Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 535d nykiminen vm.06.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Shatter
    replied
    Sekoitetaan vielä pakkaa sen verran että itsellä oli juuri sama oire ja mekan kunnostuksella/uusilla solenoideilla oire vain paheni. Uudella turbiinilla tuli lopulta kuntoon.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Arnolds View Post
    Vaikuttaa oireiden perusteella megatroniikka vialta.:think
    Ja joutuu ottamaan sen pois, tutkimaan missä vuotaa ja suorittamaan korjaus+osien vaihto. Samalla menee öljyjen vaihto+suuodatin.
    Nimimerkillä samat viat jo korjattu.
    Maaningalla tulee kuntoon.
    Voi hyvinki olla, kaikilla ei ole kuitenkaa tullut megan korjauksella kuntoon vaan solenoidien vaihdolla, nehän pystyy tietysti mittaa ja tarkastaa osaavassa paikassa, täytyy nyt seurailla tilannetta ja miettii kokeilisko ite vaa vaihtaa solenoidit vai viedä jonnekki missä ne tarkistettais ja mega korjattais tarvittaessa, öljyt ja suodatin on 30tkm sit vaihettu ja vanhat öljyt oli kirkkaat eikä haissu palaneelta oli silloin 240tkm ajettu.

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Se 1250-1500rpm satunnainen seilailu d puolella, nyt laatikossa xhp stage 3 softa hummaus väheni mutta tekee silti esim cruisella välillä sitä ettei osaa heti rauhottua tiettyy kierrokseen vaan seilaa edellä mainittua kierros väliä, muilla kierroksilla ei häikkää ja lukko pitää. Vika kuumana ainoastaa, laatikon lämmöt on katottu, koneen puolelta uusittu kaikki nää perinteiset aiheuttajat. Muutenki tuntuu ku aktiivi vakkarilla ajaa että kun tilaa vapautuu etee ja cruise säädetty 10km/h korkeemmalle sen hetkistä nopeutta kiihyttää auto aika voimakkaasti targettiisa. Muistaaksee oli vakiona ihan samanlainen nyt on siis ohjelmoitu kone&laatikko.
    Vaikuttaa oireiden perusteella megatroniikka vialta.:think
    Ja joutuu ottamaan sen pois, tutkimaan missä vuotaa ja suorittamaan korjaus+osien vaihto. Samalla menee öljyjen vaihto+suuodatin.
    Nimimerkillä samat viat jo korjattu.
    Maaningalla tulee kuntoon.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Arnolds View Post
    Muistaakseni pitää, mikäs ongelma laatikossa on?
    Se 1250-1500rpm satunnainen seilailu d puolella, nyt laatikossa xhp stage 3 softa hummaus väheni mutta tekee silti esim cruisella välillä sitä ettei osaa heti rauhottua tiettyy kierrokseen vaan seilaa edellä mainittua kierros väliä, muilla kierroksilla ei häikkää ja lukko pitää. Vika kuumana ainoastaa, laatikon lämmöt on katottu, koneen puolelta uusittu kaikki nää perinteiset aiheuttajat. Muutenki tuntuu ku aktiivi vakkarilla ajaa että kun tilaa vapautuu etee ja cruise säädetty 10km/h korkeemmalle sen hetkistä nopeutta kiihyttää auto aika voimakkaasti targettiisa. Muistaaksee oli vakiona ihan samanlainen nyt on siis ohjelmoitu kone&laatikko.

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Tarviiko venttiilipöytää irroittaa jos vaihtaa pelkästää solenoidit 6hp26 laatikosta ?
    Muistaakseni pitää, mikäs ongelma laatikossa on?

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Solenoiden vaihto

    Tarviiko venttiilipöytää irroittaa jos vaihtaa pelkästää solenoidit 6hp26 laatikosta ?

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by Tontsa80 View Post
    Suomesta et ainakaan saa silla 2000-3000e hinnalla edes vuoden takuuta...
    Siekkiselle vuoden takuu täysremontin jälkeen.

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Originally posted by jardahl View Post
    Tähän tulee päälle varmaan vielä rahdit ja irroitus/asennustyöt.. 500-700€ ?
    jos saapuu auton kanssa niin asennustyöt 380e sis.alv.

    irtovaihteistolle rahdit yhteensä 200e sis.alv

    Leave a comment:


  • jardahl
    replied
    Originally posted by Tontsa80 View Post
    Suomesta et ainakaan saa silla 2000-3000e hinnalla edes vuoden takuuta...
    Mutta saa kuitenkin 6kk / 15000km takuun.

    Leave a comment:


  • Tontsa80
    replied
    No

    Suomesta et ainakaan saa silla 2000-3000e hinnalla edes vuoden takuuta...

    Leave a comment:


  • jardahl
    replied
    Originally posted by buksin-1 View Post
    6HP26 1900e sis. alv.
    Tähän tulee päälle varmaan vielä rahdit ja irroitus/asennustyöt.. 500-700€ ?

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Tuolla vähän alta 1700€ hinnalla?
    6HP26 1900e sis. alv.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Tuolla vähän alta 1700€ hinnalla?

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Tuolla mekan kunnostushinnalla Recro tekee jo koko vaihteiston täyskorjauksen asennusvalmiiksi ja takuuta tulee 2v tai 100 tkm.
    Last edited by buksin-1; 31-10-2017, 11:11.

    Leave a comment:


  • shmetalman
    replied
    Itselläni oli e61 535d, kierroksien humppailua heti kauppojen jälkeen ja liike kertoi johtuvan ohjelmoinnista. Kysymyksiä sinne, tänne ja tuonne, moni oli sitä mieltä että voisi olla alkavaa laatikkovikaa. Tiedäs sitten varmaksi.:think


    Originally posted by änd1 View Post
    Täällä kans samankaltaisia oireita -04 530dA. Eli humppaa kierroksia moottorijarrutuksessa ja ~90kmh vauhdissa ylös alas. DS ajaessa tai "manuaalilla" ei mitään ongelmaa. Oireet ilmaantu moottorin vaihtamisen jälkeen, ei humpannut ennen sitä. Laatikkoöljyt vaihdettu huuhtelemalla n. 20tkm sitten ja kokeiltu inpalla nollata laatikko, ei vaikutusta. Muuten vaihtaa todella nätisti eikä oireile muuten. Kylmänä ehkä pahempi. Mistähän tuota lähtis selvittämään? Ei ole dpf, egr käytössä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎