö ongelma jo, vai vaivaako yhä?

                  Itselläni oli männävuosina vastaava ongelma ja vika paikallistui lopulta vialliseen ahtopaineensäätimeen. Oireet olivat juurikin samat kuin sinulla ja koneen jäähdyttyä saatoi toimia hetken normaalisti, kunnes taas yhtäkkiä tehot katosivat. Antoi myös tuota maffin koodia, mutta piuhan irroitus tai kaverin auton maffin kokeilu ei muuttanut mitään. Lopulta kun vika paikallistui, kysyin marmoritiskiltä osaa, sanoivat että säädin on osa turbopakettia - ei myydä erikseen, koko setti pitäis vaihtaa a' 2700€!!! Noh, kaverilta hajonnesta turbosta säädin irti (pari ruuvia ja liitin auki) 50€ kouraan ja auto kuntoon!!! Että sillai!!!

                  Auto oli E61 530da m-sport '05 aj. ~110tkm

                  Comment

                  • Mik@
                    BTCF Member
                    • Jul 2010
                    • 1413
                    • Nurmes

                    #10
                    ^Saiko sen säätimen vaihdettua turbon ollessa paikallaan? omassa samaa vikaa.
                    E61 520Da

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by Mik@ View Post
                      ^Saiko sen säätimen vaihdettua turbon ollessa paikallaan? omassa samaa vikaa.
                      Saa vaihdettua paikallaan.


                      Aloittajan vika lienee kuitenkin siinä, ett suodattimen koteloa puhdistettaessa paineilmalla on massamittari rikottu
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • peuhkis530
                        Newbiemmer
                        • Jan 2013
                        • 5
                        • Lempäälä

                        #12
                        Vika korjattu

                        Terve!

                        Vika poistui kun avasin koko paketin vielä kertaalleen ja vaihdoin tilalle BOCH:in ilmansuodattimen.. Knecht ilmansuodatin mikä ekalla kerralla meni paikoilleen.. Oli ilmeisesti asennusvaiheessa ottanut kipua kun sisällä oli suodattimen kaulasta irronneita vaahtomuovin palasia jotka syöttöpoljinta painaessa ilmeisesti imeytyi maffille joka sitten herjas liian pienestä virtauksesta.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎